fbpxΥγρά καύσιμα χωρίς πετρέλαιο θα παράγουν τα διυλιστήρια του μέλλοντος - Επενδύσεις από τα ΕΛΠΕ | Economistas.gr
Skip to main content

Υγρά καύσιμα χωρίς πετρέλαιο θα παράγουν τα διυλιστήρια του μέλλοντος - Επενδύσεις από τα ΕΛΠΕ

Υγρά καύσιμα χωρίς πετρέλαιο θα παράγουν τα διυλιστήρια του μέλλοντος - Επενδύσεις από τα ΕΛΠΕ
Ελληνικά Πετρέλαια /ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: INTIMENEWS

Την παραγωγή υγρών καυσίμων χωρίς πετρέλαιο προωθεί ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης και της πολιτικής μείωσης των εκπομπών άνθρακα.

Στόχος είναι η παραγωγή καυσίμων που δεν θα προέρχονται από ορυκτούς υδρογονάνθρακες, αλλά από βιομάζα, δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα, απόβλητα κλπ., θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τα υφιστάμενα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα έχουν χαμηλό ή μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Οι νέες τεχνολογίες των "πράσινων" καυσίμων παρουσιάστηκαν σε σειρά εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στην πόλη Pau της Γαλλίας, όπου έγινε, μεταξύ άλλων, και αγώνας ταχύτητας αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα ενώ παρουσιάστηκε και το πρώτο αστικό λεωφορείο που κινείται με υδρογόνο. Στο Grand Prix της Pau, διοργανώθηκαν 6 διαφορετικές κατηγορίες αγώνων με οχήματα που χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνηση, υδρογόνο και βιοκαύσιμα.

Στις εκδηλώσεις συμμετείχε ο ευρωπαϊκός οργανισμός διύλισης FuelsEurope, μέλος του οποίου είναι τα Ελληνικά Πετρέλαια.

Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο γενικός διευθυντής της FuelsEurope John Cooper, ο συνδυασμός της ηλεκτροκίνησης με τεχνολογίες χαμηλού άνθρακα μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτερη απανθρακοποίηση των μεταφορών και, επιπλέον, σε ανεκτό κόστος για τους καταναλωτές και τους φορολογούμενους, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις περισσότερες αγορές του κόσμου είναι ακριβότερα από τα συμβατικά χωρίς επιδότηση της τιμής αγοράς.

Αίτημα της FuelsEurope προς τα ευρωπαϊκά όργανα και τις κυβερνήσεις των χωρών - μελών είναι να δοθούν φορολογικά κίνητρα για την παραγωγή των νέων καυσίμων τα οποία μπορούν ως το 2050 να εισφέρουν 160 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, από τους 350 εκατ. που είναι σήμερα η κατανάλωση στην Ευρώπη, συμβάλλοντας στην κατάργηση των ορυκτών καυσίμων.

Οι νέες πρώτες ύλες για την παραγωγή υγρών καυσίμων αντί για το αργό πετρέλαιο θα μπορούν να είναι η βιομάζα, οι ΑΠΕ, τα απόβλητα και το δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα που θα αξιοποιούνται για την παραγωγή βιώσιμων βιοκαυσίμων, HVO (υδρογονωμένων φυτικών ελαίων), συνθετικών καυσίμων, καθαρού υδρογόνου ή/και καυσίμων από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το «Διυλιστήριο του μέλλοντος» θα είναι ο κόμβος όπου όλα αυτά τα διαφορετικά καύσιμα θα υποβάλλονται σε επεξεργασία ώστε να συμμορφώνονται με τις βιομηχανικές προδιαγραφές, π.χ. της αυτοκινητοβιομηχανίας ή της πετροχημικής βιομηχανίας.

Το πρόγραμμα "Vision 2025" των ΕΛΠΕ, όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 3,5-4 δισ. ευρώ για τα επόμενα 5 με 10 χρόνια, που κατανέμονται 50 - 50 αφενός στη νέα ενέργεια και σε κλάδους με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αφετέρου τη διατήρηση της παραδοσιακής δραστηριότητας και τη βελτιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός της.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τονίζουν τα ΕΛΠΕ, "το διυλιστήριο Ελευσίνας θα αναδειχθεί σε υπόδειγμα της ενεργειακής μετάβασης και μείωσης των εκπομπών άνθρακα, μέσω επενδύσεων σε ενέργειες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, σε μονάδα συμπαραγωγής για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών και διευκόλυνση έργων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, σε μονάδα μπλε υδρογόνου μέσω δέσμευσης άνθρακα στην υπάρχουσα παραγωγή υδρογόνου, σε πιλοτική μονάδα πράσινου υδρογόνου μέσω της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και σε μονάδα παραγωγής ηλιακής ενέργειας. Παράλληλα, το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί μέσω μονάδας συμπαραγωγής βιοντιζέλ 2ης γενεάς, για την αύξηση βιώσιμων πρώτων υλών των προϊόντων μας".

