fbpxΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα | Economistas.gr Skip to main content

ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα

ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες στρέφονται ξανά στην ποιότητα
Φωτο: Shutterstock

Την επιστροφή του καταναλωτικού κοινού στην ποιότητα ως βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντων καταδεικνύει πανελλήνια έρευνα καταναλωτών σουπερμάρκετ που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 2.000 ατόμων.

Αναλυτικότερα, οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια αξιολογούν όλο και πιο θετικά την παρεχόμενη αξία σε σχέση με την τιμή που λαμβάνουν στις αγορές τους από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η παρεχόμενη αξία (Value for Money) εμφανίζεται κυρίως με την αγοραστική εμπειρία και τα επώνυμα και ποιοτικά και ασφαλή προϊόντα (αλλά και τη γενικότερη συμβολή του κλάδου στη ζωή του καταναλωτή π.χ. εταιρική κοινωνική ευθύνη, δημιουργία θέσεων εργασίας, υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας κλπ).

Βασικό κριτήριο η ποιότητα

Παράλληλα όμως, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα που δίνει. Για πρώτη φορά δηλαδή η αξία το value for money (σχέση αξίας-τιμής) που απολαμβάνει ο καταναλωτής διαμορφώνεται κυρίως από την ποιότητα και σε δεύτερο βαθμό από την τιμή.

Οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ άλλωστε έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν πρώτον υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και δεύτερον εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές στον καταναλωτή, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Παράλληλα, μέσω της διατήρησης των προσφορών και προωθητικών ενεργειών παρέχουν στον καταναλωτή τα εργαλεία για τη διαχείριση των χρημάτων που δαπανά. Το πλεονέκτημα του σουπερμάρκετ συγκριτικά με άλλα κανάλια πώλησης στο να προσφέρει στον καταναλωτή αυτό που ζητάει φαίνεται από το ότι το 80% των καταναλωτών θεωρούν ότι στα σουπερμάρκετ βρίσκουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Θετική αξιολόγηση των σουπερμάρκετ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα σουπερμάρκετ αξιολογούνται ιδιαίτερα θετικά σε όλα τα βασικά κριτήρια της βασικής λειτουργίας τους. Συγκεκριμένα:

- Το πιο «δυνατό» σημείο της αγοραστικής εμπειρίας είναι το προσωπικό των καταστημάτων (άλλωστε πολλές από τις επιχειρήσεις του κλάδου έχουν βραβευτεί επανειλημμένως για το ανθρώπινο δυναμικό τους και τη διαχείριση τους). Οι καταναλωτές έχουν θετική γνώμη για την εξυπηρέτηση και βοήθεια που λαμβάνουν από το προσωπικό σε ποσοστό 86%.

- Ιδιαίτερα θετική είναι η αξιολόγηση των χαρακτηριστικών των διαθέσιμων προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ. Οι θετικές γνώμες για την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων φτάνουν το 88% με σημαντική βελτίωση έναντι του 78% του 2016, ενώ οι θετικές γνώμες για την ποικιλία των προϊόντων φτάνει το 87% των καταναλωτών.

- Ακόμα και σε σχέση με τις κατηγορίες προϊόντων όπου τα σουπερμάρκετ ως κλάδος καταγράφουν ελάσσων ποσοστό πωλήσεων, με τα μικρά σημεία πώλησης να έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια της αγοράς, η αξιολόγηση είναι θετική με αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα το 81% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το σουπερμάρκετ παρέχει φρέσκα προϊόντα (Κρέας, Ψάρι, Οπωροκηπευτικά) υψηλής ποιότητας, έναντι 70% το 2016.

Συνολικά το 85% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει θετική αίσθηση μετά την έξοδο του από το κατάστημα που είναι ιδιαίτερα υψηλό για την περίοδο κοινωνικής και οικονομικής κρίσης που διερχόμαστε και σημαντικά βελτιωμένο έναντι του 70% που καταγραφόταν τη προηγούμενη διετία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Θετικά κινήθηκε ο τζίρος της ΒΑΖΑΑR SUPERMARKETS το 2018, με άνοδο 4% σε σχέση με το 2017, συνεχίζοντας την συνεχή ανοδική τάση των τελευταίων 5 ετών, με μέσο ρυθμό 8,7% κατ' έτος.
Bazaar: Πέμπτος χρόνος ανοδικής τάσης
Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18
Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18
Οι 42 επιχειρήσεις του δείγματος εμφάνισαν το 2018 κύκλο εργασιών 8,62 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 296,68 εκατ. ευρώ ή κατά 3,56% σε σχέση με τα 8,23 δισ. ευρώ του 2017.
Σούπερ Μάρκετ: Άνοδος πωλήσεων και σταθεροποίηση κερδών το '18
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
Από την 1η μέχρι και τις 10 Νοεμβρίου, ο σταθμός του μετρό στο Σύνταγμα θα φιλοξενήσει ένα e-spot όπου μέσω διαδραστικών οθονών τελευταίας τεχνολογίας.
Το πρώτο εικονικό super market από τα My market!
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο
Τη δυναμική της επέκταση σε όλη τη χώρα συνεχίζει η ΑΒ Βασιλόπουλος με το άνοιγμα του 500ου καταστήματός της, το νέο ΑΒ Food Market Βόλος (Δημητριάδος).
ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέο κατάστημα στον Βόλο
ΙΕΛΚΑ: Ανακατατάξεις στη δαπάνη σε είδη παντοπωλείου
ΙΕΛΚΑ: Ανακατατάξεις στη δαπάνη σε είδη παντοπωλείου
Σημαντικές αλλαγές στη δαπάνη ανά κατηγορία και γεωγραφική περιοχή σε είδη παντοπωλείου την τελευταία διετία διαπιστώνει μελέτη που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.
ΙΕΛΚΑ: Ανακατατάξεις στη δαπάνη σε είδη παντοπωλείου
Τα «Γαλαξίας» επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη
Τα «Γαλαξίας» επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη
Τα Σούπερ Μάρκετ Γαλαξίας ανακοίνωσαν τη νέα καινοτόμα προσωποποιημένη ΚΑΡΤΑ BONUS ΓΑΛΑΞΙΑΣ, που θα ισχύει από τα μέσα Δεκεμβρίου 2019 σε όλα τα καταστήματα πανελλαδικά.
Τα «Γαλαξίας» επενδύουν στην τεχνητή νοημοσύνη