fbpxmyTEKA: Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ | Economistas.gr
Skip to main content

myTEKA: Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ

myTEKA: Ο ατομικός μου κουμπαράς με ένα κλικ
Πηγή φωτογραφίας υπουργείο Εργασίας

«Σήμερα δίνουμε σάρκα και οστά στον έλεγχο που έχει κάποιος νέος πάνω στον ατομικό του κουμπαρά. Δημιουργούνται βαθμιαία όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά εργαλεία που επιτρέπουν στο νέο άνθρωπο να βλέπει όποια στιγμή θέλει πώς εξελίσσονται τα πράγματα στον ατομικό του κουμπαρά σε σχέση με την επικουρική του σύνταξη», υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη σημερινή παρουσίαση της νέας εφαρμογής του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ). Όπως είπε, «περισσότεροι από 102.000 νέες και νέοι συμπολίτες μας έχουν εγγραφεί στο ΤΕΚΑ τους τελευταίους μήνες, πράγμα που σημαίνει  ότι καθώς η εγγραφή των εργαζομένων που βρίσκουν για πρώτη φορά δουλειά είναι υποχρεωτική, 102.000 νέοι έχουν βρει για πρώτη φορά δουλειά από τον Ιανουάριο του 2022 και μετά. Και μάλιστα χωρίς να υπολογίζονται όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι».

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «με το myTEKA η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων». Πρόσθεσε επιπλέον, πως «σήμερα υλοποιούμε αυτό που πριν από λίγα χρόνια φαινόταν πολύ μακρινό: κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης».

Η ανάπτυξη του myTEKA είναι ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση της καλύτερης ενημέρωσης και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα παρέχει πλήρη ενημέρωση για τις εισφορές και την εξέλιξη της αποταμίευσής τους. Οι ασφαλισμένοι σταδιακά αποκτούν τον έλεγχο της επικουρικής τους σύνταξης και βλέπουν πού πραγματικά συγκεντρώνονται και επενδύονται οι εισφορές τους.

Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες. Με μια ματιά ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για:

  • το σύνολο των εισφορών που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του

  • Το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του

  • Το ιστορικό εισφορών 

  • Την κίνηση λογαριασμού

Το myteka.gov.gr είναι διαθέσιμο προς το παρόν για μη μισθωτούς, ενώ έως το τέλος του 2022 θα είναι διαθέσιμο για το σύνολο των ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στο ΤΕΚΑ. Η νέα υπηρεσία είναι επίσης προσβάσιμη μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Εργασία και ασφάλιση» και την υποενότητα «Συνταξιοδότηση». Την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο και το mobile app myTEKA. Επιπλέον, από το 2023 θα είναι ορατή η εξέλιξη των επενδύσεων.

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση της web εφαρμογής myteka.gov.gr, που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Εργασίας με τη συνδρομή και της Γ.Γ. Απλούστευσης των διαδικασιών του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, συμμετείχαν ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΚΑ, Παυλίνα Καρασιώτου και ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το ΤΕΚΑ ενσαρκώνει μια βασική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης που αφορά στην επικουρική ασφάλιση. «Με το νέο σύστημα έχουμε τρεις θετικές ειδήσεις: Πρώτον, προσαρμοζόμαστε σε αυτά που ισχύουν στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες για τις επικουρικές συντάξεις. Με την μεταρρύθμιση που υλοποιούμε δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους ασφαλισμένους -γιατί στο νέο σύστημα εντάσσονται αυτοί που πιάνουν για πρώτη φορά δουλειά και από το 2023 θα εντάσσονται και οι νέοι έως 35 ετών εφόσον το επιθυμούν- να έχουν έλεγχο πάνω στη σύνταξή τους. Δεν μπαίνουν τα χρήματα σε ένα μεγάλο κορβανά που τα διαχειρίζεται το κράτος. Υπάρχει ένας ατομικός λογαριασμός που μπορεί να παρακολουθεί ο νέος ασφαλισμένος και να βλέπει πώς εξελίσσονται οι αποταμιεύσεις του σε σχέση με την επικουρική του σύνταξη. Με τον τρόπο αυτό δίνουμε μεγαλύτερες ελευθερίες στους νέους. Δεν φροντίζει κάποιος άλλος γι’ αυτούς, χωρίς αυτούς».

Δεύτερον, ο Υπουργός τόνισε επίσης ότι ο αριθμός των νέων ασφαλισμένων που έχουν εγγραφεί στο ΤΕΚΑ από τις αρχές του έτους υπερέβη τις προσδοκίες του Υπουργείου. Όπως είπε, «την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2022 ενεγράφησαν 102.000 νέοι εργαζόμενοι που μπήκαν για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας, στη Ελλάδα που προέρχεται από δεκαετή κρίση. Αυτό είναι απόδειξη ότι κάτι θετικό γίνεται στην οικονομία και την απασχόληση, όσον αφορά στους νέους Έλληνες και Ελληνίδες».

Τρίτον, σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης «χρησιμοποιούμε για το νέο ταμείο το ΤΕΚΑ, ένα σύγχρονο ψηφιακό εργαλείο, το οποίο επιτρέπει στους νέους να ελέγχουν τις αποταμιεύσεις τους. Διευρύνουμε δηλαδή τη χρήση των νέων τεχνολογιών στο Δημόσιο».

Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Με το myTEKA η Ελλάδα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών ασφάλισης και, ειδικότερα, ενός κομβικού τομέα, της επικουρικής ασφάλισης των νέων. Σήμερα υλοποιούμε αυτό που πριν από λίγα χρόνια φαινόταν πολύ μακρινό: κάθε νέα και κάθε νέος να μπορεί άμεσα και σε πραγματικό χρόνο να έχει πλήρη εικόνα της επικουρικής του ασφάλισης. Το myTEKA είναι ήδη προσβάσιμο από το gov.gr και από την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμη και η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των ασφαλισμένων προς τον ασφαλιστικό φορέα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είμαστε αρωγοί της τεράστιας δουλειάς που γίνεται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Καθημερινά, με κάθε νέα πρωτοβουλία που υλοποιούμε, εφαρμόζουμε στο πεδίο αυτό που ισχύει παντού: ότι δηλαδή το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης είναι ψηφιακό».

Κατά την τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πάνος Τσακλόγλου, ανέφερε: «Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου 4826/21 που εισήγαγε την επικουρική κεφαλαιοποιητική ασφάλιση στο κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα, το νέο Ταμείο, το ΤΕΚΑ έχει ήδη πάνω από 100.000 ασφαλισμένους λόγω της υψηλότερης του αναμενομένου επίδοσης της οικονομίας και της ραγδαίας μείωσης της ανεργίας. Καθώς το Ταμείο αναπτύσσεται καθημερινά σε όλα τα επίπεδα σήμερα παρουσιάζουμε το myTEKA.

Το myTEKA δεν είναι μια ακόμα ψηφιακή εφαρμογή. Πρόκειται για μια πλατφόρμα ενημέρωσης και διαφάνειας, συνιστά εργαλείο αξιολόγησης και ελέγχου, είναι ο φύλακας της λογοδοσίας του Ταμείου και ο σπόρος της εμπιστοσύνης προς αυτό. «Χτίζεται» κυρίως για την ενημέρωση του ασφαλισμένου, ώστε να έχει τη δυνατότητα ελέγχου και αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Στην τελική φάση ανάπτυξης του myTEKA ο ασφαλισμένος θα είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσες εισφορές έχει καταβάλλει, ποια είναι η πραγματική τους τιμαριθμοποιημένη αξία, πού επενδύονται οι εισφορές του, ποιο είναι το κόστος διαχείρισης του Ταμείου και ποια η απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων του».

Η Γενική Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και πρόεδρος της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΚΑ, Παυλίνα Καρασιώτου, σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της κεφαλαιοποιητικής επικουρικής ασφάλισης για τους νέους, δεσμευτήκαμε για ένα Ταμείο με σύγχρονο πρόσωπο και χρήση των νέων τεχνολογιών. Το myTEKA, η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξατομικευμένης πληροφόρησης, είναι η υλοποίηση αυτής της δέσμευσης. Αποτελεί τον καθρέφτη της νέας επικουρικής προσφέροντας στον ασφαλισμένο, διαφάνεια και έλεγχο πάνω στις εισφορές του, τις επενδύσεις του και τον ατομικό του λογαριασμό γενικότερα. Είναι ένας τρόπος με τον οποίο το Ταμείο λογοδοτεί προς τον ασφαλισμένο. 

