fbpxΟ «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα | Economistas.gr
Skip to main content

Ο «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Ο «χάρτης» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Φωτογραφία: AP Images

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια μπήκαν στη ζωή μας και όπως δείχνουν τα πράγματα θα μείνουν για πολλές ακόμη δεκαετίες. Στα πρώτα βήματά τους ένα από τα βασικά προβλήματα που έχουν να λύσουν οι κατασκευαστές είναι η αυτονομία, η οποία λόγω μπαταριών κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.

   Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα βελτιωθούν στο μέλλον. Κάθε άλλο, αφού, από το 2023, αναμένονται μεγάλες αλλαγές στο βάρος και στη διάρκεια των μπαταριών, γεγονός που θα δώσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και αυτονομία. Ο τρόπος οδήγησης είναι μόνο ο ένας παράγοντας που καθορίζει την αυτονομία. Η ταχύτητα οδήγησης, η χρησιμοποίηση a/c, μουσικής, φώτων και άλλων παροχών που έχουν να κάνουν με απώλεια ενέργειας μειώνουν την αυτονομία. Από την άλλη η τεχνολογία πάνω σε αυτό το κομμάτι κάνει μεγάλα άλματα, αφού υπάρχουν μια σειρά συστημάτων που ανακτούν την χαμένη ενέργεια από το φρενάρισμα ή από την οδήγηση σε κατηφορικό οδόστρωμα προσθέτοντας έστω και ελάχιστη ενέργεια στην μπαταρία.

   Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι οι επιδόσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν ένα μεγάλο κεφάλαιο της ηλεκτροκίνησης. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας συνεπάγεται μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, άρα μικρότερη αυτονομία. Αν και οι επιδόσεις στη επιτάχυνση είναι εξαιρετικά υψηλές και μεγαλύτερες από αυτές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η τελική ταχύτητα αποτελεί ακόμη και σήμερα τροχοπέδη στα περισσότερα αυτοκίνητα. Σήμερα ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναγκάζεται να πηγαίνει με μία συγκεκριμένη ταχύτητα σε διαδρομή εκτός πόλης για να βγάλει την αναμενόμενη αυτονομία.

   Αξίζει να δούμε σήμερα στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα την τελική ταχύτητα όπως και την αυτονομία τους με οδήγηση σε ιδανικές συνθήκες, ώστε να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα ως προς την χρήση τους στην χώρα μας και πάντα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο εκάστοτε οδηγός. Όλα αυτά σε συνάρτηση ότι τα σημεία φόρτισης στην Ελλάδα είναι ελάχιστα και βρίσκονται σε νηπιακό στάδιο και οι εξορμήσεις εκτός μεγάλων πόλεων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται με φειδώ από τους ιδιοκτήτες τους.

   Η τελική ταχύτητα και η αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων στην χώρα μας με αλφαβητική σειρά των μοντέλων είναι: 

  •    Audi e-tron: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 328 χλμ
  •    BMW i3: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 246χλμ
  •    Chevrolet Bolt EV: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 383χλμ
  •    Citroen C-ZERO: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ
  •    Hyundai Ioniq Electric: 165 χλμ/ώρα 311χλμ
  •    Hyundai Kona: 167 χλμ/ώρα, αυτονομία από 470χλμ
  •    Jaquar I-Pace: 200 χλμ/ώρα, αυτονομία από 350 χλμ
  •    Kia Soul EV: 145 χλμ/ώρα, αυτονομία από 150χλμ
  •    Kia e-Niro: 155 χλμ/ώρα, αυτονομία από 455χλμ
  •    Mercedes B Class: 160 χλμ/ώρα, αυτονομία από 200χλμ
  •    Mercedes EQC: 180 χλμ/ώρα, αυτονομία από 454χλμ
  •    Mitsubishi i-MiEV: 130χλμ/ώρα, αυτονομία από 170χλμ
  •    Mini Electric: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 270χλμ
  •    Mazda MX 30: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 209χλμ
  •    Opel e Corsa: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 337χλμ
  •    Porsche Taycan: 233 χλμ/ώρα, αυτονομία από 333χλμ
  •    Nissan Leaf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 255χλμ
  •    Renault Zoe: 135 χλμ/ώρα, αυτονομία από 400χλμ
  •    Seat Mii Electric: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ
  •    Skoda CITIGOe IV: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 260χλμ
  •    Smart electric: 125 χλμ/ώρα, αυτονομία από 145χλμ
  •    Tesla Model 3: 225 χλμ/ώρα, αυτονομία από 409χλμ
  •    Tesla Model Y: 217 χλμ/ώρα, αυτονομία από 506χλμ
  •    VW e Golf: 150 χλμ/ώρα, αυτονομία από 232χλμ
  •    VW Up!: 130 χλμ/ώρα, αυτονομία από 256 χλμ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Η CUPRA αποκαλύπτει το όραμά της για το μέλλον με ένα ηλεκτρικό... Concept και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μέλλοντος, συνδυάζοντας την υψηλή απόδοση, την προηγμένη τεχνολογία και την εκλεπτυσμένη σχεδίαση.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης έρχεται... τρέχοντας
Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Η Ελλάδα αναδεικνύεται από τις πρωταθλήτριες της οικονομίας οδήγησης, καθώς το ποσοστό για κίνηση με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια από το 41,4% ξεπερνάει το 50%.
Πρωταθλητές οι Ελληνες οδηγοί στην οικονομία οδήγησης υβριδικών αυτοκινήτων
Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Υπάρχουν τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα, τα plug-in υβριδικά οχήματα και τα ήπια υβριδικά (mildhybrid) συστήματα, όπου ένας ηλεκτρικός κινητήρας με σχετικά μικρή μπαταρία συμπληρώνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αυτοκίνητα: Οι διαφορές σε ηλεκτρικά, υβριδικά, plug in
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Οι τρέχουσες μέθοδοι ανακύκλωσης βασίζονται στον τεμαχισμό των μπαταριών σε πολύ μικρά κομμάτια, γνωστά ως μαύρη μάζα, τα οποία στη συνέχεια μεταποιούνται σε μέταλλα, όπως κοβάλτιο και νικέλιο.
Νέες τεχνικές ανακύκλωσης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση
Οι κατασκευάστριες εταιρείες επενδύουν μεγάλα ποσά για να μπορέσουν να βγάλουν στην παραγωγή ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων
Οι μεγάλες επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ηλεκτροκίνηση