Meta: Θέλει να εισαγάγει στο WhatsApp chatbots με ΑΙ για την επικοινωνία επιχειρήσεων με τους πελάτες

NEWSROOM
Η εφαρμογή του Whatsapp σε κινητό τηλέφωνο με φόντο τα αρχικά της Τεχνητής Νοημοσύνης
Φωτογραφία: Shutterstock

Για τη στρατηγική στην AI της Meta, ο Ζάκερμπεργκ ζήτησε υπομονή από τους μετόχους και να τον εμπιστευτούν.

Η Meta Platforms, μητρική εταιρεία του Facebook, σχεδιάζει να επιτρέψει στις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν δωρεάν chatbots τεχνητής νοημοσύνης στο WhatsApp, μια κίνηση που ενισχύει τις προσπάθειες της εταιρείας να μετατρέψει τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων σε βιώσιμους επιχειρηματικούς βραχίονες.

Αυτά τα chatbots για επικοινωνία με πελάτες αποτελούν μια πρώιμη δοκιμή των προσπαθειών του διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζάκερμπεργκ να εμπλουτίσει τις εφαρμογές της Meta με τεχνητή νοημοσύνη με τρόπους που θα μπορούσαν τελικά να αποφέρουν έσοδα. Ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει υιοθετήσει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για την τεχνολογία σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, δίνοντας δωρεάν τόσο το μοντέλο όσο και το chatbot.

Αυξάνονται οι δαπάνες πιο δύσπιστοι οι επενδυτές

Οι επενδυτές δεν έχουν ακόμη εγκρίνει αυτή τη στρατηγική, ειδικά καθώς οι δαπάνες της Meta για την τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζουν να αυξάνονται. Με την τελευταία ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, η εταιρεία αποκάλυψε ότι θα μπορούσε να αυξήσει τα επίπεδα των δαπανών της για το 2024 έως και κατά 10 δισεκατομμύρια δολάρια για την υποστήριξη των επενδύσεων σε υποδομές που θα στηρίξουν τις επενδύσεις της σε τεχνητή νοημοσύνη. Μετά την ανακοίνωση αυτή, η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση 10%.

«Το παράθυρο ευκαιρίας είναι αρκετά μικρό για τη Meta να καταλάβει πώς να δημιουργήσει AI chatbots που οι επιχειρήσεις θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν», σύμφωνα με τη Debra Aho Williamson, επικεφαλής αναλύτρια της Sonata Insights. «Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλές επιλογές για αυτές τις επιχειρήσεις».

Εστιάζοντας στις επιχειρηματικές χρήσεις του WhatsApp σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Ινδία και αλλού, η Meta εξέπληξε ορισμένους σκεπτικιστές με την πρόοδό της στη δημιουργία εσόδων από τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Πειραματισμός με το WhatsApp τα τελευταία χρόνια

Τα τελευταία χρόνια, η Meta χρέωσε τους πελάτες της για την WhatsApp Business Platform, η οποία επιτρέπει στις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τους πελάτες τους μέσω της εφαρμογής. Η Meta έχει επίσης αναπτύξει τις διαφημίσεις click-to-message, οι οποίες είναι διαφημίσεις που εμφανίζονται στο Facebook και το Instagram και ξεκινούν συνομιλίες μεταξύ χρηστών και επιχειρήσεων τόσο στο WhatsApp όσο και στο Messenger.

Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο του 2023 ότι οι διαφημίσεις click-to-message είχαν φτάσει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως σε πωλήσεις και τον Απρίλιο δήλωσε ότι τα λοιπά έσοδα του Family of Apps ήταν 380 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο, κυρίως λόγω της WhatsApp Business Platform. Η Meta εξαγόρασε την WhatsApp έναντι 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2014.

Αν και τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα μικρό ποσοστό από τα 133 δισ. δολάρια σε έσοδα το 2023 , η Meta έχει αρχίσει να αποκαλύπτει τα σχέδιά της για το πώς θα ενισχύσει τις πωλήσεις από τα μηνύματα.

