Αποκάλυψη: Η OpenAI σχεδιάζει δικό της browser με τεχνητή νοημοσύνη -Απειλή για την κυριαρχία του Chrome
Η OpenAI βρίσκεται στα τελικά στάδια ανάπτυξης ενός φυλλομετρητή ιστού (web browser) με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη, ο οποίος φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο περιηγούμαστε στο διαδίκτυο και να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Google Chrome.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, η κυκλοφορία του browser αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων. Το νέο εγχείρημα της OpenAI δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογική καινοτομία, αλλά και μια στρατηγική κίνηση με γεωπολιτικές προεκτάσεις στην ψηφιακή οικονομία, καθώς στοχεύει σε έναν από τους βασικούς πυλώνες εσόδων της Google: τη συλλογή δεδομένων χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.
Αν ο browser υιοθετηθεί από έστω και ένα σημαντικό ποσοστό των 400 εκατομμυρίων ενεργών εβδομαδιαίων χρηστών του ChatGPT, θα μπορούσε να ασκήσει σοβαρή πίεση στον διαφημιστικό μηχανισμό της Google, ο οποίος στηρίζεται στον Chrome για να συλλέγει δεδομένα και να προωθεί διαφημίσεις μέσω της μηχανής αναζήτησης.
Διαβάστε επίσης: OpenAI: Ετοιμάζει νέα υπηρεσία που θα κοστίζει 20.000 δολάρια το μήνα -Οι τρομερές της δυνατότητες
AI μέσα στο browser – Χρήση χωρίς κλικ
Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς browsers, ο φυλλομετρητής της OpenAI θα ενσωματώνει ChatGPT-όμοια λειτουργικότητα, επιτρέποντας σε χρήστες να εκτελούν ενέργειες μέσα από ένα διαδραστικό περιβάλλον συνομιλίας χωρίς να χρειάζεται να επισκέπτονται εξωτερικά sites. Αυτή η προσέγγιση φέρνει την επόμενη γενιά περιήγησης, με «έξυπνους πράκτορες» (AI agents) που μπορούν να συμπληρώνουν φόρμες, να κάνουν κρατήσεις ή να απαντούν σε ερωτήσεις απευθείας μέσα στον browser.
Μεγάλο στοίχημα απέναντι σε γίγαντες
Η Google κατέχει σήμερα πάνω από το 66% της παγκόσμιας αγοράς browser, με τον Chrome να χρησιμοποιείται από περισσότερους από 3 δισεκατομμύρια χρήστες. Ακολουθεί ο Safari της Apple με μόλις 16%. Το στοίχημα της OpenAI είναι τεράστιο, αλλά όχι μοναχικό. Φέτος, και άλλες νεοφυείς εταιρείες όπως η Brave, η The Browser Company και η Perplexity (με τον δικό της browser, Comet) μπήκαν στον αγώνα για την ανάπτυξη «έξυπνων» browsers με τεχνητή νοημοσύνη.
Η Alphabet, μητρική της Google, δεν έχει θέσει προς πώληση τον Chrome, παρά τις δικαστικές πιέσεις για αποεπένδυση λόγω μονοπωλιακής συμπεριφοράς. Αντιθέτως, σχεδιάζει να ασκήσει έφεση. Πάντως, η OpenAI έχει δηλώσει σε ακροάσεις ότι θα ενδιαφερόταν να τον αγοράσει, αν της δινόταν η ευκαιρία.