fbpxΥβριδικά αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη | Economistas.gr
Skip to main content

Υβριδικά αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη

Υβριδικά αυτοκίνητα: Αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη
Φωτογραφία: AP Images

Τα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα έχουν γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς επιλογές των αγοραστών που υποστηρίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα.

Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 133,9% στην Ευρώπη το δεύτερο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι λόγοι που τα κάνουν προσιτά είναι ότι έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων για 50-70 χιλιόμετρα, είναι ελκυστικά στην τιμή, υπάρχουν κίνητρα αγοράς από τις περισσότερες κυβερνήσεις της Ευρώπης και προσφέρουν την ευελιξία δύο διαφορετικών τρόπων λειτουργίας. Του ηλεκτρικού και αυτό του υγρού καύσιμου.

Υβριδικά αυτοκίνητα και αυτονομία

Τα υβριδικά οχήματα ξεκινούν σε ηλεκτρική λειτουργία από προεπιλογή και συνεχίζουν έως ότου εξαντληθεί η μπαταρία. Στη συνέχεια, χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάτι ο οδηγός, αναλαμβάνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Ωστόσο ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμεύει επίσης ως γεννήτρια για ανάκτηση ενέργειας, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και αποθηκεύοντάς την σε μπαταρία ιόντων λιθίου. Έτσι η αυτονομία ενός οχήματος ανεβαίνει, όταν κινείται εντός αστικού κέντρου, επειδή υπάρχει ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να φθάσει και τα 15 επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στο υβριδικό όχημα

Σήμερα, το plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα (PHEV), μπορεί να φορτιστεί εξωτερικά, σε σταθμό φόρτισης ή τη συνηθισμένη πρίζα στο σπίτι ή στο γραφείο. Όταν ο οδηγός κάνει ταξίδι και υπερβαίνει τη χωρητικότητα της μπαταρίας, η υβριδική λειτουργία εκπληρώνει μέρος της ενέργειας που έχει χαθεί. Οι μηχανικοί και σχεδιαστές πέτυχαν μεγάλη εξοικονόμηση χώρου και συμπαγή ενσωμάτωση των μπαταριών στο δάπεδο κάτω από το χώρο αποσκευών των PHEV. Το δάπεδο είναι μεν ελαφρώς ανυψωμένο σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα, αλλά δεν περιλαμβάνει συνήθως κάποιο ενοχλητικό σκαλοπάτι.

Οι μπαταρίες των μοντέλων μπορούν να φορτιστούν είτε από ηλεκτρικές πρίζες του οικιακού δικτύου είτε από σταθμούς φόρτισης. Τέλος, ένας ιδιοκτήτης plug in αυτοκινήτου θα πρέπει να μεγιστοποιεί την απόδοση του αυτοκινήτου, καθώς αποτελεί ένα «ειδικό» όχημα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και τα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Handelsblatt: Η Ευρώπη χρειάζεται πιστοποιητικό εμβολιασμού - τώρα
Handelsblatt: Η Ευρώπη χρειάζεται πιστοποιητικό εμβολιασμού - τώρα
Aρθρο γνώμης που δημοσιεύεται στην οικονομική εφημερίδα Handeslblatt, αναφέρεται στην σχετική πρόταση που υπέβαλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Handelsblatt: Η Ευρώπη χρειάζεται πιστοποιητικό εμβολιασμού - τώρα
Σταϊκούρας: Η Ευρώπη έχει μπροστά της τέσσερις προκλήσεις
Σταϊκούρας: Η Ευρώπη έχει μπροστά της τέσσερις προκλήσεις
Στις τέσσερις προκλήσεις που έχει μπροστά της η Ευρώπη μετά την πανδημία και οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν συλλογικά αναφέρθηκε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
Σταϊκούρας: Η Ευρώπη έχει μπροστά της τέσσερις προκλήσεις
Eurostat: Σε υψηλό ρεκόρ δεκαετίας 3,4% διαμορφώνεται ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη το Σεπτέμβριο
Eurostat: Σε υψηλό ρεκόρ δεκαετίας 3,4% διαμορφώνεται ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη το Σεπτέμβριο
Σε υψηλό ρεκόρ δεκαετίας αναμένεται να φτάσει ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη το Σεπτέμβριο 2021 και να διαμορφωθεί στο 3,4%, από 3% τον Αύγουστο, σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της Eurostat
Eurostat: Σε υψηλό ρεκόρ δεκαετίας 3,4% διαμορφώνεται ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη το Σεπτέμβριο