fbpxΟι 4 στις 10 επιχειρήσεις επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους | Economistas.gr
Skip to main content

Οι 4 στις 10 επιχειρήσεις επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους

Οι 4 στις 10 επιχειρήσεις επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους
Eurokinissi

Στην αυτοματοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών και την εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων επενδύουν κατά προτεραιότητα οι εταιρείες στην προσπάθειά τους να μετασχηματιστούν ψηφιακά, με τις 4 στις 10 να επιταχύνουν τον βηματισμό τους εν μέσω πανδημίας και το 55% αυτών να ανταποκρίνονται στους αναγκαίους χρόνους προσαρμογής.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε, πρόσφατα, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και ειδικότερα η Επιτροπή Ψηφιακού Μετασχηματισμού, με σκοπό την ακτινογράφηση αφενός του ενδιαφέροντος που επιδεικνύει η αγορά σε ανάλογα θέματα, αφετέρου της ωριμότητάς της, αλλά και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει στην προσπάθειά της να επενδύσει στις νέες τεχνολογίες.

Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα, που συνάγονται από την εν λόγω έρευνα έχουν ως εξής:

  • Με άριστα το 5 η αγορά βαθμολογεί με 3,42 την ωριμότητα των επιχειρήσεων σε θέματα ψηφιοποίησης.
  • Το 55% των επιχειρήσεων ανταποκρίνεται εμπρόθεσμα στις απαιτήσεις της ψηφιοποίησης, το 23,96% κινείται με σχετική καθυστέρηση και το 6,25% κινείται ταχύτερα.
  • Με άριστα το 5 οι επιχειρήσεις βαθμολογούνται με 3,26 σε ό,τι αφορά την έκταση των εφαρμογών που χρησιμοποιούν σε θέματα ψηφιοποίησης.
  • Το 53,13% των επιχειρήσεων άρχισε τις ψηφιακές εφαρμογές από το Top management, το 51,04% από τις λειτουργίες της, το 26,04% από τα τμήματα τεχνολογίας, το 25% από τη διαχείριση του προσωπικού, το 18,75% από τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί και το 12,5% από τα προϊόντα.
  • Το 11,45% των επιχειρήσεων διαθέτει στρατηγική σε θέματα ψηφιοποίησης, το 30,21% βρίσκεται κοντά στο να ακολουθήσει ανάλογη στρατηγική, το 36,46% το σκέφτεται και το 21,8% είτε δεν έχει στρατηγική είτε δεν το έχει σκεφθεί ακόμη.
  • Με άριστα το 5 οι επιχειρήσεις βαθμολογούν με 3,99 τη σημασία ύπαρξης της κατάλληλης κουλτούρας για την ψηφιακή μετάβαση, με 4,15 τη στρατηγική για το management, με 3,43 για το HR, με 3,97 για την ανταλλαγή γνώσεων, με 3,75 για την ευελιξία της εταιρείας, με 4,20 για την τεχνολογία και με 3,55 για τη χρηματοδότηση.
  • Ως εμπόδια στην ψηφιακή μετάβαση αναφέρονται η έλλειψη βούλησης για αλλαγές (βαθμολογία 3,66 στα 5), η απουσία εξειδικευμένης γνώσης (3,62 στα 5), η απουσία του κατάλληλου management (3,47 στα 5), η απουσία υποδομών (3,35 στα 5), η ελλιπής χρηματοδότηση (3,23 στα 5) και το κανονιστικό πλαίσιο (2,90 στα 5).
  • Ως βασικότερες προσδοκίες από την ψηφιακή μετάβαση οι εταιρείες κατατάσσουν πρώτη την αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης (βαθμολογία 4,47 με άριστα το 5) και ακολουθούν η αύξηση της ικανοποίησης των πελατών (4,41 στα 5), η μείωση του κόστους παραγωγής (4,18 στα 5), η αύξηση του μεριδίου αγοράς (3,76 στα 5), η αύξηση της κερδοφορίας (3,75 στα 5), η μείωση του χρόνου παραγωγής νέων προϊόντων (3,90 στα 5) και η βελτίωση του επιπέδου των εργαζομένων (3,54 στα 5).
  • Το 37,89% των επιχειρήσεων επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του εν μέσω πανδημίας, το 30,55% τον επιτάχυνε ελαφρώς, για το 23,16% δεν επηρεάστηκε ο ρυθμός του ψηφιακού μετασχηματισμού, για το 5,26% ο ρυθμός εξέλιξης καθυστέρησε ελαφρώς και για το 3,16% καθυστέρησε σημαντικά.
