fbpxΈρευνα ManpowerGroup: Σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες εργοδότες δεν βρίσκουν εξειδικευμένα ταλέντα | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα ManpowerGroup: Σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες εργοδότες δεν βρίσκουν εξειδικευμένα ταλέντα

Έρευνα ManpowerGroup: Σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες εργοδότες δεν βρίσκουν εξειδικευμένα ταλέντα
Φωτογραφία: Shutterstock

   Σοβαρή ή σχετική δυσκολία να βρουν εξειδικευμένα ταλέντα αντιμετωπίζουν σχεδόν 8 στους 10 εργοδότες στην Ελλάδα, με την έλλειψη ταλέντων να φτάνει σε υψηλό ρεκόρ 11ετίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της ετήσιας διεθνούς έρευνας έλλειψης ταλέντου του ομίλου ManpowerGroup για το 2023.

   Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, το 77% των εργοδοτών-ποσοστό ίσο με τον παγκόσμιο μέσο όρο-αναφέρει δυσκολία στην εύρεση των εξειδικευμένων ταλέντων. Συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο, το ποσοστό εμφανίζεται πεσμένο κατά 1%.

   Σε παγκόσμιο επίπεδο, μεγαλύτερη δυσκολία (90%) εντοπίζουν οι εργοδότες στην Ταϊβάν, στη Γερμανία (86%), στο Χονγκ Κονγκ (85%), στην Πορτογαλία (84%) και στο Πόρτο Ρίκο (83%) και μικρότερη στην Κολομβία (64%), στον Παναμά (66%), στην Τσεχία (66%), στη Σλοβακία (68%) και στο Μεξικό (69%).

   Ποια soft skills σπανίζουν περισσότερο

   Το 27% των Ελλήνων εργοδοτών, που συμμετείχε στην έρευνα του ομίλου ManpowerGroup, δηλώνει ότι από πλευράς soft skills υπάρχει έλλειψη σε υπευθυνότητα, αξιοπιστία και πειθαρχία, ενώ το 26% δηλώνει ότι δεν βρίσκει ταλέντα με κριτική σκέψη και ανάλυση.

   Οι ηγετικές και κοινωνικές δεξιότητες επιρροής λείπουν για το 24%, ενώ ίσο ποσοστό εργοδοτών δηλώνει ότι από τα ταλέντα απουσιάζει η ανάληψη πρωτοβουλιών για την απόκτηση δεξιοτήτων.

   Τέλος, το 22% κρίνει ότι υπάρχει έλλειψη στη δεξιότητα της συνεργασίας και ομαδικής εργασίας.

   Σε επίπεδο τεχνικών δεξιοτήτων, το 23% των εργοδοτών δηλώνει ότι λείπουν τα skills της πληροφορικής/δεδομένων, το 19% της μηχανικής, το 18% του ανθρώπινου δυναμικού, το 17% των κατασκευαστικών/παραγωγικών και το 15% τα technical skills των πωλήσεων/μάρκετινγκ.

   Έλλειψη ταλέντων ανά κλάδο

   Από την ενέργεια & υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και τη βιομηχανία έως την υγεία & βιο-επιστήμες και τις υπηρεσίες επικοινωνίας, οι Έλληνες εργοδότες δεν μπορούν να βρουν τα εξειδικευμένα ταλέντα που χρειάζονται.

   Ειδικότερα, το 96% δηλώνει ότι δεν βρίσκει ταλέντα για τον κλάδο της ενέργειας & των υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, το 85% για τον κλάδο της βιομηχανίας & κατασκευών, το 84% για τον τομέα της υγείας & βιο-επιστημών, το 82% για τον κλάδο των υπηρεσιών επικοινωνίας, το 81% για τον κλάδο της πληροφορικής, ενώ για τους κλάδους των καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών (συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός), των χρηματοοικονομικών & κτηματομεσιτικών και των μεταφορών, εφοδιαστικής αλυσίδας & αυτοκινητοβιομηχανίας, τα ποσοστά είναι 70%, 68% και 65%, αντίστοιχα.

   Πώς αντιμετωπίζουν οι εργοδότες το χάσμα δεξιοτήτων

   Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, το 60% των εργοδοτών επενδύει στην εκπαίδευση του ήδη υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού τους, το 54% στη μόνιμη πρόσληψη νέων ταλέντων και το 45% επενδύει σε περισσότερη τεχνολογία.

   Το 47% αναφέρει ότι, προκειμένου να αντιμετωπίσει την πρόκληση της έλλειψης ταλέντου, προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στον τόπο ή τον χρόνο εργασίας.

   Το 14% είναι πρόθυμο να προσλάβει ταλέντα εκτός των συνόρων τους, ειδικά για τους κλάδους καταναλωτικά αγαθά & υπηρεσίες (συμπεριλαμβάνεται ο τουρισμός) και υγεία & βιο-επιστήμες.

   Σημειώνεται ότι ο όμιλος ManpowerGroup ερεύνησε σχεδόν 39.000 εργοδότες σε 41 χώρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ManpowerGroup: Θετικοί στις προσλήψεις οι Έλληνες εργοδότες
ManpowerGroup: Θετικοί στις προσλήψεις οι Έλληνες εργοδότες
Ποσοστό 34% των εργοδοτών στην Ελλάδα αναμένει αύξηση του αριθμού των απασχολουμένων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας προοπτικών απασχόλησης της ManpowerGroup για το β' τρίμηνο 2020.
ManpowerGroup: Θετικοί στις προσλήψεις οι Έλληνες εργοδότες
Οι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid
Οι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid
Οι περισσότεροι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η κρίση του COVID-19 σηματοδοτεί το τέλος της πλήρους απασχόλησης στο γραφείο και αναζητούν ένα «υβριδικό» μοντέλο που συνδυάζει την εργασία και το σπίτι.
Οι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid
Globe One Digital: Νέες θέσεις εργασίας, αυτόνομη ανάπτυξη και εξαγορές
Globe One Digital: Νέες θέσεις εργασίας, αυτόνομη ανάπτυξη και εξαγορές
Η περαιτέρω ισχυρή ενίσχυση της παρουσίας της Globe One Digital τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις διεθνείς αγορές με στόχο να εξελιχθεί σε κορυφαίο digital agency στην περιοχή της ΝA Ευρώπης, διατηρώντας, παράλληλα, υψηλές επιδόσεις στους ρυθμούς ανάπτυξης και στην ικανοποίηση πελατών και στελεχών αποτελεί την κεντρική στρατηγική της εταιρίας, ανέφερε ο Δημήτρης Παπουτσής, ιδρυτής και διευθύνων Σύμβουλος της Globe One Digital.
Globe One Digital: Νέες θέσεις εργασίας, αυτόνομη ανάπτυξη και εξαγορές
Συνεργασία ManpowerGroup Ελλάδας και Elevate Greece
Συνεργασία ManpowerGroup Ελλάδας και Elevate Greece
Η εταιρεία ManpowerGroup Ελλάδας υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Elevate Greece του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την παροχή υπηρεσιών προσέλκυσης, επιλογής και εξειδίκευσης / εκπαίδευσης υποψηφίων μέσω των Tech Academies.
Συνεργασία ManpowerGroup Ελλάδας και Elevate Greece