fbpxΟ Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ | Economistas.gr Skip to main content

Ο Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ

Ο Πειραιάς «σημείο κλειδί» για την κινεζική επέκταση στην ΕΕ

Ο Πειραιάς αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τη Βαλένθια ως προς την μεγαλύτερη διακίνηση κοντέινερ στη Μεσόγειο, γράφει η γερμανική Handelsblatt, τονίζοντας ότι το λιμάνι αποτελεί για την Cosco ήδη ένα σημαντικό κόμβο στο σχέδιο «One Belt, One Road».

Από το 2008 η διακίνηση αγαθών στο λιμάνι του Πειραιά έχει αυξηθεί περισσότερο από το δεκαπλάσιο, ενώ τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ τριπλασιάστηκαν το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνει η γερμανική οικονομική εφημερίδα.

Το μέλλον του Πειραιά βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων, σε ένα δάσος από μπλε και κίτρινους γερανούς, στο σταθμό των κοντέινερ. Η κρατική Cosco εξαγόρασε προ τριετίας το 51% του ΟΛΠ και σύμφωνα με τη συμφωνία εξαγοράς θα αποκτήσει το 2021 επιπλέον 16%, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι εισηγμένο στο Χρηματιστήριο.

H Cosco σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, στις οποίες συγκαταλέγονται η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων, ένας νέος σταθμός για τα κρουαζιερόπλοια με εμπορικό κέντρο και ξενοδοχεία 5 αστέρων, καθώς και η αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού σε 10 εκατομμύρια TEU-μεγαλύτερη από αυτή του Αμβούργου.

Το 2019 είναι έτος εκλογών και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θέλει να είναι προσεκτικός όσον αφορά τα συμφέροντα των συνδικάτων και των εργαζομένων στον Πειραιά. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι Κινέζοι είναι ήδη πολύ ισχυροί. Όταν ο Πειραιάς ήταν ακόμα υπό τον έλεγχο του κράτους, οι εργαζόμενοι απολάμβαναν πολύ υψηλούς μισθούς, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την παραγωγικότητα, ενώ επικερδείς θέσεις δίνονταν σε προστατευόμενους της εκάστοτε κυβέρνησης. Η Cosco μπορεί να αρχίσει έναν "καβγά" για την αδειοδότηση του Masterplan όπως προβλέπεται στη συμφωνία ή να περιμένει το αποτέλεσμα των εκλογών.

Ο Πειραιάς δεν είναι η μόνη επένδυση των Κινέζων στην Ελλάδα, οι οποίοι έχουν δει την κρίση ως ευκαιρία και έχουν επενδύσει από το 2009 συνολικά πάνω από 5 δισ. ευρώ. Όλο και περισσότεροι ιδιώτες μετακομίζουν στην Ελλάδα. Όποιος επενδύσει σε ακίνητο τουλάχιστον 250.000 ευρώ, μπορεί να λάβει άδεια παραμονής και βίζα για όλες τις χώρες Σένγκεν μέσω τους προγράμματος «Χρυσή Βίζα». Το υπουργείο Εξωτερικών έδωσε τον περασμένο χρόνο περίπου 10.000 βίζες μέσω του προγράμματος, οι μισές από αυτές σε Κινέζους επενδυτές, γράφει η Handelablatt.

Παράλληλα η γερμανική Süddeutsche Zeitung σχολίασε πως η Αθήνα έχει το βλέμμα στραμμένο στην Ανατολή αναζητώντας το οικονομικό μέλλον της οφείλεται και στο γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι δεν είχαν πολλά να προσφέρουν στους Έλληνες εκτός από μέτρα λιτότητας.

Αντίθετα, πχ η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά προτίθεται να επενδύσει περίπου τέσσερα δις δολάρια. «Δείχνει ότι εμείς οι Ευρωπαίοι δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας», είχε πει ο Μακρόν, αναφερόμενος στις χαμένες ευκαιρίες, κατά τη διάρκεια παλαιότερης επίσκεψής του στην Αθήνα. Πριν από μερικές εβδομάδες, ο Γερμανός ΥΠΕΞ Ροθ, βρέθηκε στην Ελλάδα, όπου δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ήμασταν εκείνοι που ώθησαν τους Έλληνες στην ιδιωτικοποίηση της κρατικής τους ιδιοκτησίας».

Οι Ιταλοί βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση και χρειάζονται επειγόντως επενδύσεις. Η πολιτική λιτότητας στην οποία επέμεινε το Βερολίνο κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, συνέβαλλε στη δημιουργία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, τονίζει η SZ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Κέντρο logistics, κτίρια στάθμευσης, κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και ξενοδοχείο περιλαμβάνεται στο πακέτο επενδύσεων που απορρίφθηκε.
Μπλόκο στις επενδύσεις της Cosco στο λιμάνι
Η οδυνηρή εμπειρία του να εργάζεσαι στην Κίνα
Η οδυνηρή εμπειρία του να εργάζεσαι στην Κίνα
Την εμπειρία της αθέτησης των υποσχέσεων και της απομόνωσης έζησε μία Καναδή καθηγήτρια που επιχείρησε να εργαστεί στην Κίνα.
Η οδυνηρή εμπειρία του να εργάζεσαι στην Κίνα
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Με +25% «τρέχει» το πρώτο δίμηνο του ’19, στόχος να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου. «Κόντρα» στην ανάπτυξη της εταιρίας τα εμπόδια στην υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της Cosco.
Από ρεκόρ σε ρεκόρ το Λιμάνι του Πειραιά
Περιβαλλοντικό βραβείο για τον ΟΛΠ
Περιβαλλοντικό βραβείο για τον ΟΛΠ
Οι συστηματικές ενέργειες και τα προγράμματα με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος έφεραν την βράβευση του ΟΛΠ που στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη.
Περιβαλλοντικό βραβείο για τον ΟΛΠ
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά
Ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ ο τζίρος από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, κόντρα στους αντίθετους ανέμους του παγκόσμιου εμπορίου. Συνεχίζεται και φέτος η αύξηση στα διακινούμενο κοντέινερ με ρυθμό 25%.
Με 20% «έτρεξαν» τα κέρδη της Cosco από τον Πειραιά