fbpxΤι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday | Economistas.gr
Skip to main content

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές ενόψει Black Friday και Cyber Monday
Black Friday / Φωτογραφία: Eurokinissi

Τα εκπτωτικά γεγονότα της φετινής Black Friday και της Cyber Monday, που ακολουθεί αμέσως μετά, αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορές με μειωμένες τιμές.

Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:

  1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
  2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
  3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
  4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν "νεκρές" συνδέσεις [links] ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών έχει καταθέσει πρόταση άμεσης κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Πότε πέφτουν φέτος Black Friday και Cyber Monday
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Μήνας εκπτώσεων ο Νοέμβριος, καθώς οι καταναλωτές στη μεγαλύτερη διάρκεια του μήνα θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές.
Νοέμβριος, ο μήνας των προσφορών: Πότε πέφτουν ενδιάμεσες εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Ένας μήνας γεμάτος με προσφορές και εκπτώσεις, είναι ο Νοέμβριος, με την αγορά να ευελπιστεί σε τόνωση του τζίρου ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων.
Πρεμιέρα σήμερα για τις φθινοπωρινές εκπτώσεις
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
Στόχος για Black Friday - Cyber Monday είναι να ξεπεράσει η φετινή ανοιχτή αγορά τον τζίρο των 280 εκατ. ευρώ του περυσινού Νοεμβρίου και οι καταναλωτές να αυξήσουν τον μέσο όρο αγορών και χρημάτων που θα δαπανήσουν. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης: Σε ετοιμότητα το λιανεμπόριο της Αττικής για Black Friday και εορταστική αγορά
ΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές
ΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές
Ο θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.
ΕΕΚΕ: Πέντε τρόποι προκειμένου να αποφύγετε πλασματικές προσφορές
Βlack Friday: Αύξηση ημερήσιου τζίρου της τάξης του 119% παρουσίασαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα
Βlack Friday: Αύξηση ημερήσιου τζίρου της τάξης του 119% παρουσίασαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα
Mε αυξητικές πωλήσεις online συγκριτικά με όλο το υπόλοιπο 2021, παρά το γεγονός πως εφέτος τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, έληξε η περίοδος της Black Friday.
Βlack Friday: Αύξηση ημερήσιου τζίρου της τάξης του 119% παρουσίασαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα