fbpxΣτα 5,7 δισ. τα έσοδα από τη φορολόγηση πώλησης αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Στα 5,7 δισ. τα έσοδα από τη φορολόγηση πώλησης αυτοκινήτων

Στα 5,7 δισ. τα έσοδα από τη φορολόγηση πώλησης αυτοκινήτων
Φωτογραφία: Shutterstock

Πάνω από 428 δισ. ευρώ ήταν τα συνολικά έσοδα από τη φορολόγηση της πώλησης αυτοκινήτων το 2018 στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνοντας ότι ο τομέας της αυτοκίνησης αποτελεί μια από τις βασικές παραμέτρους στον προϋπολογισμό μιας χώρας.

Στη Γερμανία που θεωρείται «χώρα του αυτοκινήτου», καθώς σε αυτήν πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά και γιατί σε αυτήν συναρμολογούνται πολλά μοντέλα σε δεκάδες εργοστάσια, τα φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις το προηγούμενο έτος ανήλθε στα 92 δισ. ευρώ. Την ακολούθησε η Γαλλία με 79 δισ., η Ιταλία με 74,4 δισ., η Μεγάλη Βρετανία με 56,3 δισ. και η Ισπανία με 28,1 δισ. Τα συγκεκριμένα έσοδα των πέντε χωρών από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων θεωρούνται μεγάλα και υπολογίσιμα και αυτός είναι ένας από τους λόγους (πέρα της περιβαλλοντικής συνείδησης) που στηρίζουν έμπρακτα τις πωλήσεις των αυτοκινήτων.

Το ελληνικό Δημόσιο μετά τη διαρκή άνοδο των πωλήσεων, το 2018 κατάφερε να βάλει στα ταμεία του 5,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 αυτό το ποσό αναμένεται να είναι αυξημένο, καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αναμένεται να κυμανθούν περαιτέρω ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντικό ρόλο παίζει ο συντελεστής φορολογίας της κάθε χώρας. Στην Ελλάδα εδώ και χρόνια είναι 24% και μπορεί να θεωρηθεί ότι η χώρα μας βρίσκεται στο πρώτο γκρουπ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν υψηλό συντελεστή φορολογίας. Το μεγαλύτερο συντελεστή στην Ευρώπη έχουν η Ουγγαρία με 27% και ακολουθούν η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία με 25%. Στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Φιλανδία, ενώ στο 23% βρίσκονται η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Πολωνία.

Αντίθετα χαμηλό συντελεστή φορολογίας έχει το Λουξεμβούργο με 17% και η Μάλτα με 18%. Η Γερμανία που αποκαλείται έχει συντελεστή 19%, ενώ υψηλότερα βρίσκονται η Γαλλία (20%), η Ισπανία (21%) και η Ιταλία (22%) που είναι σημαντικοί «παίκτες» στο χάρτη των πωλήσεων αυτοκινήτων εντός ευρωζώνης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP προκάλεσε πανικό στους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι αυξήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσαν το 100%.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δέχθηκε μεγάλα πλήγματα από την πανδημία, καθώς οι κυβερνήσεις διέταξαν το κλείσιμο των εκθεσιακών χώρων για περίπου δύο μήνες.
«Μαύρη» χρονιά για το αυτοκίνητο -Στο -25% οι πωλήσεις
Φοροαπαλλαγές: Πότε, πώς και σε ποια επενδυτικά σχέδια δίνονται
Φοροαπαλλαγές: Πότε, πώς και σε ποια επενδυτικά σχέδια δίνονται
Το καθεστώς φορολογικής απαλλαγής επενδυτικών σχεδίων καθορίζεται από τις ΚΥΑ 61238 και 61238/15-06-2020 που υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Φοροαπαλλαγές: Πότε, πώς και σε ποια επενδυτικά σχέδια δίνονται
ΟΟΣΑ: Στο 20,6% ο μέσος συντελεστής φορολογίας επιχειρήσεων το 2020
ΟΟΣΑ: Στο 20,6% ο μέσος συντελεστής φορολογίας επιχειρήσεων το 2020
Σύμφωνα με την έκθεση του ΟΟΣΑ, ο μέσος συντελεστής φορολογίας επιχειρήσεων που ισχύει σε 109 επικράτειες ανέρχεται φέτος στο 20,6% έναντι 20,7% το 2019 και 28% το 2000.
ΟΟΣΑ: Στο 20,6% ο μέσος συντελεστής φορολογίας επιχειρήσεων το 2020
«Τρέχουν» οι επιστροφές φόρου-Ποιοί θα εξοφληθούν πρώτοι
«Τρέχουν» οι επιστροφές φόρου-Ποιοί θα εξοφληθούν πρώτοι
Οδηγίες για επιτάχυνση στις εκταμιεύσεις των ποσών που αφορούν σε επιστροφή φόρου, έδωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής με εγκύκλιο που απέστειλε προς όλες τις ΔΟΥ.
«Τρέχουν» οι επιστροφές φόρου-Ποιοί θα εξοφληθούν πρώτοι
Φορολογία: Οι 11 αλλαγές που προτείνει η Επιτροπή Σοφών
Φορολογία: Οι 11 αλλαγές που προτείνει η Επιτροπή Σοφών
Δύσκολο έργο έχουν οι Ομάδες Εργασίας που θα κληθούν να μετατρέψουν σε μεταρρυθμίσεις τις κατευθυντήριες γραμμές της Εκθεσης Πισσαρίδη για την ελληνική οικονομία.
Φορολογία: Οι 11 αλλαγές που προτείνει η Επιτροπή Σοφών