fbpxΑποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής | Economistas.gr Skip to main content

Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής

Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής
Φωτο; ΙΝΤΙΜΕ

Στον Συνήγορο του Καταναλωτή απευθύνθηκε πολίτης με σκοπό τη διεκδίκηση αποζημίωσης για απώλεια αποσκευής, την οποία και κέρδισε.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, καταναλώτρια προσέφυγε στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», καταγγέλλοντας ότι ο ανήλικος γιός της κατά το ταξίδι του με πλοίο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα, στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής, απώλεσε την αποσκευή του. Ειδικότερα, το πλήρωμα του υπέδειξε να αφήσει τη βαλίτσα του στο γκαράζ του πλοίου και, κατά την άφιξή του στο λιμάνι της Ραφήνας, την αναζήτησε και δεν τη βρήκε. Το αποτέλεσμα ήταν ότι αναγκάστηκε να συνεχίσει το ταξίδι του με το σχολείο προς τα Ιωάννινα που ήταν ο προορισμός της σχολικής εκδρομής, χωρίς τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα.

Το αίτημα της καταναλώτριας ήταν η καταβολή αποζημίωσης ύψους 500 ευρώ για την απώλεια της αποσκευής και των προσωπικών ειδών του ανήλικου τέκνου της.

Η εταιρεία αρχικά απάντησε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη και ότι η μέριμνα για κάθε αποσκευή αποτελεί ευθύνη του επιβάτη. Ωστόσο, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισήμανε στην εταιρεία ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών κατά τις θαλάσσιες μεταφορές (ν. 4195/2013), ο μεταφορέας ευθύνεται για τη ζημία που προκαλείται στον επιβάτη, εξαιτίας απώλειας ή φθοράς των αποσκευών του, με την εξαίρεση των αποσκευών καμπίνας, εκτός αν αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε την απώλεια ή τη φθορά δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Για την οφειλόμενη αποζημίωση ως προς τη φθορά ή απώλεια των αποσκευών προβλέπεται ποσοτικός περιορισμός ύψους 730 ευρώ περίπου.

Στην προκείμενη περίπτωση, με βάση τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης, η αποσκευή είχε παραδοθεί για φύλαξη σε χώρο ευθύνης της εταιρείας, μετά από υπόδειξη του προσωπικού της, το οποίο όφειλε να επιτηρεί τον χώρο αυτόν.

Τελικά, κατόπιν των ανωτέρω, η εταιρεία αποζημίωσε την αιτούσα με το ποσό των 500 ευρώ που διεκδικούσε με την αναφορά της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Παραμένουν τα προβλήματα στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια λόγω των ισχυρών βόρειων ανέμων με τα πλοία να βρίσκονται δεμένα στα λιμάνια.
Παραμένουν δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Ξεκινούν τα δρομολόγια των πλοίων
Ξεκινούν τα δρομολόγια των πλοίων
Μετά την μερική βελτίωση των καιρικών συνθήκων, κανονικά διεξάγονται από το απόγευμα τα δρομολόγια των πλοίων.
Ξεκινούν τα δρομολόγια των πλοίων
Δεμένα στα λιμάνια θα παραμείνουν τα πλοία
Δεμένα στα λιμάνια θα παραμείνουν τα πλοία
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, θα παραμείνουν αύριο Τετάρτη 03 Ιουλίου τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, λόγω της 24ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Δεμένα στα λιμάνια θα παραμείνουν τα πλοία
Απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου
Απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου
Λόγω ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν κατά τόπους τα 8 με 9 μποφόρ. Για τα νησιά του Αργοσαρωνικού τα δρομολόγια εκτελούνται με πλοία κλειστού τύπου.
Απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια στις 24 Σεπτεμβρίου
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια στις 24 Σεπτεμβρίου
Tο Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας προχώρησε στη συγκεκριμένη απόφαση με αφορμή το αναπτυξιακό νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή.
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια στις 24 Σεπτεμβρίου
Βόλος: Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων προς τις Σποράδες
Βόλος: Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων προς τις Σποράδες
Κανονικά εκτελούνται από το λιμάνι του Βόλου όλα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια των οχηματαγωγών και των ταχύπλοων πλοίων προς τα νησιά των Σποράδων, παρά την 24ωρη απεργία της ΠΝΟ.
Βόλος: Κανονικά τα δρομολόγια των πλοίων προς τις Σποράδες