fbpxΙΕΛΚΑ: Εκτιμήσεις για αυξημένες πωλήσεις κατά 0,7% το δεύτερο εξάμηνο και 0,8% το 2021 στο λιανεμπόριο | Economistas.gr
Skip to main content

ΙΕΛΚΑ: Εκτιμήσεις για αυξημένες πωλήσεις κατά 0,7% το δεύτερο εξάμηνο και 0,8% το 2021 στο λιανεμπόριο

ΙΕΛΚΑ: Εκτιμήσεις για αυξημένες πωλήσεις κατά 0,7% το δεύτερο εξάμηνο και 0,8% το 2021 στο λιανεμπόριο
Κόσμος στην οδό Ερμού/ Φωτογραφία Eurokinissi

Αύξηση 0,7% των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 αλλά και συνολικά το 2021 (+0,8%) αναμένουν στελέχη του κλάδου λιανεμπορίου και βιομηχανίας Ταχέως Διακινούμενων Καταναλωτικών Προϊόντων (FMCG), σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Ειδικότερα, στην έρευνα καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 43% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα αυξηθούν το τρέχων εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν μείωση 21%. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 0,7% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2021-Δεκέμβριος 2021 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο του έτους 2021 εκτιμούν αύξηση πωλήσεων της τάξης του 0,8% μεσοσταθμικά. Σημειώνεται ότι η πρόβλεψη περιλαμβάνει και την περίοδο των Χριστουγέννων, η οποία παραδοσιακά αντιπροσωπεύει το 10% περίπου των ετήσιων πωλήσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2020 αναστρέφεται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο 2021 μόλις το 25% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 57% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα θετικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν τον Ιανουάριο του 2019, πριν την έναρξη της κρίσης της πανδημίας του κορονοϊού.

Το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα, η οποία οφείλεται στις συνολικά σε όλες τις εκτιμήσεις των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Ο δείκτης καταγράφεται στο +0,48, αυξημένος έντονα σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση, με την δεύτερη υψηλότερη μέτρηση που έχει καταγραφεί την τελευταία πενταετία που πραγματοποιείται η σχετική έρευνα.

Οι θετικές εκτιμήσεις σε σχέση με την αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο αποδίδονται σε τέσσερις κυρίως παράγοντες: στην αυξημένη τουριστική κίνηση του 2021, στο πακέτο φοροελαφρύνσεων που ανακοινώθηκε πρόσφατα, στην αύξηση της εξυπηρέτησης/παράδοσης στο σπίτι - δηλαδή στις ηλεκτρονικές αγορές - και στην οικονομική ανάπτυξη. Έντονα αρνητική επίδραση στις πωλήσεις αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων και στα μέτρα περιορισμού πρόσβασης στα καταστήματα σουπερμάρκετ. 'Αλλοι παράγοντες που σχετίζονται με την πανδημία όπως το επιδημιολογικό φορτίο, η χρήση μάσκας και οι περιορισμοί στην εστίαση φαίνεται πως δεν επηρεάζουν εξίσου σημαντικά τις πωλήσεις, αν και η επίδραση τους παραμένει σταθερά αρνητική.

Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 20 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021 με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα 160 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων (λιανεμπόριο-αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές FMCG) από τη γενική διεύθυνση και τα τμήματα Marketing, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών, Πληροφορική κλπ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
Tο λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία 2010-2020.
«Δυνατό» σημείο του λιανεμπορίου οι υπάλληλοι σουπερμάρκετ
Αύξηση 1,95% στο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2020
Αύξηση 1,95% στο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2020
Σημάδια ανάκαμψης καταγράφονται στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το τρέχον έτος, μετά από μια βαθιά περίοδο κρίσης, γεμίζοντας αισιοδοξία τα στελέχη των επιχειρήσεων του κλάδου.
Αύξηση 1,95% στο λιανεμπόριο το α' εξάμηνο του 2020
Λιανικό εμπόριο: Αυξήθηκε κατά 10,8% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιούνιο του 2021
Λιανικό εμπόριο: Αυξήθηκε κατά 10,8% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιούνιο του 2021
Αύξηση 10,8% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Ιούνιο εφέτος, καθώς κινήθηκε ανοδικά σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες των καταστημάτων και μόνο στα πολυκαταστήματα παρέμεινε αμετάβλητος.
Λιανικό εμπόριο: Αυξήθηκε κατά 10,8% ο όγκος των πωλήσεων τον Ιούνιο του 2021
ΙΕΛΚΑ: Χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα αναμένουν το 2022 οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG
ΙΕΛΚΑ: Χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα αναμένουν το 2022 οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG
Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε ποσοστό 56% αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2022, ενώ μόλις 11% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.
ΙΕΛΚΑ: Χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα αναμένουν το 2022 οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι
«Από τη Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκινά ένα μεγάλο διάστημα ανακούφισης απέναντι στην ακρίβεια και υπέρ των βεβαρημένων οικογενειακών προϋπολογισμών, που θα διαρκέσει 50 ημέρες, έως τις 31 Αυγούστου και ενδείκνυται για "έξυπνες" αγορές». Αυτό υπογραμμίζει σε δήλωσή του με αφορμή την έναρξη των θερινών εκπτώσεων ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού. επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.
Κορκίδης: Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι