fbpxΠλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι | Economistas.gr
Skip to main content

Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι

Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι
Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

Nέα ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων ηλικίας, εξοπλισμού και ασφάλειας εισαγόμενων μεταχειρισμένων αγνοείται από το Υπουργείο Μεταφορών εις βάρος του ανυποψίαστου καταναλωτή, που πέφτει θύμα επιτηδείων εμπόρων που του προωθούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Αυτοκίνητα και φορτηγά που καταλήγουν στην Ελλάδα χωρίς ΚΤΕΟ ή /και με γυρισμένα χιλιόμετρα, σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες τους όχι μόνο εξαπατώνται, αλλά και ότι δεν γνωρίζουν ποια είναι η αναγκαία συντήρηση, άρα δεν ξέρουν πραγματικά τι οδηγούν…

Μόλις τέθηκε η απαίτηση να καταγράφεται το ιστορικό χιλιομέτρων κατά την εισαγωγή και στα ΚΤΕΟ, δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες διαπίστωσαν ότι είχαν πέσει θύματα «γυρισμένων χιλιομέτρων». Επιτήδειοι, φρόντιζαν να δηλώνουν άλλα «χιλιόμετρα» στο τελωνείο και άλλα στους πελάτες, σε κάθε περίπτωση όχι αυτά που ήταν πραγματικά.

Ομοίως, μόλις ενεργοποιήθηκε το ΜΕΜΟ, που θα επιβεβαιώνει ότι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είχαν κατά την εισαγωγή τους ξένο ΚΤΕΟ σε ισχύ, ως απαιτείται, οι αρμόδιοι προσέτρεξαν να «συμπληρώσουν» φακέλους…

Δίχως το ΜΕΜΟ, η υποβάθμιση της οδικής ασφάλειας είναι βέβαιη και δυστυχώς, τίθενται οι χειρότερες προϋποθέσεις για τη ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων στους δρόμους.

Μόλις λίγες βδομάδες μετά το δυστύχημα των Τεμπών, το ΜΕΜΟ (μητρώο εισαγομένων μεταχειρισμένων οχημάτων) του Υπ. Μεταφορών, η μόνη προστασία κατά των εισαγωγών μεταχειρισμένων με παραποιημένα στοιχεία, κινδυνεύει…

Και επιπλέον:

Μηδενική ως αρνητική, ήταν δυστυχώς η πρόοδος από το Υπ. Μεταφορών στο κρίσιμο ζήτημα του ελέγχου των αθρόων εισαγωγών μεταχειρισμένων οχημάτων τα τελευταία χρόνια.

Αντίθετα, υλοποιήθηκαν θετικές αλλαγές από τα Υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος στη φορολογία των εισαγομένων μεταχειρισμένων, η οποία από ενιαία (flat), μηδενίστηκε για τα νεότερα, Euro 6, ως 8 ετών, εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και αυξήθηκε για τα παλαιότερα.

Με βάση τα στοιχεία ταξινομήσεων, ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε από τα 11,5 στα 7 έτη. Αυτή η πρόοδος είναι δυστυχώς παραπλανητική, καθώς είναι γνωστό ότι οι επιτήδειοι πλαστογραφούν τα στοιχεία εισαγωγής (ηλικία, Euro κλπ) των αυτοκινήτων, ώστε να πωλούν στους ανυποψίαστους καταναλωτές «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».

Συνέπεια όλων αυτών είναι οι πωλήσεις των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών να έχουν αυξηθεί από το 2020 κατά 28.6%, φθάνοντας το 2022 τις 72,520 μονάδες.

Το ΜΕΜΟ είναι η καινούργια ψηφιακή πλατφόρμα που σχεδιάστηκε να διασταυρώνει τα στοιχεία των εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με 100% ακρίβεια. Το Υπ. Μεταφορών καθυστέρησε την εφαρμογή 2 χρόνια. Το ΜΕΜΟ τέθηκε τελικά σε λειτουργία τη 16 Ιανουαρίου 2023, όμως έκτοτε βρίσκεται «στο συρτάρι».

Μόλις το 51,5% των εισαγόμενων μεταχειρισμένων δηλώνουν τα στοιχεία τους στο ΜΕΜΟ και το υπόλοιπο 48,5% δεν το κάνει, προφανώς γιατί είναι παραποιημένα.

Το Υπ. Μεταφορών  αρνείται να στείλει πρόστιμα στους απέχοντες παραβάτες (48,5% των υπόχρεων…), επιτρέποντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των τυπικών εισαγωγέων, που είναι ειλικρινείς στα στοιχεία που δηλώνουν και εις βάρος των εισαγωγέων καινούργιων, που επίσης λειτουργούν στην ίδια αγορά.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο καταναλωτής να αγοράζει αυτοκίνητο με άγνωστη ηλικία και συντήρηση και κατά συνέπεια με άγνωστη ασφάλεια και η μοναδική μεταρρύθμιση που επιτεύχθηκε μέσα σε 4 χρόνια, για να εισάγονται νεότερα και καλά μεταχειρισμένα, να έχει ουσιαστικά εκμηδενιστεί…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Με δεμένα χέρια, αλλά και με έναν αντίπαλο που δεν παίζει επί ίσοις όροις παλεύει να ανασάνει η ελληνική αγορά αυτοκινήτων, την ώρα που η αθρόα εισαγωγή μεταχειρισμένων παίρνει τη μορφή μάστιγας.
Πώς γεμίζουν την Ελλάδα με γερασμένα και αμφιβόλου ποιότητας μεταχειρισμένα ΙΧ
Γιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα
Γιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα
Σε «χωματερή» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει μετατραπεί η Ελλάδα, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται ήδη από εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών που «σπρώχνει» εκτός κυκλοφορίας η Ευρώπη λόγω των ρύπων τους.
Γιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι μεγαλύτερη από 11,5 χρόνια
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι μεγαλύτερη από 11,5 χρόνια
Για πάνω από 100 χρόνια το ιδιωτικό αυτοκίνητο έχει μεταμορφώσει τη σύγχρονη κοινωνία παρέχοντας ανεξαρτησία και ελευθερία κινητικότητας.
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι μεγαλύτερη από 11,5 χρόνια
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
Η κινεζική Jiangling Group Electric Vehicle θα παραδώσει στην Τουρκία 300 οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας
Η κινεζική Jiangling Group Electric Vehicle θα παραδώσει στην Τουρκία 300 οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd. θα παραδώσει 300 οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) στην Τουρκία τον επόμενο μήνα, όπως ανακοίνωσε η εταιρία.
Η κινεζική Jiangling Group Electric Vehicle θα παραδώσει στην Τουρκία 300 οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας
Σάλος στη Βρετανία από τη στροφή Σούνακ για τα ηλεκτρικά οχήματα
Σάλος στη Βρετανία από τη στροφή Σούνακ για τα ηλεκτρικά οχήματα
Έντονες αντιδράσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκάλεσε η ανακοίνωση το απόγευμα της Τετάρτης της κυβέρνησης του Ρίσι Σούνακ ότι θα καθυστερήσει την απαγόρευση της πώλησης νέων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Σάλος στη Βρετανία από τη στροφή Σούνακ για τα ηλεκτρικά οχήματα