Ο CEO της Airbnb εξηγεί τις 3 διαφορές ανάμεσα σε ιδρυτές και μάνατζερ -«Μπορεί να αγαπάς κάτι αλλά...»
Ο 43χρονος Αμερικανός Μπράιαν Τσέσκι, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Airbnb, γνωρίζει καλά τι είναι αυτό που μόνο οι ιδρυτές μπορούν να προσφέρουν σε μια εταιρεία, αλλά και τι είναι αυτό που τους λείπει.
Σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στο podcast «The Diary of a CEO» ο Τσέσκι ανέφερε τρία βασικά χαρακτηριστικά που, κατά τη γνώμη του, έχουν οι ιδρυτές και όχι οι μάνατζερ: είναι οι «βιολογικοί γονείς» της επιχείρησης, έχουν την «άδεια» να την αλλάξουν ριζικά και την κατανοούν σε βάθος.
«Μπορείς να αγαπάς κάτι, αλλά όταν είσαι ο βιολογικός του γονιός, τότε το έχεις φέρει στον κόσμο, είναι κομμάτι σου», δήλωσε ο ίδιος. «Υπάρχει ένα πάθος, μια αγάπη και μια κατανόηση. Ξέρεις πώς σκέφτεται, πώς λειτουργεί».
«Είμαι μέτριος μάνατζερ»
Περιέγραψε τον εαυτό του ως «μάλλον ικανό σχεδιαστή προϊόντων και μέτριο μάνατζερ», επισημαίνοντας ότι πολλοί ιδρυτές δεν είναι απαραίτητα καλοί στη διαχείριση ανθρώπων, στον καθορισμό στόχων ή στην κατάρτιση προϋπολογισμών. Ωστόσο, θεωρεί πως εκείνο που δεν μπορεί να αναπαραχθεί είναι η «μαγεία του ιδρυτή».
Διαβάστε επίσης: Η «τρελή» ιδέα που έκανε την Airbnb… χρυσωρυχείο - Αυτή είναι η ιστορία των ιδρυτών της
Από τους λίγους... αμετακίνητους
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του businessinsider.com, ο Τσέσκι είναι ένας από τους λίγους ιδρυτές της λεγόμενης γενιάς του Web 2.0 που παραμένει ακόμα στη θέση του Διευθύνοντα Σύμβολου (CEO), μαζί με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ του Facebook και τον Ντρου Χιούστον του Dropbox. Πολλοί από τους συνομηλίκους τους είτε αποχώρησαν οικειοθελώς, είτε αντικαταστάθηκαν από επαγγελματίες μάνατζερ, συχνά επειδή οι επενδυτές πίστευαν ότι οι εταιρείες χρειάζονταν «έναν ενήλικα στο τιμόνι».
Αναγνωρίζοντας τις δικές του αδυναμίες, ο Τσέσκι προσπάθησε να μάθει από άλλους επιχειρηματίες και ηγέτες, όπως ο Μπομπ Άιγκερ της Disney, ο Ριντ Χέιστινγκς του Netflix, ο Τιμ Κουκ της Apple, ακόμη και ο Τζεφ Μπέζος της Amazon.
Πάντως, ο Τσέσκι τονίζει ότι το θέμα της διαδοχής είναι δύσκολο — και προσωπικό. «Το να δώσεις τα ηνία της εταιρείας σε κάποιον άλλον είναι σαν να αφήνεις κάποιον να μεγαλώσει το παιδί σου», είπε. «Θα μπορούσε να τα καταφέρει καλύτερα, αλλά θα το αγαπά όσο εσύ; Θα του δώσει τη μαγεία σου;», κατέληξε.