fbpxΈρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday; | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday;

Έρευνα Pricefox: Ποια προϊόντα αξίζει να αγοράσεις στο Black Friday;
Eurokinissi

Το Black Friday είναι για πολλούς η μεγαλύτερη ευκαιρία της χρονιάς να αγοράσουν μερικά από τα πιο ακριβά προϊόντα της αγοράς από όλες τις κατηγορίες. Είναι όμως έτσι; Η νέα έρευνα του Pricefox αξιολόγησε την εξέλιξη των μέσων τιμών για δεκάδες προϊόντα και παραθέτει τις καλύτερες περιόδους για να αγοράζουμε προϊόντα από διαφορετικές κατηγορίες, καθώς και ποια πρέπει να είναι η έκπτωση ανά κατηγορία για να είναι συμφέρουσα η αγορά στο Black Friday.

phone.jpg

Η καλύτερη περίοδος για αγορά smartphone είναι αδιαμφισβήτητα το καλοκαίρι. Η μεγάλη πτώση των τιμών εξηγείται κυρίως από το γεγονός ότι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές smartphones εισάγουν τις νέες ναυαρχίδες τους στην αγορά στις αρχές του Φθινοπώρου, δηλαδή μεταξύ Σεπτέμβρη και Οκτώβρη. 

Παράλληλα εκείνη την περίοδο πληθαίνουν οι εκπτώσεις και οι προσφορές καθώς πολλές μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις προσπαθούν να ξεφορτωθούν τα αποθέματά τους σε παλαιότερα κινητά για να υποδεχτούν τα νεότερα μοντέλα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ο κύκλος ζωής ενός κινητού είναι πλέον τα 1-2 χρόνια.

Εάν επιλέξουμε να αγοράσουμε smartphone την περίοδο του Black Friday, τότε για να είναι έξυπνη και συμφέρουσα η αγορά μας θα πρέπει το προϊόν που θα διαλέξουμε να έχει έκπτωση πάνω από 7% εκείνη την περίοδο, καθώς αυτή είναι κατά μέσο όρο η διαφορά ανάμεσα στις τιμές του Νοεμβρίου με αυτές του καλοκαιριού.

laptop.jpg

Η καλύτερη περίοδος για αγορά Laptop, σύμφωνα με την έρευνα του Pricefox, φαίνεται να είναι ο Ιούλιος, ο Σεπτέμβριος και ο Δεκέμβριος.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι σε κάθε μήνα από τους παραπάνω οι προσφορές που συναντάμε αφορούν κατά κανόνα διαφορετικά ήδη laptop. Για παράδειγμα τον Ιούλιο οι εκπτώσεις μπαίνουν σε laptops καθημερινής χρήσης με τιμές που ξεπερνάνε τα 500€, αφού αυτά έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση από τους εργαζόμενους που ξεκινάνε σε νέες θέσεις εργασίας. 

Αντιθέτως το Σεπτέμβριο, τις μεγαλύτερες εκπτώσεις τις έχουν τα laptops γενικής καθημερινής χρήσης που κυμαίνονται στα 200€-500€ και αφορούν μαθητές και φοιτητές που ετοιμάζονται για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά.

Τέλος, το Δεκέμβριο συναντάμε τις καλύτερες εκπτώσεις σε gaming laptops, καθώς η περίοδος των Χριστουγεννιάτικων διακοπών έχει συνδεθεί παραδοσιακά και με την αυξημένη ενασχόληση με video games αλλά και με τις κυκλοφορίες νέων τίτλων.

Εάν αποφασίσουμε να αγοράσουμε  φορητό υπολογιστή στο Black Friday τότε καλό είναι να βεβαιωθούμε ότι η έκπτωση του προϊόντος που θα διαλέξουμε είναι μεγαλύτερη από 5%. 

Pro tip: Πολλές προσφορές σε laptops στο Black Friday γίνονται όχι με τη μορφή έκπτωσης αλλά περιλαμβάνοντας κι άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες στην αγορά μας. Σύγκρινε τις προσφορές αυτές όχι μόνο με βάση την τιμή αλλά και με τη συνολική αξία της αγοράς σου, εάν την έκανες εκτός του Black Friday. Μπορεί για παράδειγμα να βρεις το gaming laptop που ήθελες από πέρυσι, στην ίδια τιμή μεν, αλλά με 2 ή και 3 επιπλέον από τους αγαπημένους σου τίτλους παιχνιδιών, ή ακόμα και με 2 έτη δωρεάν συνδρομής σε antivirus λογισμικό. Υπόψιν ότι τόσο οι νέοι τίτλοι παιχνιδιών κοστίζουν πάνω από 50€ κατά μέσο όρο όσο ενώ τα πιο γνωστά και έμπιστα antivirus λογισμικά ξεπερνάνε τα 100€.

tv.jpg

Όπως φαίνεται και στο παραπάνω γράφημα, η καλύτερη περίοδος για αγορά τηλεόρασης είναι οι μήνες Φεβρουάριος και Μάρτιος. 

Επίσης, το γράφημα δείχνει ότι το Black Friday ίσως είναι η χειρότερη στιγμή για αγορά τηλεόρασης, εκτός κι αν έκπτωση που θα συναντήσουμε ξεπερνάει το 15% και αφορά νέο μοντέλο. 

Τους υπόλοιπους μήνες οι τιμές παραμένουν σχετικά σταθερές τόσο για κάθε μοντέλο ξεχωριστά όσο και για διαφορετικά μοντέλα με τα ίδια ή παρόμοια χαρακτηριστικά. Επομένως αν αποφασίσουμε να αγοράσουμε τηλεόραση οποιαδήποτε άλλη στιγμή, είναι πιο χρήσιμο να κάνουμε έρευνα αγοράς για να βρούμε τις κατάλληλες προδιαγραφές για την τηλεόραση που θέλουμε (πχ ίντσες, τεχνολογία οθόνης κλπ) παρά για την καλύτερη τιμή.

home_appliances_1.jpg
home_appliances_2.jpg

Η καλύτερη περίοδος για αγορά οικιακών συσκευών είναι από Ιανουάριο έως Μάρτιο. 

Αν πάλι αποφασίσουμε να αγοράσουμε ψυγείο, πλυντήριο, ηλεκτρική σκούπα, κλπ. στο Black Friday τότε θα βγούμε κερδισμένοι αν η έκπτωση είναι μεγαλύτερη από 10%. 

Αυτό που αξίζει να προσέξουμε εδώ είναι ότι οι συσκευές πολλών εταιρειών όπως Samsung, Inventor, Morris, γίνονται πιο ακριβές με την πάροδο του χρόνου. Άρα ίσως είναι καλή ιδέα να ξεκινήσουμε την αναζήτησή μας ξεκινώντας από τα πιο πρόσφατα μοντέλα.

furniture_1.jpg
furniture_2.jpg

Η τελευταία κατηγορία φαίνεται να είναι η καλύτερη για να αγοράσουμε στο Black Friday. Με εξαίρεση το Φεβρουάριο, όπου οι τιμές παρουσιάζουν πτώση, πιθανότατα λόγω της αλλαγής σεζόν, το Νοέμβριο βλέπουμε τις καλύτερες τιμές. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Νοέμβριος είναι προτιμότερος από το Φεβρουάριο για αγορά επίπλων, διότι τότε θα βρούμε μεγαλύτερη ποικιλία σε μοντέλα σε αντίθεση με το Φεβρουάριο, όπου τα περισσότερα καταστήματα προσπαθούν να πουλήσουν τα τελευταία κομμάτια της περασμένης σεζόν που τους έμειναν. Σε κάθε περίπτωση η σύγκριση τιμών αποτελεί μονόδρομο και είναι ο σίγουρος τρόπος εξοικονόμησης. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022.
ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Αντίστροφα κυλούν οι μέρες για τη Black Friday 2022, που υπό την σκιά της ενεργειακής κρίσης δίνει μια «αχτίδα» ελπίδας στους εμπόρους για αυξημένο τζίρο.
Πλησιάζει η Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Generation Y: Ευρύτερη στρατηγική που θα ξεπερνά τις μειωμένες τιμές χρειάζονται οι επιχειρήσεις ενόψει της Black Friday για προσέλκυση πελατείας
Generation Y: Ευρύτερη στρατηγική που θα ξεπερνά τις μειωμένες τιμές χρειάζονται οι επιχειρήσεις ενόψει της Black Friday για προσέλκυση πελατείας
Τη σημασία δημιουργίας από μέρους των επιχειρήσεων στρατηγικής και περιεχομένου που θα πηγαίνει πέραν των εκπτώσεων και των μειωμένων τιμών που αποτελεί το επίκεντρο του θεσμού της Black Friday επισημαίνει η Generation Y.
Generation Y: Ευρύτερη στρατηγική που θα ξεπερνά τις μειωμένες τιμές χρειάζονται οι επιχειρήσεις ενόψει της Black Friday για προσέλκυση πελατείας
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.
ΣΕΛΠΕ: Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται εφέτος η αγορά της Black Friday
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Επίσημη αυλαία αύριο Παρασκευή 25 Νοεμβρίου για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων.
Black Friday: «Κυνηγοί» προσφορών σε καταστήματα αλλά και σε σούπερ μάρκετ εφέτος οι καταναλωτές
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event
Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event της τελευταίας εβδομάδας του Νοεμβρίου, με λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βρίσκονται σε θέση μάχης εκτιμώντας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις μπορεί να λειτουργήσουν ως κίνητρο για τους καταναλωτές να κάνουν συμφέρουσες αγορές ενόψει των Χριστουγέννων. 
Black Friday: Επίσημη αυλαία σήμερα για το δημοφιλές εκπτωτικό event