fbpxΓιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα | Economistas.gr
Skip to main content

Γιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα

Γιατί στην Ελλάδα μένουν απούλητα τα ΙΧ πενταετίας -Τι συμβαίνει με τα εισαγόμενα και τα γυρισμένα χιλιόμετρα

Σε «χωματερή» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει μετατραπεί η Ελλάδα, καθώς η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται ήδη από εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών και ελαφρών φορτηγών που «σπρώχνει» εκτός κυκλοφορίας η Ευρώπη λόγω των ρύπων τους.


• Οι εισαγωγές μεταχειρισμένων επιβατικών στη χώρα μας την τελευταία εξαετία δωδεκαπλασιάστηκαν (!), καθώς έφτασαν από 6.280 το 2013 σε 71.095 το 2019, ενώ η τάση για το 2020 – προ κορωνοϊού – ήταν για περίπου 80.000 εισαγωγές.
• Η ίδια εικόνα ισχύει και για τα μεταχειρισμένα ελαφρά φορτηγά, καθώς τα εισαγόμενα είναι διπλάσια των καινούργιων! Το 2019 εισήχθησαν 15.413 μεταχειρισμένα LCV, ενώ μόλις 7.972 καινούργια.
• Η μέση ηλικία των εισαγομένων μεταχειρισμένων επιβατικών είναι 10,6 έτη, με μόλις το 5,2% εξ αυτών να είναι τρέχουσας τεχνολογίας! (Euro 6, 2015+).
• Για διάφορους λόγους, τα κυκλοφορούντα επιβατικά στη χώρα μας έφτασαν να έχουν μέση ηλικία 16,0 έτη, από 11,3 έτη προ 10-ετίας. Έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρωζώνης, συγκρινόμενο πλέον με ανατολικά κράτη.

Τα παραπάνω δεδομένα εγκυμονούν πολλούς κινδύνους:
• Περιβαλλοντικούς, καθώς τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι δεκάδες φορές πιο ρυπογόνα. Σε μια περίοδο που τα ζητήματα περιβάλλοντος είναι ψηλά στη δημόσια συζήτηση και η χώρα προσπαθεί να διαμορφώσει μια σύγχρονη περιβαλλοντική ατζέντα, το γεγονός αυτό αποτελεί πρόβλημα που χρειάζεται διαχείριση. Η κυβέρνηση στοχεύει στην πώληση 4,500 Ηλεκτρικών αυτοκινήτων για το 2020-2021 και μόνον τον μήνα Μάϊο εισήχθησαν στην Ελλάδα 5.112 ρυπογόνα μεταχειρισμένα ΙΧ!
• Ασφάλειας των επιβατών. Η Σουηδία π.χ. μια χώρα με μεγάλη παράδοση στην οδική ασφάλεια έχει έναν από τους πιο νέους σε ηλικία στόλους αυτοκινήτων. Και αν στην χώρα μας για τα εγχώρια μεταχειρισμένα υπάρχει πλέον αυξημένος έλεγχος λόγω ΚΤΕΟ, καταγεγραμμένου ιστορικού χιλιομέτρων, κλπ, για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οι έλεγχοι είναι απολύτως ανεπαρκείς. Εισάγονται συνεπώς μεταχειρισμένα με «πειραγμένα» χιλιόμετρα, ως άθικτα, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για ταλαιπωρημένα αυτοκίνητα.
• Οικονομικούς. Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εισφέρουν σε φόρους το 1/10 σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς δεν καταβάλλουν τον σχετικό ΦΠΑ και έχουν, ελάχιστο Τέλος Ταξινόμησης, λόγω παλαιότητας. Την ώρα μάλιστα που πωλούνται σε ίδιες ή υψηλότερες τιμές σε σχέση με τα εγχώρια μεταχειρισμένα μιας και παρουσιάζονται με χαμηλότερα χιλιόμετρα…

Η πιο σημαντική όμως στρέβλωση με τις δυσμενέστερες συνέπειες στα νοικοκυριά είναι το ότι η εισαγωγή μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση των εγχώριων μεταχειρισμένων άρα και την ανανέωση του εγχώριου στόλου αυτοκινήτων.

Γιατί; Γιατί ο καταναλωτής που δεν μπορεί να πουλήσει το δικό του παλαιό αυτοκίνητο – λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τα πειραγμένα του εξωτερικού – δεν προχωρά σε αγορά καινούργιου. Έτσι η αξία «των δικών μας» αυτοκινήτων μειώνεται, η αγορά μένει καθηλωμένη και ο στόλος δεν ανανεώνεται.

Είναι παράλογο την ώρα που η Κυβέρνηση προωθεί την «καθαρή αυτοκίνηση» με μέτρα π.χ. για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, να μην λάβει μέτρα ώστε να μην γίνει η χώρα μας η «μάντρα» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Ευρώπης, τα οποία, να επαναληφθεί, πωλούνται στις ίδιες ή και ακριβότερες τιμές από τα ντόπια μεταχειρισμένα.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια. Σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας, μιας χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 3,1% το 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο ακριβά τα τελευταία δύο χρόνια
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα εφέτος τον Νοέμβριο
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα εφέτος τον Νοέμβριο
Μείωση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Νοέμβριο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον συγκεκριμένο μήνα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 15.254 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 16.283 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2021 (αύξηση 20,5% είχε παρουσιαστεί τον Νοέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 8.912 έναντι 7.992 που κυκλοφόρησαν τον Νοέμβριο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 11,5%.
ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση 6,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα εφέτος τον Νοέμβριο
Επίσημο: Δόθηκε παράταση στην καταβολή των τελών κυκλοφορίας
Επίσημο: Δόθηκε παράταση στην καταβολή των τελών κυκλοφορίας
Με απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Οικονομικών, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, παρατείνεται η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας του 2023, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Επίσημο: Δόθηκε παράταση στην καταβολή των τελών κυκλοφορίας
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 50,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2023
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 50,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2023
Αύξηση 50,4% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Ιανουάριο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.129 αυτοκίνητα, έναντι 14.044 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα το 2022.
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 50,4% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2023
Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι
Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι
Nέα ηλεκτρονική πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων ηλικίας, εξοπλισμού και ασφάλειας εισαγόμενων μεταχειρισμένων αγνοείται από το Υπουργείο Μεταφορών εις βάρος του ανυποψίαστου καταναλωτή, που πέφτει θύμα επιτηδείων εμπόρων που του προωθούν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
Πλήρης αναρχία με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα – Η ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης στοιχείων παραμένει στο συρτάρι