fbpxΓ.Σταθάκης: Έρχεται η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων | Economistas.gr
Skip to main content

Γ.Σταθάκης: Έρχεται η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Γ.Σταθάκης: Έρχεται η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης σημείωσε πως «Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των στόχων για εξοικονόμηση ενέργειας», και υπογράμμισε τους βασικούς άξονες του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).

Σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί από τον ΕΣΕΚ, έως το 2030 το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας προβλέπεται να ανέλθει στο 32%, με το μερίδιο των ΑΠΕ στην παραγωγή ενέργειας να διιπλασιάζεται σχεδόν στο 57% από 29%.

Η επίτευξη των στόχων του ΕΣΕΚ στις μεταφορές σημαίνει ότι έως το 2030 ένα στα δέκα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι ηλεκτροκινούμενα και ότι από το 2025 ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται θα πρέπει να κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια.

Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε ότι οι απαιτούμενες αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο, αναφορικά με την εξοικονόμηση ενέργειας στις μεταφορές, θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των αλλαγών που ήδη έχουν επιτευχθεί και δρομολογηθεί στον ενεργειακό τομέα τα τελευταία χρόνια.

Για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ο κ. Σταθάκης σημείωσε πως το πρώτο που χρειάζεται είναι ένας νόμος για την ηλεκτροκίνηση, που θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων τόσο για τις υποδομές φόρτισης οχημάτων όσο και για τη λειτουργία της αγοράς καθαυτής.

Αναφερόμενος στα κίνητρα υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Σταθάκης έκανε λόγο για θέμα που μελετάται πολύ προσεκτικά, καθώς σε όλη την Ευρώπη διευρύνεται η γκάμα των κινήτρων που αφορούν τη χρηματοδότηση και τις φοροαπαλλαγές «κι αυτό είναι ένα αναπόσπαστο μέρος αυτής της θεσμοθέτησης».

Στη συνέχεια έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα νησιά, τα οποία έχουν ιδιαίτερη θέση στη μετάβαση στο ecomobility, βάσει και του εθνικού σχεδιασμού. Όπως ανέφερε, επιτρέπεται πιο εύκολα σήμερα στα νησιά η εισαγωγή των ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά προβλέπεται αθρόα εισαγωγή ΑΠΕ και ηλεκτροκίνησης. Ο Υπουργός ανήγγειλε ότι θα προκηρυχθεί σύντομα η ένταξη των έξι πρώτων νήσων, βάσει από κοινού πρωτοβουλίας με νησιωτικές χώρες της ΕΕ και την Κομισιόν.

«Τα νησιά αποτελούν προτεραιότητα και έχουν πυκνώσει οι επαφές με όλες τις εταιρείες που έχουν την τεχνολογία και μπορούν να συνεισφέρουν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σταθάκης, αναφερόμενος και στις πρόσφατες επαφές με την Tesla.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Προτάσεις από ΡΑΕ - ΕΜΠ υπέρ της ηλεκτροκίνησης
Προτάσεις από ΡΑΕ - ΕΜΠ υπέρ της ηλεκτροκίνησης
Εκπτώσεις στα τιμολόγια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αξιοποίηση των συσσωρευτών των οχημάτων για αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας προτείνει μελέτη του Πολυτεχνείου.
Προτάσεις από ΡΑΕ - ΕΜΠ υπέρ της ηλεκτροκίνησης
«Ηλεκτροπληξία» προκαλεί η ΔΕΗ με νέες αυξήσεις
«Ηλεκτροπληξία» προκαλεί η ΔΕΗ με νέες αυξήσεις
Η ΔΕΗ σκέφτεται να αυξήσει τα τιμολόγια του ρεύματος και να καταργήσει την έκπτωση του 15% για τους συνεπείς καταναλωτές για να εξισορροπήσει τις ζημίες.
«Ηλεκτροπληξία» προκαλεί η ΔΕΗ με νέες αυξήσεις
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Νέο Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ενέργεια και το κλίμα για το 2030
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Νέο Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ενέργεια και το κλίμα για το 2030
Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου ολοκληρωμένου πακέτου πολιτικής «Fit for 55», που θα ανακοινωθεί επίσημα το καλοκαίρι, και μεταφράζει τις νέες φιλοδοξίες της ΕΕ σε ένα επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για την ενέργεια και το κλίμα για το 2030, παρουσίασε ο κ. Ραφαέλε Μάουρο Πετριτσιόνε, επικεφαλής της Διεύθυνσης για την Κλιματική Δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Νέο Ευρωπαϊκό πλαίσιο για την ενέργεια και το κλίμα για το 2030