fbpxΈρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα

Έρευνα Pricefox.gr – Focus Bari: Η χρήση του Διαδικτύου και οι Ηλεκτρονικές Αγορές στην Ελλάδα
Shutterstock

Η έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari παρουσιάζει την εξέλιξη της χρήσης του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Επικρατέστεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ως φυσικό επακόλουθο, οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του διαδικτύου και συγκεκριμένα ήταν ο 3ος επικρατέστερος. Αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022 με τις ηλεκτρονικές αγορές να καταλαμβάνουν την 5η θέση. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. 

photo_1.jpg

Πόσα ξοδεύουν online κατά μέσο όρο οι Έλληνες σε περίοδο εξαμήνου

Μετά την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες παρέμειναν εξοικειωμένοι με τις online αγορές και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξοδεύουν online από 806€ το 1ο  εξάμηνο του 2021 σε 869€ το 1ο εξάμηνο του 2022. Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933€ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811€.

Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο φτάνοντας τα 1031€. Τέλος οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου, 1065€, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866€ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736€.

 

photo_2.jpg

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων στις online αγορές

Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι 5 επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns. 

Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει την Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%. 

 

photo_3.jpg

 

Το καταναλωτικό προφίλ όσων αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online

Οι καταναλωτές που αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online είναι σε γενική ομολογία περισσότεροι έμπειροι και εξοικειωμένοι με τις online αγορές. Σε περίοδο εξαμήνου πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 33 online αγορές (1656€ κατά μέσο όρο συνολικά) σε σύγκριση με τις 20 online αγορές (869€ κατά μέσο όρο συνολικά) που πραγματοποιούν όσοι ακόμη δεν αγοράζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους online. 

photo_4.jpg

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα 

Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες όπως είναι λογικό ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα. 

photo_5.jpg

Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%. 

photo_6.jpg

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΣΕΛΠΕ: Οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον την μεγαλύτερη δαπάνη ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος
ΣΕΛΠΕ: Οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον την μεγαλύτερη δαπάνη ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
ΣΕΛΠΕ: Οι πληρωμές λογαριασμών αποτελούν πλέον την μεγαλύτερη δαπάνη ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματος
Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Τη χαρτογράφηση του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα μέσα από τις απόψεις των εργαζομένων και των υποψηφίων επιχειρεί η έρευνα «Η Απασχολησιμότητα στην Ελλάδα 2022», που πραγματοποιήθηκε για όγδοη συνεχή φορά από την Adecco σε συνεργασία με την Global Link και την H+K Strategies.
Ερευνα -Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα: Τα προσόντα, brain drain, τηλεργασία -Ποιοι δηλώνουν ικανοποιημένοι
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
Με τον τουρισμό να ανέρχεται σε επίπεδα ρεκόρ στην Ελλάδα και την κυκλοφορία στους δρόμους να αυξάνεται συνεχώς καθώς χαλαρώνουν τα μέτρα της πανδημίας, μεγάλο ενδιαφέρον έχει η αξιολόγηση των υποδομών μεταφοράς σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Έρευνα Pricefox.gr: Η Ευρωπαϊκή κατάταξη της Ελλάδας σε υποδομές
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Θετικό ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 6,3% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) για το σύνολο του 2022.
NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 6,3% για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το 2022
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Την ισχυρή πεποίθηση ότι έχουν λόγο και τρόπο να κάνουν πράγματα για να αλλάξουν το μέλλον και να διαμορφώσουν τις συνθήκες στις οποίες θα ζούμε το 2040, εκφράζει πάνω από το 50% των Ελλήνων και Ελληνίδων που συμμετείχαν σε πανευρωπαϊκή έρευνα #OurFuture.
Πώς φαντάζονται οι πολίτες τη ζωή στην Ελλάδα το 2040
Social Media και εργασία: Ποια είναι τα δικαιώματα του εργαζόμενου
Social Media και εργασία: Ποια είναι τα δικαιώματα του εργαζόμενου
Νέες μορφές παρενόχλησης στον χώρο της εργασίας έχει δημιουργήσει η νέα ψηφιακή εποχή. Μία από αυτές τις μορφές, που είναι αναδυόμενη στην Ελλάδα, έχει να κάνει με τα social media.
Social Media και εργασία: Ποια είναι τα δικαιώματα του εργαζόμενου