«Όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος» και κάπως έτσι, αφού οι εμπλεκόμενοι στην εκκαθάριση των μικροσυναλλαγών με κάρτες, δεν μείωσαν αυτοβούλως τις προμήθειες τους, το Κράτος ανέλαβε δράση.
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών και η Mastercard δημιούργησαν ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής απάτης με τίτλο «Κάποιες Ειδοποιήσεις είναι Καλύτερο να τις Αγνοείς».
Ολοένα και περισσότερο μακριά από τα μετρητά στρέφονται και οι Έλληνες καταναλωτές στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις καθημερινές τους συναλλαγές τόσο με φυσική τους παρουσία όσο και διαδικτυακά, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις και μελέτες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Από την περίοδο της πανδημίας, όπου τα ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων κατέκτησαν υποχρεωτικά ένα μεγάλο μερίδιο των αγορών, το υπουργείο Οικονομικών απέκτησε έναν ασφαλή δείκτη για να «μετρά» τις επιπτώσεις της κρίσης στις καταναλωτικές συνήθειες άρα και στα κρατικά έσοδα.
Στις κομβικές αποφάσεις, οι οποίες ήταν προϊόν σχεδιασμού αλλά και γρήγορων αποφάσεων που έλαβε το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του στο 1ο συνέδριο Digital Enterprise Transformation ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Ανανγωστόπουλος.
Πάντως αυτό που προκύπτει από τα διάφορα περιστατικά που έχουν καταγραφεί, οι απατεώνες επικεντρώνονται κυρίως στο πώς θα μπορέσουν να ξεγελάσουν και να εξαπατήσουν τους πολίτες παρά στο να επιδιώξουν να παραβιάσουν ή να «χακάρουν» κάποιο σύστημα μίας τράπεζας.
Αντιπροσωπευτικοί δείκτες της έντασης της απάτης αποτελούν η αναλογία των περιστατικών απάτης και της αντίστοιχης αξίας τους προς τον αριθμό και την αξία των συναλλαγών με κάρτες.
Νέο σύστημα σύνδεσης του αφορολογήτου με τις ηλεκτρονικές πληρωμές που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι, με αναγκαία κάλυψη του 30% του εισοδήματος τους.
Στις οδηγίες για τις φορολογικές δηλώσεις του υπ. Οικονομικών διευκρινίζεται ποιοι εξαιρούνται του μέτρου καθώς και ποια προϊόντα - υπηρεσίες προσμετρώνται στις δαπάνες.