«Βροχή» εκατομμυρίων στη διαδικτυακή διαφήμιση -Μία στις τρεις επιχειρήσεις της ΕΕ ρίχνει... χρήμα online
Το 2024, το 32,6% των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση επένδυσε σε πληρωμένη διαδικτυακή διαφήμιση, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat.
Η Μάλτα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια, με το 60,4% των επιχειρήσεών της να προβάλλονται online, ενώ ακολουθούν η Φινλανδία (49,8%) και η Κύπρος (49,4%). Στον αντίποδα, λιγότερο από το ένα τέταρτο των επιχειρήσεων στη Ρουμανία (22,8%), την Πολωνία (23,2%) και την Πορτογαλία (23,6%) επενδύουν σε αυτό το κανάλι.
Το σχετικό γράφημα της Eurostat:

Σε ποιες διαφημιστικές μεθόδους επενδύουν
Η πιο διαδεδομένη μέθοδος στοχευμένης προβολής είναι η «συμφραζόμενη διαφήμιση» (contextual advertising), που βασίζεται σε περιεχόμενο ή λέξεις-κλειδιά, με ποσοστό χρήσης 76,8% μεταξύ των επιχειρήσεων που πληρώνουν για online διαφημίσεις. Η γεωγραφική στόχευση (geo-targeting), που αξιοποιεί την τοποθεσία του χρήστη, εφαρμόζεται από το 44,3%, ενώ η συμπεριφορική στόχευση (behavioural targeting), η οποία χρησιμοποιεί δεδομένα από προηγούμενες διαδικτυακές δραστηριότητες, καταγράφει ποσοστό 41,6%. Άλλες μορφές στοχευμένης διαφήμισης χρησιμοποιούνται από το 45,3% των επιχειρήσεων.
Η τάση δείχνει ότι όλο και περισσότερες εταιρείες «ρίχνουν χρήμα» στο διαδίκτυο, αξιοποιώντας εξελιγμένες τεχνικές για να φτάσουν με ακρίβεια στο κοινό-στόχο τους.

Πηγή: Eurostat