Revolut: Οι καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων στην πανδημία

NEWSROOM
Revolut: Οι καταναλωτικές τάσεις των Ελλήνων στην πανδημία

Η Revolut, το Financial Super App με περισσότερους από 10 εκατομμύρια πελάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, αποκάλυψε σήμερα στοιχεία για να δείξει πώς η συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών έχει μετατοπιστεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19. Τα παρακάτω εσωτερικά δεδομένα έχουν ληφθεί από περισσότερους από 200 χιλιάδες Ελληνἐς πελάτες της Revolut κατἀ την περἰοδο της 1η Μαρτίου έως τις 31 Μαρτίου.

Steam Games (+368%) και το Playstation (+184%) ειχαν μερικές από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν, καθώς περισσότεροι άνθρωποι εκμεταλλεύονταν το χρόνο τους στο σπίτι παίζοντας βιντεοπαιχνίδια. Είναι φανερό ότι η παγκόσμια πανδημία Coronavirus είχε αντίκτυπο στην αύξηση των ηλεκτρονικὠν πληρωμών και των συναλλαγών, καθώς πολλοί περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται στο σπίτι. Αξιοποιώντας τον χρόνο τους στο σπίτι οι Έλληνες καταναλωτές έδειξαν για ακόμη μια φορά την προτίμηση τους στο Aliexpress (+60%).

Άνοδο σημείωσαν και οι συναλλαγές στις συνδρομές των Apple (+31%), Google (+46%) και Netflix (+28%) από την στιγμή που η χώρα μπήκε σε lockdown.

Αναμφίβολα μια από τις βιομηχανίες που έχει δει αλλαγές μέσω της πανδημίας είναι η βιομηχανία τροφίμων. Από την ανάλυση των στοιχείων προέκυψε μείωση κατά περίπου 60% στον αριθμό των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν κατά το μήνα Μάρτιο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, στα κυριότερα σούπερ μάρκετ της χώρας. Ωστόσο, ο όγκος των δαπανών ήταν 25% υψηλότερος. Με άλλα λόγια, οι κανόνες απομόνωσης και περιορισμού ώθησαν τους Έλληνες να κάνουν τα ψώνια τους λιγότερο συχνά, αλλά να ξοδεύουν περισσότερα χρἠματα.

Ωστόσο, εταιρείες όπως το efood ή το deliveras.gr επωφελούνται από το γεγονός ότι οι περισσότερες οικογένειες είναι στο σπίτι. Η efood σημείωσε αύξηση 41% στον αριθμό των συναλλαγών κατά την περίοδο Μαρτίου, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Σε αντίθεση, οι υπεραγορές Σκλαβενίτης και Μασουτης υπέστησαν μείωση στον αριθμό των συναλλαγών, -31% και -28% αντίστοιχα.

Τα καφέ και τα εστιατόρια είναι από αυτά που υποφέρουν περισσότερο από την επίδραση του νέου κορονοϊού, με τους Έλληνες πελάτες της Revolut να επισκέπτονται τα καφἐ και τα εστιατόρια της χώρας μέχρι και -55% λιγότερο τον Μάρτιο. Επιχειρήσεις όπως McDonald's (-79%) και Starbucks (-95%) έχουν πληγεί το περισσότερο.

Με τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο περιορισμένο αυτή την περίοδο και δεδομένης της κρίσης που εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, έχει επηρεαστεί και η ελληνική τουριστική βιομηχανία. Οι αεροπορικές εταιρείες πιθανότατα να είδαν τη μεγαλύτερη μείωση, λίγο πριν το Πάσχα. Συγκεκριμένα η Aegean έχει μείωση -93% τον μήνα Μάρτιο.

Οι υπηρεσίες συγκοινωνιών φαίνεται να έχουν επηρεαστεί και αυτές αρκετά. Η Uber είδε τις συναλλαγές της να μειώνονται κατά - 57%. Στη Beat, η μείωση έφτασε το μἐχρι και -46%.

Τα πρόσφατα μέτρα που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα άφησαν την πλειοψηφία του κόσμου στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι φυσικές συναλλαγές να έχουν μειωθεί αισθητά, κατά 15%. Οι Έλληνες πελάτες της Revolut δίχνουν την προτίμηση τους στις ηλεκτρονικές πληρωμές με αύξηση μἐχρι και +7%.

ΣΧΕΤΙΚΑ