fbpxΧρυσές συμβουλές για αξέχαστες διακοπές | Economistas.gr
Skip to main content

Χρυσές συμβουλές για αξέχαστες διακοπές

Χρυσές συμβουλές για αξέχαστες διακοπές
Φώτο: Shutterstock

Διανύουμε τους μήνες κατά τους οποίους οι περισσότεροι Έλληνες σχεδιάζουν και πραγματοποιούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA), με ανακοίνωσή της, ενημερώνει τους καταναλωτές για την ασφάλειά τους αλλά και για την επιτυχία στη διοργάνωση του ταξιδιού τους. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει:

- Να εμπιστεύονται για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις και τις online κρατήσεις τους μόνο τουριστικά γραφεία (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) που λειτουργούν νόμιμα και διαθέτουν τη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου του υπουργείου Τουρισμού (σύμφωνα με τον Ν. 393/1976, όπως ισχύει). Έτσι, θα αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λειτουργούν χωρίς τις απαιτούμενες άδειες, παράνομα στον χώρο, και δεν τους παρέχουν καμία προστασία.

- Να αναζητούν τον αριθμό ΜΗΤΕ αυτών των γραφείων, τον οποίο πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφουν στην ιστοσελίδα τους, σε όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές διαφημίσεις τους, στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές και στους γενικούς όρους τους για τη συμμετοχή σε οργανωμένα ταξίδια.

- Πρόσθετη εγγύηση για τους ταξιδιώτες είναι το τουριστικό γραφείο που θα επιλέξουν -είτε συμβατικό είτε ηλεκτρονικό- να ανήκει σε κάποια από τις ενώσεις τουριστικών γραφείων της χώρας. Θα πρέπει να αναζητούν το λογότυπο των αυτών των ενώσεων στην ιστοσελίδα ή στα έντυπά τους.

- Όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι (πακέτο) από τουριστικό γραφείο, να έχει οπωσδήποτε υπόψη του ότι:

1. Αφού διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία θα περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία.

2. Θα πρέπει να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.

3. Το ταξίδι του θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου-διοργανωτή, όπως προβλέπεται από το ΠΔ 7/2008, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση, που θα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειάς του, ενδεχομένως και την περίπτωση που τυχόν υποχρεωθεί να ακυρώσει το ταξίδι για δικό του λόγο.

4. Ειδικά όταν ο καταναλωτής αγοράζει μόνο αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι οργανωμένο ταξίδι θα πρέπει να φροντίζει, μόλις καταβάλλει το τίμημα των εισιτηρίων, να παραλαμβάνει αμέσως τα εισιτήρια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

10 σημάδια ότι υποφέρετε από burnout & τι να κάνετε
10 σημάδια ότι υποφέρετε από burnout & τι να κάνετε
Burnout... Οταν η δουλειά δεν είναι πια χαρά και αρχίζετε να αισθάνεστε δυσφορία, ενώ το πεθαίνω στην κούραση αρχίζει και σας φαίνεται πραγματικότητα. Ποια τα σημάδια και ποιες οι συμβουλές αντιμετώπισης.
10 σημάδια ότι υποφέρετε από burnout & τι να κάνετε
Πώς επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια η κλιματική αλλαγή
Πώς επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια η κλιματική αλλαγή
Τα αεροπορικά ταξίδια επιβαρύνουν σημαντικά το κλίμα καθώς τα αεροπλάνα εκπέμπουν σοβαρές ποσότητες ρύπων ενώ περισσότερα από 3 δισ. άνθρωποι ταξιδεύουν στους αιθέρες κάθε χρόνο.
Πώς επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια η κλιματική αλλαγή
Διακοπές στην Ελλάδα για Μπόνο, Μακόναχι και άλλους σταρ
Διακοπές στην Ελλάδα για Μπόνο, Μακόναχι και άλλους σταρ
Για ακόμα μία χρονιά διάσημοι καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο επέλεξαν την Ελλάδα και κυρίως τα νησιά της για να περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Διακοπές στην Ελλάδα για Μπόνο, Μακόναχι και άλλους σταρ
Πώς θα λαμβάνετε πάντα απάντηση στα emails
Πώς θα λαμβάνετε πάντα απάντηση στα emails
Στείλατε ένα email σε έναν φίλο, έναν συνάδερφο ή τον πελάτη σας. Πόσες φορές δεν έχετε αναρωτηθεί αν ο τρόπος γραφής του ήταν πολύ οικείος ή πολύ επίσημος; Πόσες φορές δεν λάβατε απάντηση και πιστέψατε πως κάτι κάνατε λάθος εσείς.
Πώς θα λαμβάνετε πάντα απάντηση στα emails
Τι πρέπει να γνωρίζετε αν έχετε πρόβλημα με την πτήση σας
Τι πρέπει να γνωρίζετε αν έχετε πρόβλημα με την πτήση σας
Περισσότεροι από 87.300 επιβάτες που ταξίδεψαν πέρυσι στην Ελλάδα μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2018, μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες.
Τι πρέπει να γνωρίζετε αν έχετε πρόβλημα με την πτήση σας