Huawei: Το νέο «στοίχημα» που κερδίζει, μετά το χαμένο με τα smartphones

NEWSROOM
Huawei: Το νέο «στοίχημα» που κερδίζει, μετά το χαμένο με τα smartphones

Τα σχέδια της για εισχωρήσει εκτενέστερα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας επιταχύνει η Huawei.

Όπως αναφέρει το CNN δημιούργησε μια ξεχωριστή μονάδα για έξυπνα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κινεζική τεχνολογική εταιρεία ενσωμάτωσε τη Shenzhen Yinwang Intelligent Technology στην πόλη Σενζέν όπου βρίσκεται η έδρα της Huawei.

Η Huawei δημιούργησε μια ξεχωριστή μονάδα έξυπνων αυτοκινήτων, σε ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στα σχέδια του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα να κάνει θραύση στον κόσμο της Huawei αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η νέα εταιρεία ανήκει εξ ολοκλήρου στη Huawei και θα επικεντρωθεί στην «κατασκευή και τις πωλήσεις ευφυών συστημάτων και εξοπλισμού για αυτοκίνητα», σύμφωνα με τις Tianyancha και Qichacha, δύο εταιρείες παροχής εταιρικών δεδομένων στην Κίνα.

Η επιχείρηση έχει εγγεγραμμένο αρχικό κεφάλαιο ύψους 1 δισ. γιουάν (περί των 140,5 εκατ. δολαρίων) και μοιράζεται την ίδια διεύθυνση με τις κεντρικές εγκαταστάσεις της Huawei, σύμφωνα με τους παρόχους.

Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της στρατηγικής της κινεζικής εταιρείας τα τελευταία τρία χρόνια να διεισδύσει περισσότερο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο κινεζικός όμιλος αρχικά δραστηριοποιήθηκε στον κλάδο της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών, κατασκευάζοντας smartphones, ηλεκτρονικές συσκευές και εξοπλισμό δικτύων. Όμως, τα τελευταία χρόνια με τις ΗΠΑ να έχουν επιβάλει κυρώσεις στην εταιρεία, οι πωλήσεις τους «βούλιαξαν». Η ίδια η εταιρεία όμως δεν έκρυψε ποτέ τη επιθυμία της να επανέλθει στο προσκήνιο.

Το 2021, εισήλθε στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), λανσάροντας το πρώτο της όχημα με μπαταρία.

Πέρυσι, παρουσίασε επίσης δύο νέα οχήματα με μεγάλη επιτυχία στην Κίνα, μεταξύ άλλων το πρώτο της ηλεκτροκίνητο σεντάν, το Luxeed S7, με το οποίο επιδιώκει να ανταγωνισθεί την Tesla. Επιπλέον τον περασμένο Δεκέμβριο, παρουσίασε το Aito M9, ένα ηλεκτρικό SUV που απευθύνεται σε καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα.

Εκείνη η παρουσίαση συνέπεσε με το λανσάρισμα από την κινεζική ανταγωνίστρια Xiaomi του δικού της πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, υποδεικνύοντας πώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο εταιρειών έχει διαχυθεί και σε έναν άλλο κλάδο.

Τα νέα οχήματα εισήλθαν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας -τη μεγαλύτερη στον κόσμο-, στην οποία τους τελευταίους μήνες εκτυλίσσεται ένας πόλεμος τιμών εξαιτίας του σκληρού ανταγωνισμού και των υψηλών αποθεμάτων.

Εντούτοις, νέα δραστηριότητα της Huawei φαίνεται ότι έχει ήδη κερδίσει έναν μεγάλο σύμμαχο.

Τον περασμένο Νοέμβριο, μια θυγατρική της Changan της κινεζικής κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκάλυψε ότι συνεργάστηκε με τη Huawei για την ίδρυση μιας νέας εταιρείας που θα κατασκευάζει έξυπνα συστήματα για αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με την κατάθεση που έγινε στο χρηματιστήριο της Shenzhen από την Chongqing Changan Automobil, η Huawei θα δημιουργήσει την εταιρεία, η οποία θα επικεντρωθεί στις ψηφιακές πλατφόρμες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και σε άλλα συστήματα και εξαρτήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Changan σκοπεύει να αποκτήσει μερίδιο έως και 40% στην εταιρεία, ελπίζοντας να βοηθήσει στην εκπλήρωση των στόχων της να καταστεί μια εταιρεία μεταφορών με χαμηλές εκπομπές άνθρακα και τεχνολογικό προσανατολισμό, ανέφερε στην κατάθεση.

Αυτοκίνητα με τεχνητή νοημοσύνη

Καθώς οι τεχνολογικές εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται όλο και περισσότερο με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τα έξυπνα αυτοκίνητα -που χρησιμοποιούν προηγμένα λογισμικά- κάνουν συχνότερα την εμφάνισή τους.

Για παράδειγμα, η Huawei προσφέρει ένα σύστημα με λογισμικό για οχήματα που ονομάζεται HarmonyOS for Automotive, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να συγχρονίζεται με το ομώνυμο λειτουργικό σύστημα για κινητά και «να δημιουργεί μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλες τις κοντινές συσκευές», σύμφωνα με την εταιρεία.

Αυτή την εβδομάδα, η BYD -η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζεται από τον μεγαλοεπενδυτή Γουόρεν Μπάφετ- παρουσίασε το Xuanji, ένα σύστημα με τεχνητή νοημοσύνη για αυτοκίνητα. Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί για να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη, ανταποκρινόμενο στις «αλλαγές στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Αυτές οι εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία η Κίνα έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου στην ανάπτυξη προηγμένης τεχνολογίας, ιδίως της τεχνητής νοημοσύνης.

Χθες Τετάρτη, το υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών παρουσίασε ένα σχέδιο με κατευθυντήριες γραμμές, το οποίο αποσκοπεί στην τυποποίηση της ταχέως εξελισσόμενης βιομηχανίας της τεχνητής νοημοσύνης στην Κίνα.

Σύμφωνα με τους κανόνες, το Πεκίνο στοχεύει να διαμορφώσει τουλάχιστον 50 εθνικά και βιομηχανικά πρότυπα για την τεχνητή νοημοσύνη μέχρι το 2026 και να συμμετάσχει στη διαμόρφωση τουλάχιστον 20 διεθνών προτύπων για την ίδια τεχνολογία μέχρι το ίδιο έτος.

Η κυβέρνηση αποσκοπεί τουλάχιστον 1.000 εταιρείες να υιοθετήσουν και να εφαρμόσουν αυτά τα πρότυπα μέχρι το 2026, σύμφωνα με το υπουργείο.

Η Κίνα είναι μία από τις πρώτες χώρες στον κόσμο που κατήρτισε ρυθμιστικό πλαίσιο για την τεχνητή νοημοσύνη, έχοντας δημοσιεύσει κανόνες για τη γενεσιουργό τεχνητή νοημοσύνη από τον περασμένο Ιούλιο. Οι κανόνες, που έχουν σχεδιαστεί για να επιβλέπουν το λογισμικό πίσω από δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το ChatGPT, τέθηκαν σε ισχύ τον Αύγουστο.

Στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας την Τρίτη, ένας Αμερικανός βουλευτής δήλωσε ότι η χώρα του θεωρεί ότι το προβάδισμά της έναντι των ανταγωνιστών της στην τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι «μήνες», θέλοντας να υποδείξει την ιλιγγιώδη ταχύτητα της ανάπτυξης στον εν λόγω κλάδο.

ΣΧΕΤΙΚΑ