fbpx12 οδηγίες στους καταναλωτές ενόψει «Black Friday» | Economistas.gr
Skip to main content

12 οδηγίες στους καταναλωτές ενόψει «Black Friday»

12 οδηγίες στους καταναλωτές ενόψει «Black Friday»
Shutterstock

Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η οποία συχνά δημιουργεί την αίσθηση του «επείγοντος» στη λήψη απόφασης αγοράς, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

* Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

* Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

* Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.

Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

* Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

* Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

* Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

* Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές :

* Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

* Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

* Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

* Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

* Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπ. Ανάπτυξης για Black Friday: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Υπ. Ανάπτυξης για Black Friday: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του ΥΠΑΝ υπενθυμίζει στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.
Υπ. Ανάπτυξης για Black Friday: Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Ερευνα: Στροφή των καταναλωτών στην «Ηθική κατανάλωση» λόγω κορωνοϊού
Ερευνα: Στροφή των καταναλωτών στην «Ηθική κατανάλωση» λόγω κορωνοϊού
Η πανδημία επιταχύνει την ψηφιακή μετάβαση και ενδέχεται να προκαλέσει μακροπρόθεσμες μεταβολές στις καταναλωτικές συνήθειες και συμπεριφορές.
Ερευνα: Στροφή των καταναλωτών στην «Ηθική κατανάλωση» λόγω κορωνοϊού
Δικαιώματα επιβατών: Τί προβλέπεται για ακύρωση εισιτηρίων
Δικαιώματα επιβατών: Τί προβλέπεται για ακύρωση εισιτηρίων
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, ενημερώνει για τα δικαιώματά των καταναλωτών σε περίπτωση που το προγραμματισμένο ταξίδι είναι ανέφικτο.
Δικαιώματα επιβατών: Τί προβλέπεται για ακύρωση εισιτηρίων