fbpxΑύξηση της επιδότησης στα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα | Economistas.gr
Skip to main content

Αύξηση της επιδότησης στα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αύξηση της επιδότησης στα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Φώτο: Shutterstock

Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως),  καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη σημερινή συζήτηση για το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Αναφέρθηκε επίσης στις «ιστορικής σημασίας αποφάσεις» για την Ευρώπη και την Ελλάδα, που ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες και ανέλυσε την πράσινη ατζέντα που υλοποιεί η κυβέρνηση και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία με σεβασμό προς το περιβάλλον, «αφήνοντας στην άκρη την μικρόψυχη κριτική της αντιπολίτευσης».

Έως και 35%  η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης και συμπλήρωσε: «Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20%  (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)».

 Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων-Υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη

 «Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ». 

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα

«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».

Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους

«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά  ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».

«Το ΥΠΕΝ στο επίκεντρο του πακέτου των 72 δις. ευρώ που εξασφάλισε η Ελλάδα »

«Η Ελλάδα βγαίνει κερδισμένη από αυτό το πακέτο των 72 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα είχαμε παραδοσιακά ένα ΕΣΠΑ, τώρα θα έχουμε δύο ΕΣΠΑ. Οφείλουμε όχι απλώς να απορροφήσουμε, αλλά να αξιοποιήσουμε γρήγορα και συστηματικά  με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα κονδύλια, τα οποία δίνουν μια πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στον τόπο.  Το δικό μας Υπουργείο είναι στο επίκεντρο αυτών των δράσεων, όχι μόνο του ΕΣΠΑ, αλλά του Ταμείου Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ιδιαίτερα μορφές που έχουν να κάνουν με τεχνολογίες υβριδικού χαρακτήρα. Χρηματοδοτεί επίσης το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το ποσό που διατεθεί τελικά είναι διπλάσιο του αρχικώς προταθέντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο χειμώνα. Είναι μια ισχυρή ένεση για τις περιοχές αυτές. Υπάρχουν επίσης δράσεις μεγάλης κλίμακας για το λεγόμενο κύμα ανακαινίσεων των κτιρίων, δημόσιων και ιδιωτικών. Αυτές είναι ενταγμένες σε ένα πλαίσιο πολιτικών για την ενεργειακή εξοικονόμηση και θα κάνουν το σημερινή «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» να φαίνεται ένα πάρα πολύ μικρό πρόγραμμα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 7 αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά οχήματα
Οι 7 αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά οχήματα
Κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης», σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της δημόσιας διαβούλευσης την 1η Ιουλίου.
Οι 7 αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ηλεκτρικά οχήματα
Ηλεκτροκίνηση: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα -Τα μπόνους και οι δικαιούχοι
Ηλεκτροκίνηση: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα -Τα μπόνους και οι δικαιούχοι
Από σήμερα, Δευτέρα 24 Αυγούστου, στις 17.00 το απόγευμα, ενεργοποιείται η πλατφόρμα για τα ηλεκτροκίνητα, kinoumeilektrika.ypen.gr, μέσω της οποίας θα υποβάλλονται οι αιτήσεις συμμετοχής στη δράση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».
Ηλεκτροκίνηση: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα -Τα μπόνους και οι δικαιούχοι
Χατζηδάκης: Με τις υπογραφές για το FSRU Αλεξανδρούπολης ενισχύεται η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας
Χατζηδάκης: Με τις υπογραφές για το FSRU Αλεξανδρούπολης ενισχύεται η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας
Ενισχύεται περαιτέρω η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας, όπως σημείωσε σε μήνυμά του στα κοινωνικά δίκτυα ο υπουργός Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, με αφορμή την υπογραφή εισόδου της Bulgartransgaz στη μετοχική σύνθεση της Gastrade.
Χατζηδάκης: Με τις υπογραφές για το FSRU Αλεξανδρούπολης ενισχύεται η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας
Χατζηδάκης: Υπέρ της επένδυσης της «Ελληνικός Χρυσός» υπό 4 προϋποθέσεις
Χατζηδάκης: Υπέρ της επένδυσης της «Ελληνικός Χρυσός» υπό 4 προϋποθέσεις
Συναντήσεις των Κ. Χατζηδάκη και Αλ. Σδούκου με τη διοίκηση και εκπροσώπους των εργαζομένων της «Ελληνικός Χρυσός» και τον δήμαρχο του Αριστοτέλη.
Χατζηδάκης: Υπέρ της επένδυσης της «Ελληνικός Χρυσός» υπό 4 προϋποθέσεις