Το πιθανότερο σενάριο για την τιμή του εισιτηρίου στα ΜΜΜ

NEWSROOM
Το πιθανότερο σενάριο για την τιμή του εισιτηρίου στα ΜΜΜ
Eurokinissi

Σήμερα εκτός απροόπτου αναμένεται να λάβει οριστικές αποφάσεις ο υπουργός Υποδομών για την τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, με το επικρατέστερο σενάριο να είναι η μείωσή του κατά 20 λεπτά σε 1,2 ευρώ.

Με την πτώση του ΦΠΑ στις μεταφορές από το 24% στο 13% που ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών, η τιμή του εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς διαμορφώνεται σε 1,27 ευρώ.

Οι τελικές αποφάσεις για την τιμή του εισιτηρίου, τις αλλαγές ανά προϊόν (μηνιαίες κάρτες, τριμηνιαίες κτλ) και τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στο σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τον ανάδοχο, την εταιρεία Hellas Smart Ticket (HST), αναμένεται να ληφθούν μετά από τις εισηγήσεις που θα λάβει ο Κώστας Καραμανλής από στελέχη του υπουργείου Υποδομών και από τον ΟΑΣΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για την προσαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις νέες τιμές απαιτείται μικρό χρονικό διάστημα το οποίο δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες.

Ωστόσο, πριν από τις παρεμβάσεις στο σύστημα θα πρέπει να αποσαφηνιστούν ζητήματα που αφορούν σε τυχόν αλλαγές σε εισιτήρια και πρωτίστως σε κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες έχουν ήδη εκδοθεί.

Μεταξύ των θεμάτων που θα εξεταστούν θα είναι και η παροχή κινήτρων προς τους πολίτες για την αγορά ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών τους επόμενους μήνες, καθώς η μείωση του ΦΠΑ θα είναι προσωρινή και θα εφαρμοστεί έως το τέλος Οκτωβρίου.

Η κυβέρνηση εξέταζε το ενδεχόμενο της μείωσης του ΦΠΑ στις μεταφορές εδώ και αρκετούς μήνες, δεδομένου ότι οι θετικές οικονομικές επιδόσεις πριν από το ξέσπασμα της πρωτοφανούς κρίσης είχαν δημιουργήσει δημοσιονομικό χώρο για μειώσεις σε φόρους.

Η πανδημία του Covid – 19 άλλαξε πλήρως τον κυβερνητικό σχεδιασμό, προκαλώντας βαρύ πλήγμα στον κλάδο των μεταφορών με τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας να καταγράφουν απώλειες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Είναι ενδεικτικό ότι τα έσοδα στον όμιλο ΟΑΣΑ έχουν υποχωρήσει κατά περίπου 40% από την αρχή του έτους συγκριτικά με το 2019, με τις απώλειες να αγγίζουν περίπου τα 30 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, οι εταιρείες αστικών συγκοινωνιών θα χρειαστούν έκτακτη κρατική επιχορήγηση η οποία θα υπερβεί τα 100 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Το 2019 η έκτακτη κρατική επιδότηση για την κάλυψη των ελλειμμάτων του ομίλου και των θυγατρικών του (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ) ανήλθε σε 70 εκατομμύρια ευρώ.

Το υπουργείο Υποδομών, με απόφαση του Κώστα Καραμανλή, έχει ήδη εγκρίνει από τον περασμένο Δεκέμβριο τακτική κρατική επιδότηση για το 2020 ύψους 106 εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του λειτουργικού ελλείμματος των θυγατρικών του ΟΑΣΑ.

Η εκτίμηση για το 2020 είναι ότι το σύνολο των εσόδων από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών θα διαμορφωθεί σε περίπου 140 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό αυτό είναι αισθητά χαμηλότερο από τον κύκλο εργασιών του ομίλου ΟΑΣΑ το 2019, ο οποίος ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων να προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων κομίστρου.

ΣΧΕΤΙΚΑ