  • Για τις επιχειρήσεις το πιο σημαντικό έργο ψηφιακού μετασχηματισμού αποτέλεσε η αναβάθμιση των ΙΤ συστημάτων (36,17%), η αυτοματοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών (34,04%), η εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων (14,89%), η δέσμευση έναντι των καταναλωτών (11,70%) και άλλοι λόγοι (3,19%).
  • Αντίστοιχα, για την τρέχουσα χρονιά το σημαντικότερο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού είναι για τις επιχειρήσεις η αυτοματοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών (30,53%), η εφαρμογή νέων επιχειρηματικών μοντέλων (24,21%), η δέσμευση έναντι των καταναλωτών (20,00%), η αναβάθμιση των ΙΤ συστημάτων (18,95%) και άλλα έργα (6,32%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυξάνεται ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων που θα λάβουν επιχορήγηση 14.800 ευρώ
Αυξάνεται ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων που θα λάβουν επιχορήγηση 14.800 ευρώ
Aναρτήθηκε σήμερα στον ιστότοπο της ΔΥΠΑ ο πίνακας των επιπλέον εγκεκριμένων έργων για τον Β΄ κύκλο του προγράμματος νεανικής επιχειρηματικότητας, με έμφαση στις γυναίκες.
Αυξάνεται ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων που θα λάβουν επιχορήγηση 14.800 ευρώ
ΕΣΕΕ: Υψηλότερες πωλήσεις είχε την εορταστική περίοδο, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021
ΕΣΕΕ: Υψηλότερες πωλήσεις είχε την εορταστική περίοδο, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021
Η αβεβαιότητα στην αγορά οδήγησε μία στις τρεις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσει προσφορές/ εκπτώσεις ακόμα και την εορταστική περίοδο ενώ υψηλότερες πωλήσεις είχε, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021.
ΕΣΕΕ: Υψηλότερες πωλήσεις είχε την εορταστική περίοδο, η μία στις τέσσερις επιχειρήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021
«Πρεμιέρα» για τις χειμερινές εκπτώσεις σήμερα: Πόσο θα διαρκέσουν -Τα 5 «SOS» για τους καταναλωτές
«Πρεμιέρα» για τις χειμερινές εκπτώσεις σήμερα: Πόσο θα διαρκέσουν -Τα 5 «SOS» για τους καταναλωτές
«Πρεμιέρα» κάνουν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2023 στα εμπορικά καταστήματα της χώρας.
«Πρεμιέρα» για τις χειμερινές εκπτώσεις σήμερα: Πόσο θα διαρκέσουν -Τα 5 «SOS» για τους καταναλωτές
Νέο ψηφιακό εργαλείο στην διάθεση των καταναλωτών για καταγγελίες σχετικά με πλασματικές εκπτώσεις, υπηρεσίες και τιμές
Νέο ψηφιακό εργαλείο στην διάθεση των καταναλωτών για καταγγελίες σχετικά με πλασματικές εκπτώσεις, υπηρεσίες και τιμές
Τέθηκε σε λειτουργία από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες από τους καταναλωτές προκειμένου να ασκείται αποτελεσματικότερος έλεγχος στην αγορά για την αισχροκέρδεια, για πλασματικές εκπτώσεις, αλλά και για άλλες παραβάσεις των επιχειρήσεων σε βάρος των καταναλωτών. Μάλιστα, οι επώνυμες καταγγελίες θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα.
Νέο ψηφιακό εργαλείο στην διάθεση των καταναλωτών για καταγγελίες σχετικά με πλασματικές εκπτώσεις, υπηρεσίες και τιμές
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
Η έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari παρουσιάζει την εξέλιξη της χρήσης του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.
Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022.
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022