fbpxΠτωτικός ο Ιανουάριος για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων | Economistas.gr
Skip to main content

Πτωτικός ο Ιανουάριος για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων

Πτωτικός ο Ιανουάριος για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων
Φωτογραφία: Shutterstock

Μειωμένες κατά 3,4% ήταν τον Ιανουάριο οι πωλήσεις, σε αξία, του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών), σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ, η ανησυχία που εκφράστηκε από παράγοντες του κλάδου σχετικά με την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον πρώτο μήνα του έτους, ήταν μεγάλη. Ωστόσο, για τη μείωση που σημειώθηκε, σε σχέση μα τις πωλήσεις του περυσινού Ιανουαρίου, δεν θα πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι την περίοδο σύγκρισης οι συνθήκες της ευρύτερης αγοράς ήταν αρκετά διαφορετικές, καθώς επικρατούσε καθεστώς lockdown, οπότε και η in home κατανάλωση ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Αν συγκριθεί ο τζίρος του λιανεμπορίου με δύο χρόνια πίσω, οπότε επικρατούσαν κανονικές, προ-covid συνθήκες στην αγορά, ο φετινός τζίρος του Ιανουαρίου είναι αυξημένος σημαντικά, κατά +11,2%, σε σχέση με αυτόν του 2020.

Αναφορικά με τις τάσεις ανά εβδομάδα, η πρώτη του χρόνου παρουσίασε την πιο αρνητική τάση, στο -12,4%, ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι την 3η Ιανουαρίου υπήρξαν ορισμένες αλυσίδες που δεν λειτούργησαν, λόγω απογραφής. Αρνητικός, αν και αρκετά πιο συγκρατημένος ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης της δεύτερης εβδομάδας, στο -1,8%, ενώ την τρίτη εβδομάδα υπήρξε ανάκαμψη και μια θετική τάση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή, στο +2,7%. Όσον αφορά στην τελευταία εβδομάδα του μήνα η κακοκαιρία, καθώς και τα προβλήματα λειτουργίας και ανατροφοδότησης πολλών καταστημάτων κατέληξαν σε μια αρνητική τάση της τάξης του -2,3%, με την Αττική να συμβάλλει κατά το ήμισυ σε αυτό τον αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης.

Ειδικότερα για την Αττική και μέσα από την ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων πωλήσεων που διαθέτει η NielsenIQ για συγκεκριμένους λιανέμπορους, σε συνδυασμό και με τα weather facts, που έχει εντάξει στις βάσεις δεδομένων της, είναι άξιο σχολιασμού το γεγονός ότι την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου, λόγω της χιονόπτωσης και της μεγάλης πτώσης της μέσης θερμοκρασίας, παρατηρήθηκαν διαφορές στις δυναμικές (βαρύτητες) των ημερών. Συγκεκριμένα, ενώ τις προηγούμενες εβδομάδες του Ιανουαρίου η ημέρα Τρίτη συγκέντρωνε κατά μέσο όρο to 14% των εβδομαδιαίων πωλήσεων, την τελευταία Τρίτη του Ιανουαρίου η συνεισφορά της έπεσε στο 9%, καθώς προφανώς οι αγοραστές απέφυγαν τις μετακινήσεις τις ημέρες της έντονης χιονόπτωσης.

Μέσα από την ίδια ανάλυση των ημερήσιων στοιχείων προέκυψε ότι αυξήθηκε αντίστοιχα η συνολική βαρύτητα της Παρασκευής και του Σαββάτου την τελευταία εβδομάδα του μήνα, από 42% που ήταν ο μέσος όρος των προηγούμενων εβδομάδων στο 49%, οπότε και είχε αρχίσει λίγο να εξομαλύνεται η κατάσταση με τα χιόνια και τις δυσκολίες λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά και της δυσκολίας μετακίνησης των αγοραστών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021
Ανάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021
Θετικά σε αξία στο 1,3%, έκλεισε το 2021 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών).
Ανάπτυξη κατά 1,3% παρουσίασε το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021
 Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
Μειωμένες κατά 1% ήταν οι πωλήσεις στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό.
Μειωμένες οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον Δεκέμβριο του 2021
NielsenIQ: Αυξημένες οι πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες τροφίμων
NielsenIQ: Αυξημένες οι πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες τροφίμων
Αύξηση 5,1% παρουσίασε ο τζίρος σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
NielsenIQ: Αυξημένες οι πωλήσεις σε βασικές κατηγορίες τροφίμων
NielsenIQ: Η επιστροφή στο σχολείο έδωσε ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου
NielsenIQ: Η επιστροφή στο σχολείο έδωσε ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου
Θετικά, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, κινήθηκε η περίοδος της επιστροφής στο σχολείο «back-to-school» για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.
NielsenIQ: Η επιστροφή στο σχολείο έδωσε ώθηση στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022.
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022