fbpxΝέα σήμανση στις ετικέτες προϊόντων | Economistas.gr Skip to main content

Νέα σήμανση στις ετικέτες προϊόντων

Νέα σήμανση στις ετικέτες προϊόντων
Φώτο: Shutterstock

Από το 2020 θα εμφανιστεί ένα νέο στοιχείο επισήμανσης στις ετικέτες των προϊόντων. Πρόκειται για έναν κωδικό 16 χαρακτήρων που ονομάζεται μοναδικός κωδικός ταυτοποίησης τύπου (UFI).

Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση στην ηλεκτρονική σελίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ως το 2025 ο κωδικός UFI θα είναι υποχρεωτικός στην επισήμανση όλων των προϊόντων που ταξινομούνται όσον αφορά στους κινδύνους για την υγεία ή στους φυσικούς κινδύνους. Οι εισαγωγείς και οι μεταγενέστεροι χρήστες που διαθέτουν αυτά τα προϊόντα στην αγορά θα πρέπει να παρέχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για τα προϊόντα, μεταξύ άλλων και τον κωδικό UFI, στα κέντρα δηλητηριάσεων. Στην ιστοσελίδα των κέντρων δηλητηριάσεων του ECHA διατίθενται εργαλεία και οδηγίες υποστήριξης για τη δημιουργία του κωδικού UFI.

Τι είναι ο κωδικός UFI

Ο μοναδικός κωδικός ταυτοποίησης τύπου, γνωστός με το ακρωνύμιό του UFI, είναι ένας αλφαριθμητικός κωδικός 16 χαρακτήρων, ο οποίος θα πρέπει να τοποθετείται υποχρεωτικά στην ετικέτα των προϊόντων σας που περιέχουν επικίνδυνο μείγμα. Πέραν του κωδικού UFI, οφείλετε να παρέχετε και άλλες πληροφορίες για το μείγμα σας και τα σχετικά προϊόντα στα κέντρα δηλητηριάσεων, όπως π.χ. πληροφορίες για τη σύνθεση, την εμπορική ονομασία, το χρώμα, τη συσκευασία, την κατηγορία προϊόντων, αλλά και τοξικολογικές πληροφορίες. Ο σκοπός του UFI είναι να δημιουργηθεί μονοσήμαντη σύνδεση μεταξύ των πληροφοριών που παρέχετε και του προϊόντος που διαθέτετε στην αγορά. Σύμφωνα με τον κανόνα χορήγησης του κωδικού UFI, όλα τα προϊόντα που επισημαίνονται και κοινοποιούνται με τον ίδιο κωδικό UFI πρέπει να έχουν την ίδια σύνθεση μείγματος.

Πως θα χρησιμοποιείται ο κωδικός UFI

Ο κωδικός UFI και οι άλλες πληροφορίες που παρέχετε θα χρησιμοποιούνται κυρίως από τα κέντρα δηλητηριάσεων όταν πραγματοποιούνται κλήσεις έκτακτης ανάγκης. Παραδείγματος χάρη, οι καλούντες μπορούν να διαβάζουν -εκτός από την εμπορική ονομασία- τον κωδικό UFI απευθείας από την ετικέτα του προϊόντος στον υπάλληλο του κέντρου δηλητηριάσεων προκειμένου να προσδιορίζεται επακριβώς το προϊόν που αφορά το εκάστοτε περιστατικό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπερδιπλάσια τιμή για τις πλαστικές σακούλες
Υπερδιπλάσια τιμή για τις πλαστικές σακούλες
Στα 9 ευρωλεπτά διαμορφώνεται από σήμερα η τιμή της πλαστικής σακούλας, με τους αρμόδιους να κάνουν λόγο για σημαντική μείωση της χρήσης της το τελευταίο 12μηνο.
Υπερδιπλάσια τιμή για τις πλαστικές σακούλες
Δέκα χρόνια Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών - Το έργο της
Δέκα χρόνια Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών - Το έργο της
Δέκα χρόνια λειτουργίας συμπληρώνονται φέτος για την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας από τη σύσταση της το 2009, η οποία υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των συνδικαλιστικών στελεχών της χώρας.
Δέκα χρόνια Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών - Το έργο της
Οι Έλληνες στηρίζουν την προστασία του περιβάλλοντος
Οι Έλληνες στηρίζουν την προστασία του περιβάλλοντος
Σύμφωνα με ανάρτηση του Συνήγορου του Καταναλωτή, οι Έλληνες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά προκειμένου να αγοράσουν προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Οι Έλληνες στηρίζουν την προστασία του περιβάλλοντος
Οι συμβουλές προς τους καταναλωτές για τον Δεκαπενταύγουστο
Οι συμβουλές προς τους καταναλωτές για τον Δεκαπενταύγουστο
Σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μια τελευταία «ανάσα» πριν τον χειμώνα όμως λόγω της σημαντικής αύξησης της τουριστικής κίνησης τον Δεκαπενταύγουστο, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Οι συμβουλές προς τους καταναλωτές για τον Δεκαπενταύγουστο
Εξαρθρώθηκε σπείρα με «μαϊμού» προϊόντα
Εξαρθρώθηκε σπείρα με «μαϊμού» προϊόντα
Νέο σοβαρό πλήγμα στα κυκλώματα διακίνησης και εμπορίας απομιμητικών προϊόντων κατάφερε το Σ.Δ.Ο.Ε. έπειτα από συντονισμένη επιχείρηση στην Αττική, κατάσχοντας μεγάλες ποσότητες «μαϊμού» προϊόντων.
Εξαρθρώθηκε σπείρα με «μαϊμού» προϊόντα
Κομισιόν: Εκστρατεία ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών
Κομισιόν: Εκστρατεία ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών
Η καμπάνια “Έχεις Δίκιο” (#yourEUright) θα τρέξει και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η πρώτη ενέργεια θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το ΚΕΠΚΑ κατά τη διάρκεια του Greenwave Festival στη Θεσσαλονίκη, από τις 12 έως τις 15 Σεπτεμβρίου.
Κομισιόν: Εκστρατεία ενημέρωσης για τα δικαιώματα των καταναλωτών