Αποκάλυψε περισσότερα από τη στρατηγική της την περασμένη Πέμπτη στην εκδήλωση Conversations στο Σάο Πάολο, όπου ανακοίνωσε βασικά νέα χαρακτηριστικά τα οποία καθοδηγούνται από την τεχνητή νοημοσύνη.

Η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να επεκτείνει τον αριθμό των επιχειρήσεων που μπορούν να χρησιμοποιούν AI για να συνομιλούν με τους πελάτες μέσω του WhatsApp. Τα chatbots θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν τις απαντήσεις που λαμβάνουν από τους πελάτες. Στο πλαίσιο αυτής της επέκτασης, ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε ότι τον επόμενο μήνα η εταιρεία θα λανσάρει το Meta AI chatbot στα πορτογαλικά, την πρώτη γλώσσα εκτός αγγλικών. Η Βραζιλία είναι μία από τις κορυφαίες αγορές του WhatsApp, μαζί με την Ινδία.

Δυνατότητα διαφημίσεων

Επιπλέον, η Meta πρόκειται να επιτρέψει στους χρήστες της εφαρμογής WhatsApp Business να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία διαφημίσεων. Η εταιρεία ελπίζει ότι με την παραχώρηση εργαλείων δημιουργίας διαφημίσεων AI, περισσότερες επιχειρήσεις που δεν θα ήταν ποτέ σε θέση να δημιουργήσουν διαφημίσεις μόνες τους, θα το κάνουν και θα πληρώνουν τη Meta για την προώθηση των επιχειρήσεών τους.

Όπως και πολλοί άλλοι στη Silicon Valley, η Meta εισήλθε στον αγώνα της τεχνολογικής βιομηχανίας για την τεχνητή νοημοσύνη μετά την έναρξη του ChatGPT από την OpenAI στα τέλη του 2022. Στο πλαίσιο αυτό υκλοφόρησε το Llama 2, ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο, εισήγαγε το Meta AI chatbot πέρυσι, ενώ κυκλοφόρησε ενημερώσεις και για τα δύο τον Απρίλιο.

Για τη στρατηγική στην AI της Meta, ο Ζάκερμπεργκ ζήτησε υπομονή από τους μετόχους και να τον εμπιστευτούν, επισημαίνοντας τη στροφή της εταιρείας στη διαφήμιση μέσω κινητών τηλεφώνων, την αντιγραφή της λειτουργίας stories της Snap και την ανάπτυξη του Reels για να ανταγωνιστεί το TikTok ως επιτυχίες του παρελθόντος.

Όμως η εμπιστοσύνη με τους επενδυτές δοκιμάζεται από τότε που ο Ζάκερμπεργκ μετονόμασε την εταιρεία πριν από τρία χρόνια και άρχισε να δαπανά δισεκατομμύρια σε προϊόντα όπως γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και έξυπνα γυαλιά ηλίου για να δημιουργήσει το λεγόμενο metaverse. Το τμήμα Reality Labs της Meta έχει δαπανήσει σχεδόν 60 δισεκατομμύρια δολάρια για τέτοιες πρωτοβουλίες, οι οποίες επιδιώκουν να δημιουργήσουν λογισμικό και υλικό για εικονικούς κόσμους.

«Πρέπει να βρουν έναν τρόπο να δείξουν στους επενδυτές με κάποιο βαθμό πεποίθησης ότι υπάρχει κάτι τέτοιο», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Mark Shmulik. «Ένα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη μέσα στα επιχειρηματικά μηνύματα μοιάζει με ένα εξαιρετικό μέρος για να το αναπτύξουν. Ίσως μπορέσει να βρει την προσαρμογή του προϊόντος στην αγορά νωρίτερα από ό,τι θα βρει στα έξυπνα γυαλιά».

ΣΧΕΤΙΚΑ