fbpxΗ Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα | Economistas.gr
Skip to main content

Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα

Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξα σχέδια για την κατασκευή σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα
Φωτογραφία: AP Images

Οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας χρειάζονται φιλόδοξα σχέδια για να μπορούν να αντιπαρέρχονται την γραφειοκρατία και να εγκαθιστούν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων, αν η Ευρώπη θέλει να είναι έτοιμη για την κυκλοφορία 130 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) ως το 2035, αναφέρει σημερινή έκθεση της εταιρείας Ernst & Young και της Eurelectric, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας των Εθνικών Ενώσεων των Εταιρειών Ηλεκτρικής Ενέργειας.

Σύμφωνα με την έκθεση "Power sector accelerating e-mobility" που εκπόνησαν οι EY και η Eurelectric, η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων --9 εκατομμύρια για δημόσιους χώρους και 56 εκατομμύρια οικιακούς--για να διαχειριστεί την διαφαινόμενη τεράστια ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων από 3,3 εκατομμύρια που βρίσκονται σήμερα στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Ένα στα 11 νέα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ το 2021 ήταν πλήρως ηλεκτρικό, αύξηση 63% σε σχέση με το 2020.

Η Ευρώπη διαθέτει αυτή τη στιγμή 374.000 δημόσιους φορτιστές, εκ των οποίων τα δύο τρίτα είναι συγκεντρωμένοι σε μόλις πέντε χώρες--την Ολλανδία, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο--ενώ ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ δρόμου και αυτή η "πόλωση μεταξύ των οικονομιών κινδυνεύει να αποσταθεροποιήσει" τον εξηλεκτρισμό.

Για να αντεπεξέλθει στη ζήτηση η Ευρώπη χρειάζεται μισό εκατομμύριο δημόσιους ηλεκτρικούς φορτιστές ετησίως μέχρι το 2030 και στη συνέχεια ένα εκατομμύριο ετησίως, όπως εξήγησε στο Reuters ο επικεφαλής του τμήματος παγκόσμιας ενέργειας και πηγών της EY, ο Σερζ Κολ.

Ωστόσο, η κατασκευή των υποδομών δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει σήμερα "τεράστιες καθυστερήσεις" εξαιτίας ζητημάτων σχεδιασμού και αδειών, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της Eurelectric Κρίστιαν Ρούμπι.

"Στέλνουμε ένα προειδοποιητικό μήνυμα στους πολιτικούς σε όλα τα επίπεδα ότι η φιλοδοξία απαιτεί άδειες. Αν θέλουμε να εκπληρώσουμε αυτή την φιλοδοξία (υποδομών φόρτισης) τότε χρειαζόμαστε άδεια για να προχωρήσουμε", πρόσθεσε.

Η έκθεση επισημαίνει ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη κατά 11% ετησίως.

Για να μετριαστεί ο κίνδυνος για τα τοπικά ηλεκτρικά δίκτυα, η έκθεση προτείνει τη στήριξη έξυπνων λύσεων φόρτισης, όπως την προσφορά στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων τιμολογίων για οικιακή φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας και όχι σε ώρες αιχμής, κάτι το οποίο θα μπορούσε να μειώσει τις αυξήσεις στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας σε ώρες αιχμής κατά 21%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκρέκας: 30% αύξηση της επιδότησης στον δεύτερο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Σκρέκας: 30% αύξηση της επιδότησης στον δεύτερο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει ότι τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Σκρέκας: 30% αύξηση της επιδότησης στον δεύτερο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Τον Απρίλιο ξεκινά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»- Αυξάνεται στις 8 χιλιάδες ευρώ η επιδότηση
Τον Απρίλιο ξεκινά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»- Αυξάνεται στις 8 χιλιάδες ευρώ η επιδότηση
Την έναρξη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τον προσεχή Απρίλιο, και την αύξηση της επιδότησης, επισημαίνει σε ανάρτησή του στο Twitter ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Τον Απρίλιο ξεκινά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»- Αυξάνεται στις 8 χιλιάδες ευρώ η επιδότηση
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Στον κόσμο της καθαρής ενέργειας, λίγοι τομείς είναι τόσο δυναμικοί όσο η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2012, είχαν πουληθεί περίπου 130.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος