Skip to main content

Στα 5,7 δισ. τα έσοδα από τη φορολόγηση πώλησης αυτοκινήτων

Στα 5,7 δισ. τα έσοδα από τη φορολόγηση πώλησης αυτοκινήτων
Φωτογραφία: Shutterstock

Πάνω από 428 δισ. ευρώ ήταν τα συνολικά έσοδα από τη φορολόγηση της πώλησης αυτοκινήτων το 2018 στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνοντας ότι ο τομέας της αυτοκίνησης αποτελεί μια από τις βασικές παραμέτρους στον προϋπολογισμό μιας χώρας.

Στη Γερμανία που θεωρείται «χώρα του αυτοκινήτου», καθώς σε αυτήν πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά και γιατί σε αυτήν συναρμολογούνται πολλά μοντέλα σε δεκάδες εργοστάσια, τα φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις το προηγούμενο έτος ανήλθε στα 92 δισ. ευρώ. Την ακολούθησε η Γαλλία με 79 δισ., η Ιταλία με 74,4 δισ., η Μεγάλη Βρετανία με 56,3 δισ. και η Ισπανία με 28,1 δισ. Τα συγκεκριμένα έσοδα των πέντε χωρών από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων θεωρούνται μεγάλα και υπολογίσιμα και αυτός είναι ένας από τους λόγους (πέρα της περιβαλλοντικής συνείδησης) που στηρίζουν έμπρακτα τις πωλήσεις των αυτοκινήτων.

Το ελληνικό Δημόσιο μετά τη διαρκή άνοδο των πωλήσεων, το 2018 κατάφερε να βάλει στα ταμεία του 5,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 αυτό το ποσό αναμένεται να είναι αυξημένο, καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αναμένεται να κυμανθούν περαιτέρω ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σημαντικό ρόλο παίζει ο συντελεστής φορολογίας της κάθε χώρας. Στην Ελλάδα εδώ και χρόνια είναι 24% και μπορεί να θεωρηθεί ότι η χώρα μας βρίσκεται στο πρώτο γκρουπ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν υψηλό συντελεστή φορολογίας. Το μεγαλύτερο συντελεστή στην Ευρώπη έχουν η Ουγγαρία με 27% και ακολουθούν η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία με 25%. Στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Φιλανδία, ενώ στο 23% βρίσκονται η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Πολωνία.

Αντίθετα χαμηλό συντελεστή φορολογίας έχει το Λουξεμβούργο με 17% και η Μάλτα με 18%. Η Γερμανία που αποκαλείται έχει συντελεστή 19%, ενώ υψηλότερα βρίσκονται η Γαλλία (20%), η Ισπανία (21%) και η Ιταλία (22%) που είναι σημαντικοί «παίκτες» στο χάρτη των πωλήσεων αυτοκινήτων εντός ευρωζώνης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
Ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP προκάλεσε πανικό στους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων για τα τέλη κυκλοφορίας καθώς οι αυξήσεις σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπερνούσαν το 100%.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας - Ποιοι γλιτώνουν τις αυξήσεις
Άλμα του κύκλου εργασιών στον τομέα αυτοκινήτου
Άλμα του κύκλου εργασιών στον τομέα αυτοκινήτου
Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στον κλάδοχονδρικό και λιανικό εμπόριο, επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων και μοτοσυκλετώντου Β΄ τριμήνου 2019,παρουσίασε αύξηση 12,6%.
Άλμα του κύκλου εργασιών στον τομέα αυτοκινήτου
Κομισιόν: Παραμένει πολύ υψηλό στην Ελλάδα το «έλλειμμα ΦΠΑ»
Κομισιόν: Παραμένει πολύ υψηλό στην Ελλάδα το «έλλειμμα ΦΠΑ»
Στα 137 δισ. ευρώ ανήλθαν οι απώλειες από το ΦΠΑ το 2017 στην ΕΕ, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. H Ελλάδα έχασε 7,4 δισ. σε απόλυτους αριθμούς.
Κομισιόν: Παραμένει πολύ υψηλό στην Ελλάδα το «έλλειμμα ΦΠΑ»
Το κόστος των φοροελαφρύνσεων για το 2020
Το κόστος των φοροελαφρύνσεων για το 2020
Στο 1,2 δισ. ευρώ υπολογίζει το Υπουργείο Οικονομικών το συνολικό “πακέτο” των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το Σάββατο στο Βελλίδειο.
Το κόστος των φοροελαφρύνσεων για το 2020
Άλμα 20% στις νέες άδειες κυκλοφορίας οχημάτων
Άλμα 20% στις νέες άδειες κυκλοφορίας οχημάτων
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει ότι κατά το μήνα Αύγουστο του 2019 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 17.350 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 14.434 το 2018.
Άλμα 20% στις νέες άδειες κυκλοφορίας οχημάτων
Οι φοροελαφρύνσεις στο στόχαστρο των Θεσμών
Οι φοροελαφρύνσεις στο στόχαστρο των Θεσμών
Πρεμιέρα σήμερα για την 4η αξιολόγηση με την άφιξη των τεχνικών κλιμακίων των Θεσμών. Αισιοδοξία επικρατεί στο οικονομικό επιτελείο.
Οι φοροελαφρύνσεις στο στόχαστρο των Θεσμών