fbpxΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο | Economistas.gr
Skip to main content

ΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο

ΣΕΛΠΕ: Πώς διαμορφώθηκαν οι καταναλωτικές τάσεις το β' τρίμηνο

Το 70% του καταναλωτικού κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση, ενώ το 9% ξοδεύει πάνω από 100%, πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του.

Αυτό μεταξύ άλλων προκύπτει από την έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, σύμφωνα με την οποία το καταναλωτικό κλίμα παραμένει αρνητικό το τελευταίο εξάμηνο και με χαμηλές προσδοκίες για το επόμενο 6μηνο. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 σε όλη τη χώρα, σε δείγμα 916 καταναλωτών.

Σύμφωνα με την έρευνα:

- Οι δαπάνες για αγορές προϊόντων αντιπροσωπεύουν περίπου το 31% των συνολικών δαπανών. Η κύρια κατηγορία αγορών (περίπου οι μισές δαπάνες) αφορά τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 49% με αύξηση από 41% το 2019. Η εστίαση η οποία πέρυσι βρισκόταν στη δεύτερη θέση υποχωρεί από 12% σε 5% και τα εισιτήρια ξενοδοχεία από 5% σε μόλις 1%. Αντίθετα, αύξηση παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη από 7% σε 15%, κάτι που αντικατοπτρίζει τις αγορές της περιόδου Black Friday.

- Το 44% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2021 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 10% ότι θα είναι αυξημένες. Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση) για τα οποία επίσης εκτιμάται από το 30% του κοινού μείωση - παρότι είναι ήδη κλειστοί οι κλάδοι αυτοί - και μόλις 18% αύξηση. Αυξητική τάση καταγράφεται όμως για τις πάγιες δαπάνες όπως λογαριασμοί (20% αύξηση έναντι 8% μείωση) και φορολογία (19% αύξηση έναντι 8% μείωση).

-Τον προηγούμενο χρόνο η οικονομική κατάσταση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού ενώ το επόμενο 6μηνο η εκτίμηση μεγάλου μέρους του καταναλωτικού κοινού, είναι ότι θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο για τους ίδιους και τη χώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

 Ερευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων
Ερευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων
Ενα στα δέκα νοικοκυριά, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ, κάθε μήνα καταναλώνει πάνω από το 100% του εισοδήματός του, κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δανείζεται για να ανταπεξέλθει.
Ερευνα: Σε λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους «χάνεται» το 80% των εισοδημάτων
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
Από την έρευνα του ΣΕΛΠΕ προκύπτει ότι ένα ποσοστό της τάξης του 9%, δηλαδή περίπου 1 στα 10 νοικοκυριά, δαπανά κάθε μήνα περισσότερα από το εισόδημά του -δηλαδή δανείζεται.
Ερευνα: «Βουτιά» του δείκτη κατανάλωσης -Σε πίεση τα νοικοκυριά
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
ΙΕΛΚΑ: Ένας στους δύο μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη
ΙΕΛΚΑ: Ένας στους δύο μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη
Σημαντικές αλλαγές, το τελευταίο διάστημα, στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).
ΙΕΛΚΑ: Ένας στους δύο μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
Την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου θα ξεκινήσουν οι χειμερινές εκπτώσεις και πρόκειται να ολοκληρωθούν στις 28 Φεβρουαρίου.
Χειμερινές εκπτώσεις: Πότε ξεκινάνε -Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα