fbpxΗ δραματική κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία | Economistas.gr
Skip to main content

Η δραματική κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία

Η δραματική κατάσταση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία
AP Images

Σε περιδίνηση βρίσκεται ο κλάδος του αυτοκινήτου, με τις κακές ειδήσεις να καταφτάνουν καθημερινά. Την περασμένη Παρασκευή, η Renault ανακοίνωσε περικοπή σχεδόν 15.000 θέσεων εργασίας, σε αναδιοργάνωση προχωρά και η Nissan, ενώ απολύσεις ανακοίνωσε και η Mc Laren.

Την ίδια ώρα, εντύπωση προκαλεί η είδηση του BBC ότι η παραγωγή της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας τον Απρίλιο που μας πέρασε μειώθηκε κατά 99,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.

Η παραγωγή αυτή είναι η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και αντιστοιχεί σε μόλις 197 πολυτελή αυτοκίνητα που βγήκαν από τα βρετανικά εργοστάσιο, με το 45% να πηγαίνει σε Βρετανούς πελάτες.

Μάλιστα, κάποια εργοστάσια άλλαξαν παραγωγή και κατασκεύασαν 711.495 κομμάτια προσωπικού εξοπλισμού για τους εργαζομένους στον τομέα της υγείας.

Το κόστος στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σύμφωνα με υπολογισμούς ειδικών, η απώλεια από την κατασκευή 400.000 αυτοκινήτων που κανονικά θα γίνονταν τον Απρίλιο στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να κοστίσει στον τομέα τουλάχιστον 12,5 δισ. στερλίνες από έσοδα που χάθηκαν.

Τον Απρίλιο φτιάχτηκαν 830 νέες μηχανές αυτοκινήτων στα βρετανικά εργοστάσια, με τις 781 να εξάγονται. Το νούμερο αυτό δείχνει πτώση της παραγωγής κατά 99,5%. Ειδικοί εκτιμούν ότι η αποκατάσταση της παραγωγής θα είναι μία «σταδιακή διαδικασία», ενώ σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι στα εργοστάσια αναμένεται να επιστρέψουν στις δουλειές τους αυτή την εβδομάδα.

Βέβαια, η παραγωγή ίσως είναι μειωμένη λόγω των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, ενώ οι εργάτες έχουν κληθεί να χρησιμοποιούν προστατευτικές μάσκες κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

Πάντως, πριν σταματήσει η παραγωγή στα εργοστάσια λόγω του κορωνοϊού, τα λίγα αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν ήταν πολυτελή αυτοκίνητα εταιρειών, όπως η McLaren, η Bentley και η Rolls Royce. Δεδομένου ότι η κατασκευή ενός τέτοιου αυτοκινήτου χρειάζεται τουλάχιστον ένα μήνα και δεδομένου ότι η παραγωγή στα εργοστάσια είχε σταματήσει, αυτό που συνέβη ήταν να μπουν οι τελευταίες πινελιές σε 197 αυτοκίνητα, τα οποία στη συνέχεια εστάλησαν σε αυτούς που τα είχαν παραγγείλει.

«Στροφή» σε ιατρικό εξοπλισμό

Την ίδια ώρα, τα εργοστάσια των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών άρχισαν να φτιάχνουν ιατρικό εξοπλισμό. Η Rolls Royce και η McLaren ήταν μεταξύ των εταιρειών που έφτιαχναν αναπνευστήρες για τα νοσοκομεία.

Και παρότι η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει σύντομα να επανέρχεται, οι εργαζόμενοι, αλλά και παράγοντες της βιομηχανίας εκτιμούν ότι ο τομέας θα χρειαστεί την άμεση στήριξη του κράτους για να επιβιώσει από την κρίση του κορωνοϊού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Τσουνάμι» στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω Brexit
«Τσουνάμι» στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω Brexit
Κοινή έκκληση 23 αυτοκινητοβιομηχανιών. Κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η γερμανική BMW, η γαλλική PSA και η ιαπωνική Nissan, διαθέτουν εργοστάσια στη Βρετανία.
«Τσουνάμι» στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω Brexit
Βρετανία: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα…
Βρετανία: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα…
Οι Συντηρητικοί του Μπόρις Τζόνσον και οι Εργατικοί του Τζέρεμι Κόρμπιν έχουν υποσχεθεί εντελώς διαφορετικά οικονομικά προγράμματα, με τους αναλυτές να υποστηρίζουν ότι είναι αδύνατο να προβλέψουν ποιο οικονομικό μοντέλο από τα δύο θα λειτουργήσει.
Βρετανία: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα…
PSA και Fiat Chrysler «σφραγίζουν» την ένωσή τους
PSA και Fiat Chrysler «σφραγίζουν» την ένωσή τους
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA και η ιταλοαμερικανική Fiat-Chrysler υπέγραψαν «δεσμευτική συμφωνία προσέγγισης» ενόψει της συγχώνευσης μεταξύ ίσων των δραστηριοτήτων τους «ώστε να σχηματισθεί ο 4ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων».
PSA και Fiat Chrysler «σφραγίζουν» την ένωσή τους
Γαλλία: «Πάτωσαν» οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο
Γαλλία: «Πάτωσαν» οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι πωλήσεις στην Ευρώπη θα μειωθούν έως και 20% για το 2020, σε σχέση με το 2019, ανάλογα με το πόσο θα διαρκέσουν τα μέτρα περιορισμού.
Γαλλία: «Πάτωσαν» οι πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο
SOS από τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Ατακτο Brexit μπορεί να κοστίσει 110 δισ.
SOS από τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Ατακτο Brexit μπορεί να κοστίσει 110 δισ.
Ευρωπαϊκές και βρετανικές βιομηχανίες παραγωγής οχημάτων κάλεσαν σήμερα τις δύο πλευρές (ΕΕ και Βρετανία) να συμφωνήσουν το συντομότερο δυνατό σε μία ένα συμφωνία ελεύθερου εμπορίου.
SOS από τις αυτοκινητοβιομηχανίες: Ατακτο Brexit μπορεί να κοστίσει 110 δισ.