fbpx«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές | Economistas.gr
Skip to main content

«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές

«Χρυσωρυχείο» οι on line αγορές
Shutterstock

Ως καταλύτης λειτούργησαν οι περιορισμοί της πανδημίας στην αύξηση ή μάλλον εκτίναξη των αγορών μέσω διαδικτύου, επιτρέποντας χαμόγελα και στο υπουργείο Οικονομικών, που προσδοκά περιορισμό της φοροδιαφυγής και αύξηση των εσόδων με “εργαλείο” τις e- αγορές.  

Έρευνα της Eurostat δείχνει ότι οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την προοπτική ενίσχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου να διαγράφεται λαμπρή και τις επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα να μοιάζουν με... χρυσωρυχείο.  

internet_users_who_bought_or_ordered_goods_or_services_for_private_use.png

Στη διάρκεια του 2020, το 89% των Ευρωπαίων πολιτών ηλικίας 16- 74 ετών χρησιμοποίησε το Ίντερνετ και το 72% αυτών είτε έκανε παραγγελίες είτε αγορές αγαθών ή υπηρεσιών. Πρόκειται για αύξηση 4 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2019 και 10 μονάδων σε σχέση με το 2015. Ψηλά στη “βαθμολογία”, βρίσκονται η Ολλανδία, η Δανία, η Γερμανία, ενώ στον αντίποδα κινούνται Βουλγαρία, Ρουμανία αλλά με “άλματα” στην τελευταία 5ετία. Πού βρίσκεται η Ελλάδα; Πολύ χαμηλά στην κατάταξη.  

Ηλεκτρονικές αγορές/παραγγελίες (% χρηστών Internet) 
  
ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ92
ΟΛΛΑΝΔΙΑ91
ΔΑΝΙΑ90
ΓΕΡΜΑΝΙΑ87
ΝΟΡΒΗΓΙΑ87
ΣΟΥΗΔΙΑ86
ΙΣΛΑΝΔΙΑ83
ΙΡΛΑΝΔΙΑ81
ΤΣΕΧΙΑ80
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ80
ΒΕΛΓΙΟ79
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ78
ΕΣΘΟΝΙΑ76
ΑΥΣΤΡΙΑ74
ΕΥΡΩΖΩΝΗ73
ΜΑΛΤΑ72
ΠΟΛΩΝΙΑ72
ΣΛΟΒΕΝΙΑ72
ΟΥΓΓΑΡΙΑ70
ΚΡΟΑΤΙΑ69
ΣΛΟΒΑΚΙΑ68
ΙΣΠΑΝΙΑ67
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ64
ΛΕΤΟΝΙΑ63
ΕΛΛΑΔΑ59
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ56
ΚΥΠΡΟΣ52
ΡΟΥΜΑΝΙΑ45
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 42
  
πηγή: Eurostat 

  

Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Eurostat, το 59% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έκανε αγορές στη διάρκεια του δύσκολου 2020, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι σημειώθηκε αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων σε μόλις ένα έτος. Αυτό αποτυπώθηκε, άλλωστε, σε κλαδικές έρευνες που διενεργήθηκαν στη χώρα μας το προηγούμενο διάστημα, αλλά και στα στοιχεία του Προϋπολογισμού, όπου οι ηλεκτρονικές συναλλαγές ήταν αυτές που τόνωσαν τις εισπράξεις ΦΠΑ και “φρέναραν” την απώλεια τζίρου σε συγκεκριμένα πεδία του λιανικού εμπορίου. Σημειωτέον ότι πρόκειται για το δεύτερο “μπαμ”, μετά από εκείνο της επιβολής των capital controls το 2015, όταν το ποσοστό των e- αγορών αυξήθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, στο 47%, μέσα σε ένα χρόνο.  

most_popular_online_purchases.png

 

Σε αντίθεση, πάντως, με την εντύπωση ότι τα ηλεκτρονικά είδη είναι αυτά που ως επί το πλείστον αγοράζονται από διαδικτυακά κανάλια, η έρευνα της Eurostat δείχνει ότι... πρωταθλητές είναι τα ρούχα, τα παπούτσια και τα διάφορα αξεσουάρ ένδυσης και μάλιστα σε μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη κατηγορία, που είναι το streaming επί πληρωμή ταινιών και σειρών. Όσον αφορά στα computer, στα tablets και στα smartphones, βρίσκονται κάτω κι από τις αγορές βιβλίων!  

Στα καθ’ ημάς, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τις ηλεκτρονικές αγορές ειδών super market. Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarkets αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε στο 1,8% από 0,4% το 201. Το ποσοστό παραμένει μικρό για τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16%, που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020. Συνολικά, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στη χώρα μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2020, καταγράφοντας αύξηση 262%. Σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε €163 εκατ. (σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ). 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Έρχεται φόρος στις ψηφιακές υπηρεσίες!
Έρχεται φόρος στις ψηφιακές υπηρεσίες!
Την περασμένη χρονιά η Ευρωπαϊκή Ένωση έβαλε στο τραπέζι μια Πρόταση για τη φορολόγηση των εσόδων από συγκεκριμένες ψηφιακές δραστηριότητες, κυρίως πολυεθνικών εταιριών.
Έρχεται φόρος στις ψηφιακές υπηρεσίες!
«Φουλ» στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
«Φουλ» στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές επιμένουν στο e-shop και μετά την καραντίνα- Τρίβουν τα χέρια τους στο υπουργείο Οικονομικών
«Φουλ» στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Μεγάλη έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο -Tα μεγάλα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Μεγάλη έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο -Tα μεγάλα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και οι στρεβλώσεις που ανέδειξε η μελέτη της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Μεγάλη έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο -Tα μεγάλα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει
Περί τα 14 δισ ευρώ υπολογίζεται ότι ήταν ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων της περασμένης χρονιάς, χωρίς να διαφαίνεται τάση υποχώρησης παρά την άρση των περιορισμών που επέβαλε η πανδημία. Τουναντίον, η ευκολία επιλογής, σύγκρισης και αγοράς χωρίς ταλαιπωρία, φαίνεται ότι κέρδισε και τους πιο επιφυλακτικούς.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει
Νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να επιτρέπει, πλέον, τη δημιουργία εικονικών δοκιμαστηρίων για όσους καταναλωτές προτιμούν τις εξ αποστάσεως αγορές, μπορεί η ταχύτητα παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών να αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την προτίμηση του ενός ή του άλλου e- shop, ωστόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να ταλανίζεται από “παιδικές ασθένειες”, όπως η προσπάθεια εξόφθαλμης εξαπάτησης των καταναλωτών.  
Νέα εποχή στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές