fbpxΈρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους | Economistas.gr
Skip to main content

Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους

Έρευνα ΣΕΛΠΕ: Κερδίζουν έδαφος οι οικονομικοί τύποι διακοπών -4 στους 10 καταναλωτές μαγειρεύουν συστηματικά στις διακοπές τους
Φωτογραφία: Eurokinissi

O Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ολοκλήρωσε πρόσφατα την 8η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου την οποία πραγματοποιεί από τον Οκτώβριο του 2019.

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 880 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού για την αγορά των διακοπών του 2023.

2023-06-13_13_37_18-window.jpg

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (26%), είτε διαμονή (22%). Το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή). Τέλος το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό. Σε γενικές γραμμές καταγράφεται μία πρόθεση του ελληνικού κοινού για οικονομικότερες λύσεις διακοπών προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα για να μπορέσει να πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι, είτε για να μπορέσει να επεκτείνει τη χρονική διάρκεια του.

Αυτό αντικατοπτρίζεται και στο σχήμα 2. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 45% των ερωτηθέντων απαντάει ότι κατά τη διάρκεια των διακοπών μαγειρεύει συχνά, κάτι που σημαίνει ότι προσπαθεί να μειώσει τη δαπάνη της εστίασης. Παράλληλα το 66% δηλώνει ότι επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, είτε αναμνηστικά είδη, είτε λοιπά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κλπ.

2023-06-13_13_39_58-window.jpg
2023-06-13_13_40_41-window.jpg

Η μέση δαπάνη για αγορές προϊόντων στις διακοπές εκτιμάται στα 230 ευρώ. Από αυτά τα 118 ευρώ (δηλαδή το 51%) αφορούν αγορές τροφίμων εκτός εστίασης, όπως π.χ. αγορές από το σουπερμάρκετ, για μαγειρική στο κατάλυμα ή για απευθείας κατανάλωση π.χ. στην παραλία. Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη και τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα καθώς οι καταναλωτές εντάσσουν την αγοραστική εμπειρία στην καθημερινότητα των διακοπών τους. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η δαπάνη τους για τις φετινές διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Στο σχήμα 4 καταγράφονται οι λόγοι γι’ αυτή τη μείωση και σύγκριση τους με το 2022. Ο περισσότερο αρνητικός παράγοντας είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων με αύξηση από 63% σε 69%, ακολουθεί το κόστος μεταφορικών με μείωση από 52% σε 43%, το αυξημένο κόστος διαμονής με αύξηση από 23% σε 38% και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας με μείωση από 50% σε 37%.

2023-06-13_13_41_55-window.jpg

Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρά τα προβλήματα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, ένα σημαντικό κομμάτι του πληθυσμού θα κάνει διακοπές και σημαντικές αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά με μειωμένη δαπάνη, κάτι που είναι αποτέλεσμα και της ευρύτερης τάσης για εξοικονόμηση χρημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Την Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις –Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 16 Ιουλίου
Την Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις –Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 16 Ιουλίου
Την Δευτέρα 10 Ιουλίου θα ξεκινήσουν οι θερινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως και την Τετάρτη 31 Αυγούστου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.
Την Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις –Ανοικτά τα καταστήματα την Κυριακή 16 Ιουλίου
ΣΕΛΠΕ: Έντονη η επίδραση του πληθωρισμού στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών
ΣΕΛΠΕ: Έντονη η επίδραση του πληθωρισμού στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών
Οι πληρωμές λογαριασμών και οι αγορές προϊόντων αποτελούν πλέον για τους καταναλωτές τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστό του μηνιαίου εισοδήματος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος
ΣΕΛΠΕ: Έντονη η επίδραση του πληθωρισμού στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Η συντριπτική πλειονότητα των τουριστικών επιχειρήσεων δήλωσε ότι εφαρμόζει ήδη ή προτίθεται να υιοθετήσει άμεσα τουλάχιστον ένα μέτρο περιβαλλοντικής (80%) και κοινωνικοοικονομικής (77%) βιωσιμότητας.
Deloitte- ΙΝΣΕΤΕ: Γιατί οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν κάνουν βήματα προς την πράσινη μετάβαση
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες
Ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος, πρώην αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Χαράλαμπος Βουρλιώτης, ερευνά υπόθεση με εταιρείες "φαντάσματα", οι οποίες, μέσω υποκαταστήματος συστημικής τράπεζας στην Αργυρούπολη, ελάμβαναν μεγάλα χρηματικά εμβάσματα από το εξωτερικό και εν συνεχεία γινόταν αυθημερόν η ανάληψή τους με πλαστά παραστατικά στοιχεία.
Η Αρχή για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος ερευνά υπόθεση με εμβάσματα από το εξωτερικό προς εικονικές εταιρείες
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Θεαματική αύξηση σε πωλήσεις σούπερ μάρκετ -Tα επτά δημοφιλέστερα
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Θεαματική αύξηση σε πωλήσεις σούπερ μάρκετ -Tα επτά δημοφιλέστερα
Πηγαίνοντας στο σούπερ μάρκετ, οι Έλληνες καταναλωτές αντικρίζουν μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων από την οποία μπορούν να διαλέξουν τα αγαπημένα τους brands, όμως οι ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχουν σημειώσει θεαματική αύξηση στις πωλήσεις τους σχεδόν σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες.
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: Θεαματική αύξηση σε πωλήσεις σούπερ μάρκετ -Tα επτά δημοφιλέστερα
Αυξήθηκαν οι δαπάνες και το προσωπικό σε δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης το 2022
Αυξήθηκαν οι δαπάνες και το προσωπικό σε δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης το 2022
Αυξήθηκαν οι δαπάνες και το προσωπικό σε δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία για το 2022 που δημοσιεύει το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Αυξήθηκαν οι δαπάνες και το προσωπικό σε δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης το 2022