fbpxΟι κλάδοι που προκάλεσαν τις περισσότερες καταγγελίες | Economistas.gr
Skip to main content

Οι κλάδοι που προκάλεσαν τις περισσότερες καταγγελίες

Οι κλάδοι που προκάλεσαν τις περισσότερες καταγγελίες
Φώτο: Shutterstock

Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές στο Συνήγορο του Καταναλωτή ήταν και το 2018 οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες - ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα καταναλωτικά αγαθά, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η ενέργεια - ύδρευση. Αυτό προκύπτει από την ετήσια έκθεσης της Ανεξάρτητης Αρχής "Συνήγορος του Καταναλωτή" για το 2018 στον Πρόεδρο της Βουλής.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, παρέδωσε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2018. Στη συνάντηση παρέστησαν, επίσης, η Αθηνά Κοντογιάννη αναπληρώτρια Συνήγορος και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή και η Βασιλική Μπώλου βοηθός Συνήγορος Καταναλωτή και η κ. Ευαγγελία Καρακώστα, αντιπρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Με την ευκαιρία της συνάντησης, ο κ. Ζαγορίτης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το 2018 ήταν, από οικονομικής και κοινωνικής άποψης, μία ακόμη δύσκολη χρονιά για τους πολίτες, οι οποίοι προσέφυγαν στην Αρχή για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. Η υλοποίηση της υποχρέωσης της χώρας μας σχετικά με την εναρμόνιση της νομοθεσίας της προς την αντίστοιχη ευρωπαϊκή, που επέφερε την καθιέρωση του στενότερου ορισμού του καταναλωτή, αλλά και την απομείωση ορισμένων παγιωμένων δικαιωμάτων των καταναλωτών, όπως την άρση της υποχρεωτικότητας της εμπορικής εγγύησης, δεν ανέκοψε τη μαζική προσφυγή των πολιτών στην Αρχή, η οποία ξεπέρασε για πρώτη φορά από συστάσεώς της τις 10.000 αναφορές. Οι αναφορές, εγχώριες και διασυνοριακές, έφθασαν τις 10.843, σημειώνοντας περαιτέρω αύξηση σε σχέση με το 2017 και έχοντας υπερδιπλασιασθεί την τελευταία πενταετία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η συναινετική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών έφθασε το 83% των υποθέσεων, γεγονός που αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της Αρχής.

Όπως αποτυπώνεται αναλυτικά στην Έκθεση, το σύνολο των εμπορικών κλάδων, εκτός των υπηρεσιών υγείας, παρουσίασε αύξηση του αριθμού των αναφορών το 2018 σε σχέση με το 2017, με τη σημαντικότερη αύξηση να σημειώνεται στους κλάδους των Υπηρεσιών μεταφορών (46,1%), των υπηρεσιών αναψυχής (26,8% ), της ενέργειας -ύδρευσης (19,9% ) και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (16,7%). Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές ήταν και το 2018 οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες -ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα καταναλωτικά αγαθά, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η ενέργεια-ύδρευση.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνέβαλε στην αποτελεσματική προστασία των καταναλωτών και με τις αυτεπάγγελτες παρεμβάσεις, είτε προληπτικού είτε κατασταλτικού χαρακτήρα, που πραγματοποίησε σε μια σειρά ζητημάτων, όπου οι θιγόμενοι ήταν πολλοί και η συνολική διευθέτησή τους απαιτούσε οριζόντια αντιμετώπιση.

Μεταξύ αυτών, σημαντικότερες ήταν οι δημόσιες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών από παρόχους υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης με υποτιθέμενες δωροεπιταγές για αγορές από γνωστές αλυσίδες super market, για την απόσυρση της επιβάρυνσης των έγχαρτων λογαριασμών κατανάλωσης ρεύματος της ΔΕΗ, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών από τους προμηθευτές στους τομείς της αγοράς ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών, αλλά και για την ταχύτερη αποκατάσταση ζημιών στις υποδομές δικτύων ενέργειας και σταθερής τηλεφωνίας στις περιοχές της Αττικής που επλήγησαν λόγω της καταστροφικής πυρκαγιάς της 23ης Ιουλίου 2018.

Σε επίπεδο νομοθετικών παρεμβάσεων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επανέφερε το ζήτημα για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (ν. 3758/2009). Ακόμη, υπογράμμισε την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αποσαφήνισης ορισμένων ρυθμίσεων του νέου Κανονισμού Γενικών Αδειών της Ε.Ε.Τ.Τ. , η οποία φαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά αναφορών στον συγκεκριμένο κλάδο. Επιπλέον, ανέδειξε και την απαίτηση για τον εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή της νομοθεσίας στην απελευθερωμένη αγορά της ενέργειας, η οποία εμφανίζει προβληματικά φαινόμενα που σχετίζονται, ιδίως, με την ορθή προσυμβατική ενημέρωση των καταναλωτών.

Διαρκής και σταθερή επιδίωξη της Αρχής είναι να βρίσκεται στο κέντρο των αναγκών του καταναλωτή και της αγοράς, να ανταποκρίνεται στο ύψος των απαιτήσεων και των προσδοκιών τους για έναν σύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου φορέα επίλυσης διαφορών με διευρυμένες δυνατότητες και υψηλή αποτελεσματικότητα, αλλά και να αποτελεί παράγοντα εμπέδωσης εμπιστοσύνης στην αγορά, προϋπόθεση απαραίτητη για την οικονομική ανάκαμψη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πρόσβαση και από μικρές επιχειρήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης-Το παράδειγμα του πρώτου δανείου
Πρόσβαση και από μικρές επιχειρήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης-Το παράδειγμα του πρώτου δανείου
Η δυνατότητα πρόσβασης στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην προσπάθεια που είναι σε πλήρη εξέλιξη για πλήρη αξιοποίηση των πόρων του ΤΑΑ προς όφελος του συνόλου του επιχειρείν και όχι μόνον των μεγάλων σε μέγεθος επιχειρήσεων.
Πρόσβαση και από μικρές επιχειρήσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης-Το παράδειγμα του πρώτου δανείου
ΕΛΣΤΑΤ: Σε 22.607 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων το γ΄τρίμηνο 2022, μείωση 0,2% σε σχέση με το 2021
ΕΛΣΤΑΤ: Σε 22.607 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων το γ΄τρίμηνο 2022, μείωση 0,2% σε σχέση με το 2021
Σε 22.607 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων (ενάρξεις λειτουργίας επιχειρήσεων) για το σύνολο των τομέων της οικονομίας το γ' τρίμηνο εφέτος, παρουσιάζοντας μείωση 0,2% σε σχέση με το γ' τρίμηνο του 2021 που είχαν ανέλθει σε 22.642 και μείωση 10,8% σε σχέση με το β' τρίμηνο του 2022 που είχαν ανέλθει σε 25.341.
ΕΛΣΤΑΤ: Σε 22.607 ανήλθαν οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων το γ΄τρίμηνο 2022, μείωση 0,2% σε σχέση με το 2021
Επιχειρήσεις: Αύξηση 42,8% σημείωσε ο τζίρος το γ' τρίμηνο
Επιχειρήσεις: Αύξηση 42,8% σημείωσε ο τζίρος το γ' τρίμηνο
Αύξηση κατά περίπου 93,4 δισ. ευρώ ή 42,8% σημείωσε ο τζίρος στο σύνολο των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας το γ' τρίμηνο εφέτος και ανήλθε σε 133.266.230 χιλ. ευρώ, έναντι 93.341.622 χιλ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2021.
Επιχειρήσεις: Αύξηση 42,8% σημείωσε ο τζίρος το γ' τρίμηνο
Αύξηση κατά περίπου 150 εκατ. ευρώ στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Οκτώβριο 2022
Αύξηση κατά περίπου 150 εκατ. ευρώ στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Οκτώβριο 2022
Αύξηση κατά περίπου 150 εκατ. ευρώ σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων της χώρας που προσφέρουν καταλύματα, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων και για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, τον Οκτώβριο εφέτος και ανήλθε σε 637.614.417 ευρώ, έναντι 487.914.972 ευρώ τον Οκτώβριο 2021.
Αύξηση κατά περίπου 150 εκατ. ευρώ στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Οκτώβριο 2022
Άνοδο 42,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων το γ' τρίμηνο του 2022
Άνοδο 42,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων το γ' τρίμηνο του 2022
Άνοδο κατά περίπου 40 δισ. ευρώ ή 42,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων της οικονομίας στη χώρα το γ' τρίμηνο πέρυσι, και ανήλθε σε 133.266.230 χιλ. ευρώ έναντι των 93.341.622 χιλ. ευρώ το γ' τρίμηνο 2021.
Άνοδο 42,8% σημείωσε ο τζίρος των επιχειρήσεων το γ' τρίμηνο του 2022
Έρευνα ΣΕΒ: Αισιόδοξες περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις της χώρας
Έρευνα ΣΕΒ: Αισιόδοξες περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις της χώρας
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις της χώρας, μικρές και μεγάλες δηλώνουν ότι διαχειρίστηκαν με επιτυχία την κρίση και προσδοκούν ή επιδιώκουν επιχειρηματική ανάπτυξη (έναντι 15% το 2019 και 6,4% το 2017).
Έρευνα ΣΕΒ: Αισιόδοξες περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις της χώρας