Στα πλεονεκτήματα των "πράσινων" καυσίμων περιλαμβάνονται ακόμη τα εξής:

Μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά 90% στον τομέα των μεταφορών σε σχέση με τη βενζίνη και το diesel

Αποτελούν την πλέον αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών από τα περίπου 200 εκ. οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα παραμείνουν σε κυκλοφορία μετά το 2030

Μειώνουν την πίεση για τα δημόσια οικονομικά που ενέχει ο πλήρης εξηλεκτρισμός του στόλου και η ανάπτυξη νέων υποδομών διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και ταχείας φόρτισης

Δίνουν τη δυνατότητα επιλογής στους καταναλωτές μεταξύ των τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών CO2, καθιστώντας την μετάβαση προσιτή σε όλους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΠΕ: Συνέχιση της κερδοφορίας με ικανοποιητικές επιδόσεις
ΕΛΠΕ: Συνέχιση της κερδοφορίας με ικανοποιητικές επιδόσεις
Η ευελιξία των μονάδων διύλισης στην κατεργασία πολλών τύπων αργού υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη των θετικών αποτελεσμάτων
ΕΛΠΕ: Συνέχιση της κερδοφορίας με ικανοποιητικές επιδόσεις
Ε. Τσοτσορός: Προσαρμογή των ΕΛΠΕ στα νέα δεδομένα
Ε. Τσοτσορός: Προσαρμογή των ΕΛΠΕ στα νέα δεδομένα
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ σημείωσε πως η πενταετής περίοδος 2014-2018 αποτελεί την πλέον επιτυχή στην ιστορία του ομίλου, δημιουργώντας προσδοκίες και όραμα για την επόμενη πενταετία.
Ε. Τσοτσορός: Προσαρμογή των ΕΛΠΕ στα νέα δεδομένα
ΕΛΠΕ: Στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Πετρελαϊκών Εταιρειών
ΕΛΠΕ: Στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Πετρελαϊκών Εταιρειών
Δύο στελέχη των Ελληνικών Πετρελαίων εξελέγησαν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Πετρελαϊκών Εταιρειών, στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.
ΕΛΠΕ: Στο ΔΣ του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Πετρελαϊκών Εταιρειών
CEO ΕΛΠΕ: Ακραίο σενάριο το μεγάλο κοίτασμα στην Κρήτη
CEO ΕΛΠΕ: Ακραίο σενάριο το μεγάλο κοίτασμα στην Κρήτη
Πολύ αισιόδοξο και ακραίο χαρακτήρισε το σενάριο των εκτιμήσεων για ενδείξεις μεγάλου κοιτάσματος φυσικού αερίου στον ελλαδικό χώρο ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Ανδρέας Σιάμισιης.
CEO ΕΛΠΕ: Ακραίο σενάριο το μεγάλο κοίτασμα στην Κρήτη
ΕΛΠΕ: Τα οφέλη του εταιρικού μετασχηματισμού - Σήμερα η γενική συνέλευση για την προσαρμογή του καταστατικού
ΕΛΠΕ: Τα οφέλη του εταιρικού μετασχηματισμού - Σήμερα η γενική συνέλευση για την προσαρμογή του καταστατικού
Ο μετασχηματισμός του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων σε εταιρεία συμμετοχών, θα επιτρέψει την βελτιστοποίηση της χρηματοδότησης και της διαχείρισης του ρίσκου.
ΕΛΠΕ: Τα οφέλη του εταιρικού μετασχηματισμού - Σήμερα η γενική συνέλευση για την προσαρμογή του καταστατικού
ΕΛΠΕ: Στόχος 50 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη από τις ανανεώσιμες πηγές το 2023
ΕΛΠΕ: Στόχος 50 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη από τις ανανεώσιμες πηγές το 2023
Λειτουργικά κέρδη της τάξης την 50 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα διετίας από τη δραστηριότητα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αναμένουν τα Ελληνικά Πετρέλαια, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισιης, κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 1ου τριμήνου.
ΕΛΠΕ: Στόχος 50 εκατ. ευρώ λειτουργικά κέρδη από τις ανανεώσιμες πηγές το 2023