fbpxΑσύμφορη είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η παραγωγή μικρών συμβατικών αυτοκινήτων πόλης | Economistas.gr
Skip to main content

Ασύμφορη είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η παραγωγή μικρών συμβατικών αυτοκινήτων πόλης

Ασύμφορη είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες η παραγωγή μικρών συμβατικών αυτοκινήτων πόλης
Φωτογραφία: Eurokinissi

Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, η υβριδική τεχνολογία και τα νέα όρια των εκπομπών ρύπων ανεβάζουν κατακόρυφα το κόστος κατασκευής των μικρών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα η παραγωγή τους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι ασύμφορη.

Ήδη οι κατασκευάστριες εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το κόστος κατασκευής, καθώς αυτό σε πολλές περιπτώσεις, λόγω της ακριβής τεχνολογίας, είναι σχεδόν το ίδιο με το κόστος αυτοκινήτων της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Όσο και να υπάρξει συμπίεση των εξόδων, των εργατικών και των πρώτων υλών, τα αυτοκίνητα πόλης σε περίπτωση που συνεχίσουν να βγαίνουν στην παραγωγή δεν θα μπορέσουν να είναι φθηνά. Αυτό αποτελεί σημαντικός λόγος για να πάρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσεις μείωσης ή αναστολής των παραγωγών ορισμένων μοντέλων που ανήκουν στην κατηγορία Α.

Μειωμένες πωλήσεις σημειώνονται σε όλες τις αγορές της Ευρώπης όπου η κατηγορία Α συμπιέζεται σε μεγάλο βαθμό. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα που τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μεγάλη συρρίκνωση της κατηγορίας η οποία βρίσκεται κοντά στο 8% του συνόλου των πωλήσεων.

Μελέτες δείχνουν ότι πλέον είναι ασύμφορη η παραγωγή νέων μοντέλων με μικρό μήκος, ανεξαρτήτου αν πρόκειται για τρίπορτο ή πεντάπορτο όχημα. Τα αυτοκίνητα που πριν λίγα χρόνια ήταν περιζήτητα, αποτελούσαν το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας και οι κάτοχοι το χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά για μέσα στην πόλη πλέον δεν μπορούν να δώσουν κέρδος στους κατασκευαστές.

Ήδη η Opel ανακοίνωσε ότι διακόπτει την παραγωγή των μικρών μοντέλων Adam και Karl. Ο όμιλος Volkswagen και ο όμιλος PSA μειώνουν τις παραγωγές, ενώ παρόμοιες αποφάσεις έχουν πάρει και άλλες εταιρείες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο όγκος των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων της κατηγορίας Α φέτος αναμένεται να περιορισθεί περισσότερο από το αναμενόμενο κυρίως λόγω πανδημίας.

Την θέση των μικρών αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες παίρνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου σαφώς και υπάρχουν μοντέλα με τις ίδιες διαστάσεις, όμως φέρουν πάνω τους προηγμένη τεχνολογία, η οποία ανεβάζει το κόστος κτήσης και δίνει το αναμενόμενο κέρδος στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την πανδημία
Οι νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την πανδημία
Οι δύσκολοι μήνες της καραντίνας, η τάση των οδηγών να θέλουν ένα όχημα ελεύθερου χρόνου (SUV) και η αυστηρότητα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χαμηλότερα όρια ρύπων, δημιούργησαν νέες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι νέες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την πανδημία
Από σήμερα σε ισχύ ο Δακτύλιος - Τα όρια - Ποια οχήματα εξαιρούνται
Από σήμερα σε ισχύ ο Δακτύλιος - Τα όρια - Ποια οχήματα εξαιρούνται
Από σήμερα Δευτέρα 25 Οκτωβρίου μέχρι και την Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022, επανέρχονται τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας.
Από σήμερα σε ισχύ ο Δακτύλιος - Τα όρια - Ποια οχήματα εξαιρούνται
Ετήσια αύξηση 6,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις των Κινέζικων επιβατικών οχημάτων τον Οκτώβριο
Ετήσια αύξηση 6,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις των Κινέζικων επιβατικών οχημάτων τον Οκτώβριο
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν το μερίδιο της εσωτερικής αγοράς τους να αυξάνεται τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Ετήσια αύξηση 6,2% κατέγραψαν οι πωλήσεις των Κινέζικων επιβατικών οχημάτων τον Οκτώβριο
Τέλη κυκλοφορίας 2016: Έρχονται διπλάσια τέλη για πάνω από 73.500 οφειλέτες που ξέχασαν ... να πληρώσουν
Τέλη κυκλοφορίας 2016: Έρχονται διπλάσια τέλη για πάνω από 73.500 οφειλέτες που ξέχασαν ... να πληρώσουν
Στο ταμείο οδηγούνται 73.742 ιδιοκτήτες οχημάτων, οι οποίοι είχαν «ξεχάσει» να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 και δεν προχώρησαν σε ενημέρωση της εικόνας τους στο myCAR.
Τέλη κυκλοφορίας 2016: Έρχονται διπλάσια τέλη για πάνω από 73.500 οφειλέτες που ξέχασαν ... να πληρώσουν
Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα οχήματα σε Ελλάδα και Ευρώπη, λόγω της μη έγκαιρης παράδοσης νέων
Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα οχήματα σε Ελλάδα και Ευρώπη, λόγω της μη έγκαιρης παράδοσης νέων
Η πολύμηνη καθυστέρηση που παρατηρείται στην παράδοση καινούριων αυτοκινήτων, λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών, στρέφει τους καταναλωτές στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Πιο ακριβά τα μεταχειρισμένα οχήματα σε Ελλάδα και Ευρώπη, λόγω της μη έγκαιρης παράδοσης νέων
Κίνηση στους δρόμους: 70 ώρες το χρόνο σε μποτιλιάρισμα -Κατακόρυφη αύξηση μετά το lockdown
Κίνηση στους δρόμους: 70 ώρες το χρόνο σε μποτιλιάρισμα -Κατακόρυφη αύξηση μετά το lockdown
Οι άδειοι δρόμοι και οι λιγότεροι ρύποι στην αρχή της πανδημίας έδωσαν τη θέση τους στη σταδιακή επιστροφή της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Κίνηση στους δρόμους: 70 ώρες το χρόνο σε μποτιλιάρισμα -Κατακόρυφη αύξηση μετά το lockdown