Σήμερα ανακοινώνουμε την πρόσβαση στο myTEKA για τους μη μισθωτούς. Οι μισθωτοί θα έχουν πρόσβαση μέχρι το τέλος του 2022, ενώ την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο το mobileapp. Η πλατφόρμα θα εμπλουτίζεται διαρκώς με νέες λειτουργίες, φιλικές προς τον χρήστη, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτησή του».

Ο Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος, δήλωσε: «Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο πλαίσιο της αποστολής του υποστηρίζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στην κομβική μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης. To myTEKA συμβάλλει προς αυτό τον στόχο τόσο μέσα από την ανάπτυξη των απαραίτητων πληροφοριακών συστημάτων, όσο κυρίως μέσα από τον σχεδιασμό και την καθιέρωση απλών διαδικασιών. Στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών και σύμφωνα με όσα έχουμε αποτυπώσει στο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων, ανασχεδιάζουμε όλες τις διαδικασίες γύρω από τις υπηρεσίες ασφάλισης, ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται γρήγορα και εύκολα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πιερρακάκης: Στόχος τα επόμενα χρόνια είναι να παρέχουμε ψηφιακά στο gov.gr το 99,9% των υπηρεσιών του κράτους
Πιερρακάκης: Στόχος τα επόμενα χρόνια είναι να παρέχουμε ψηφιακά στο gov.gr το 99,9% των υπηρεσιών του κράτους
«Το gov.gr είναι μια μεταρρύθμιση που έχει αγκαλιαστεί από όλους τους πολίτες μέχρι σήμερα» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφερόμενος στην αυριανή εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής «Ένα κράτος ψηφιακό, η Ελλάδα σε κίνηση», τόνισε o κ. Πιερρακάκης.
Πιερρακάκης: Στόχος τα επόμενα χρόνια είναι να παρέχουμε ψηφιακά στο gov.gr το 99,9% των υπηρεσιών του κράτους
Σε εφαρμογή από σήμερα η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε ασφαλιστικές εταιρίες και security
Σε εφαρμογή από σήμερα η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε ασφαλιστικές εταιρίες και security
Ξεκίνησε από σήμερα Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινωθεί και αφού ολοκληρώθηκε ο διάλογος τόσο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων όσο και με την πλευρά των εργοδοτών, η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε δύο ακόμη επιχειρηματικούς κλάδους, τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις εταιρείες παροχής ιδιωτικής προστασίας (security). 
Σε εφαρμογή από σήμερα η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε ασφαλιστικές εταιρίες και security
Ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια οι απαντημένες κλήσεις πολιτών στο 1555, μέσα σε 18 μήνες λειτουργίας
Ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια οι απαντημένες κλήσεις πολιτών στο 1555, μέσα σε 18 μήνες λειτουργίας
Περισσότερες από 5 εκατομμύρια κλήσεις έχει εξυπηρετήσει, στους 18 μήνες λειτουργίας του, το 1555, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης Πολιτών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια οι απαντημένες κλήσεις πολιτών στο 1555, μέσα σε 18 μήνες λειτουργίας
Χατζηδάκης για εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ: «Καθήκον να υπερασπίζομαι τους πολλούς ανυπεράσπιστους Έλληνες»
Χατζηδάκης για εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ: «Καθήκον να υπερασπίζομαι τους πολλούς ανυπεράσπιστους Έλληνες»
Στον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ αναφέρεται σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης.
Χατζηδάκης για εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ: «Καθήκον να υπερασπίζομαι τους πολλούς ανυπεράσπιστους Έλληνες»
«Σπίτι μου»: 1.500 μέχρι στιγμής οι εγκρίσεις για τα χαμηλότοκα δάνεια
«Σπίτι μου»: 1.500 μέχρι στιγμής οι εγκρίσεις για τα χαμηλότοκα δάνεια
Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η εφαρμογή του προγράμματος «Σπίτι μου», για τη χορήγηση άτοκων και χαμηλότοκων στεγαστικών δανείων αγοράς κατοικίας, καθώς μέχρι χθες 1442 νέοι και νέα ζευγάρια είχαν ήδη εγκεκριμένο δάνειο και είχαν βρει το ακίνητο που θα αγοράσουν (την προηγούμενη εβδομάδα ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 1.000).
«Σπίτι μου»: 1.500 μέχρι στιγμής οι εγκρίσεις για τα χαμηλότοκα δάνεια