fbpxΚερδίζουν 370 ευρώ τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ | Economistas.gr
Skip to main content

Κερδίζουν 370 ευρώ τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Κερδίζουν 370 ευρώ τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ
Eurokinissi

Σε 370 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, ποσό μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια. Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές, δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι το ποσό των 370 ευρώ είναι μεγαλύτερο ως απόλυτο νούμερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (359 ευρώ το 2020), αλλά σταθερό ως ποσοστό στη συνολική αξία των αγορών που κάνουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ. Αντιστοιχεί συγκεκριμένα στο 13,2% της συνολικής αξίας. Σημειώνεται ότι το ετήσιο όφελος των 370 ευρώ είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 (305 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.

Συνολικά ένας στους δυο καταναλωτές εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών του, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα. Ακόμη, 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών. Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%. Για το 2022 αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί. Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών. Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα. Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος. Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή. Ο λόγος γι' αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ). Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%. Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες). Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%. Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Σε εορταστικούς ρυθμούς θα λειτουργήσει αυτή την εβδομάδα η αγορά, για δώρα και απαραίτητα ψώνια. Καταστήματα και σούπερ μάρκετ θα ανοίξουν ξανά και θα λειτουργήσουν με εορταστικό ωράριο για να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές.
Εορταστικό ωράριο 2022: Τι ισχύει για σούπερ μάρκετ και καταστήματα έως την Πρωτοχρονιά
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Η πλατφόρμα για το market pass αναμένεται να ανοίξει μετά τα μέσα Φεβρουαρίου και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δέχεται αιτήσεις τουλάχιστον μέχρι τις 15 Μαρτίου.
Οδηγός για το Market Pass: Δικαιούχοι, εξαιρέσεις, ημερομηνίες
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο
«Αυτό που θα διορθώσουμε, προς διευκόλυνση των καταναλωτών, είναι τα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, στα οποία θα αναγράφεται με την ίδια γραμματοσειρά η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου». Αυτό ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open υπενθυμίζοντας ότι σήμερα χρησιμοποιείται μικρότερη γραμματοσειρά για την τιμή ανά κιλό ή μονάδας όγκου.
Παπαθανάσης: Με την ίδια γραμματοσειρά θα αναγράφεται, στα καρτελάκια στα σούπερ μάρκετ, η τιμή του προϊόντος και η τιμή ανά κιλό ή λίτρο
Γεωργιάδης: Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» λειτουργεί - Μην πιστεύετε όσους, για πολιτικούς λόγους, θέλουν να απαξιώσουν την προσπάθεια
Γεωργιάδης: Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» λειτουργεί - Μην πιστεύετε όσους, για πολιτικούς λόγους, θέλουν να απαξιώσουν την προσπάθεια
 «Ετοιμάζουμε τις αποφάσεις μας για τις βελτιώσεις στο «καλάθι του νοικοκυριού» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνις Γεωργιάδης, κατά τη σημερινή επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας» και «Σκλαβενίτης», καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».  
Γεωργιάδης: Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» λειτουργεί - Μην πιστεύετε όσους, για πολιτικούς λόγους, θέλουν να απαξιώσουν την προσπάθεια
Στο e-katanalotis θα μπορούν, άμεσα, να συγκρίνουν οι καταναλωτές και τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ
Στο e-katanalotis θα μπορούν, άμεσα, να συγκρίνουν οι καταναλωτές και τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ
Στο μεταξύ με αφορμή το μποϊκοτάζ του ΙΝΚΑ, στα γαλακτοκομικά προϊόντα, από την Δευτέρα 13 έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2023, συζήτησαν σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1 ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης.
Στο e-katanalotis θα μπορούν, άμεσα, να συγκρίνουν οι καταναλωτές και τα φυλλάδια προσφορών των σούπερ μάρκετ
Από σήμερα σε εφαρμογή το «Καλάθι της Σαρακοστής» -Τι είναι μέσα, τι μένει εκτός
Από σήμερα σε εφαρμογή το «Καλάθι της Σαρακοστής» -Τι είναι μέσα, τι μένει εκτός
Στη διάθεση των καταναλωτών βρίσκεται πλέον το «καλάθι της Σαρακοστής» το οποίο περιλαμβάνει όλα τα νηστίσιμα, εκτός από τις λαγάνες.
Από σήμερα σε εφαρμογή το «Καλάθι της Σαρακοστής» -Τι είναι μέσα, τι μένει εκτός