Temu και Shein ρίχνουν χρήμα στην ευρωπαϊκή αγορά μετά τους δασμούς Τραμπ -Είναι όμως ευπρόσδεκτες;

NEWSROOM
Temu & Shein
Temu & Shein / Φωτογραφία: Shutterstock

Οι Temu και Shein, δύο από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, στρέφουν πλέον την προσοχή τους στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς η επιχειρηματική τους δραστηριότητα στις ΗΠΑ υφίσταται σοβαρά πλήγματα λόγω αυστηρότερων εμπορικών πολιτικών και νέων δασμών.

Το τέλος απαλλαγής από δασμούς για μικροδέματα που καταργήθηκε τον Μάιο στις ΗΠΑ, καθώς και οι επιπλέον επιβαρύνσεις που φτάνουν έως και το 54% για αποστολές μέσω ταχυδρομείου, έχουν πλήξει τη βιωσιμότητα των δύο πλατφορμών στην αμερικανική αγορά.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC, οι εταιρείες εντείνουν την παρουσία τους στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, αυξάνοντας κατακόρυφα τις διαφημιστικές δαπάνες, επεκτείνοντας τις αποθήκες και προσαρμόζοντας τα επιχειρηματικά τους μοντέλα σε τοπικές ανάγκες.

Διαβάστε επίσης: Πώς η Temu εδραιώθηκε στο παγκόσμιο εμπόριο -Η στρατηγική πίσω από τις χαμηλές τιμές

Τα «αγκάθια»

Ωστόσο, η μετάβαση αυτή δεν είναι χωρίς εμπόδια. Η ΕΕ σχεδιάζει την επιβολή τέλους δύο ευρώ για μικροδέματα που προέρχονται από πλατφόρμες όπως η Temu και η Shein, μέτρο που αναμένεται να περιορίσει την ανεξέλεγκτη ανάπτυξη του φθηνού διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Παράλληλα, οργανώσεις καταναλωτών όπως η BEUC έχουν καταθέσει καταγγελίες κατά των δύο εταιρειών για παραπλανητικές πρακτικές που οδηγούν σε υπερκατανάλωση, ενώ στη Γαλλία βρίσκεται σε εξέλιξη κοινοβουλευτική συζήτηση για νομοσχέδιο «κατά της fast fashion», με ειδική αναφορά σε ultra-cheap πλατφόρμες.

Η Temu και η Shein συνεχίζουν να επενδύουν στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία εμφανίζει ραγδαία αύξηση στις καταναλωτικές δαπάνες – ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Ειδικά η Temu παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη στη Γαλλία, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ.

Διαβάστε επίσης: Ποιος είναι ο Mr Temu -Ο «μυστικοπαθής αρχιτέκτονας» πίσω από τον κινεζικό διαδικτυακό κολοσσό

Αναλυτές επισημαίνουν ότι η προσαρμογή στους αυστηρότερους κανονισμούς της Ευρώπης – σε θέματα διαφάνειας, ασφάλειας προϊόντων και βιωσιμότητας – αποτελεί μονόδρομο για τις εταιρείες. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην Οδηγία για την Εταιρική Βιωσιμότητα, που θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το 2026, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να ελέγχουν την εφοδιαστική τους αλυσίδα για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Παρά τις προκλήσεις, οι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι η Ευρώπη προσφέρει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για τις δύο κολοσσιαίες πλατφόρμες, σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον που γίνεται ολοένα και πιο προστατευτικό απέναντι στις κινεζικές επιχειρήσεις.

TAGS
ΣΧΕΤΙΚΑ