fbpxΑν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων | Economistas.gr
Skip to main content

Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων

Αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν σήμερα ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ Φωτογραφία AP

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όπως δείχνει η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας μπαίνουν σε μια νέα φάση, όπου σταδιακά μειώνονται μέχρι τελικά να εξαλειφθούν, με την ηλεκτροκίνηση να κερδίσει κάθε μήνα όλο και μεγαλύτερο ποσοστό διείσδυσης σε όλες τις κοινωνίες.

Από την ηλεκτρική ενέργεια που διακινούνται μέσα από τους δεκάδες παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, μόνο ένα μικρό ποσοστό προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτή τη στιγμή, περίπου το 30% της ηλεκτρική ενέργειας στις ΗΠΑ προέρχεται από άνθρακα, με την Κίνα να έχει μεγαλύτερο ποσοστό. Ακόμη και οι Κάτω Χώρες, με τους αμέτρητους ανεμόμυλους παράγουν το 29% της ηλεκτρικής ενέργειας από άνθρακα, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο περίπου το 37% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής που καίνε άνθρακα.

Το θετικό όμως είναι ότι αυτοί οι αριθμοί έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια. Ειδικά μετά το αποκορύφωμα του 2014, όλες οι χώρες εφαρμόζουν πρωτοβουλίες για τον περιορισμό της παραγωγής αερίων του θερμοκηπίου. Αλλά είναι γνωστό ότι για κάθε δράση υπάρχει και αντίδραση. Έτσι η δράση που ενθαρρύνει την αύξηση των «καθαρών» αυτοκινήτων και πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία τους, έχει και την αντίδραση που έχει να κάνει από την προμήθεια των πρώτων υλών και την παραγωγή αυτοκινήτων μέχρι και τη συμπεριφορά των καταναλωτών και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ζήτηση στα δίκτυα έχει αυξηθεί. Σύμφωνα με μετρήσεις η αύξηση της ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι το 2040 περίπου 300 φορές μεγαλύτερη από το 2016. Για να μπορέσει το δίκτυο να ανταπεξέλθει θα πρέπει να εξελιχθεί σημαντικά για να αντιμετωπίσει αυτήν την ανάπτυξη, αξιοποιώντας σε μεγαλύτερο βαθμό την αιολική και την ηλιακή ενέργεια , η οποία τελικά θα μετατοπίσει την παγκόσμια εξάρτηση από τον άνθρακα.

Σήμερα αν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν ήταν ηλεκτρικά δεν θα έφθανε όλη η ηλεκτρική ενέργεια των δικτύων και κανένα ηλεκτρικό δίκτυο καμιάς χώρας δεν θα ήταν σε θέση να αντέξει την αυξημένη ζήτηση. Αυτό πιστεύει και το αφεντικό της Toyota, Αkio Toyoda, που πρόσφατα επισήμανε ότι η μετάβαση θα πρέπει να γίνει σταδιακά και με σωστή οργάνωση.

Σίγουρα αυτή η μετάβαση δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να γίνει άμεσα. Θα πρέπει να υπάρξει σταδιακή αύξηση και χρόνος για να επιλυθούν τα όποια προβλήματα, αλλά και για να καλλιεργηθεί η νοοτροπία των καταναλωτών που θα φορτίζουν τα οχήματά τους κατά τη διάρκεια των νυκτερινών ωρών, που η ζήτηση είναι μικρότερη. Όπως και να έχει το όλο θέμα, σίγουρα αυτού του είδους η ενέργεια αφήνει λιγότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η αύξηση της ζήτησης για EV θα προκαλέσει αύξηση της ζήτησης άλλων ανταλλακτικών, όπως για τις μπαταρίες που το αποτύπωμά τους είναι πολύ μεγάλο και η ανακύκλωση μια σύνθετη διαδικασία.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας πιστεύεται ότι συμβάλλει κάπου μεταξύ 15%-25% των ρυπογόνων εκπομπών, όπως το οξείδιο του αζώτου, τα σωματίδια και το διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με τον αναλυτή Johann Wiebe. Μελέτες κάνουν λόγο ότι η θερμοκρασία της Γης θα αυξηθεί πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο, εκτός εάν γίνουν σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια κατασκευή, τον ενεργειακό εφοδιασμό και τις πρακτικές που εφαρμόζουν οι καταναλωτές. Ταυτόχρονα, αυτοί οι ρύποι δημιουργούν αιθαλομίχλη και τοπική ρύπανση, δημιουργώντας προβλήματα υγείας, πνίγοντας μεγάλες πόλεις.

Οι αντιδράσεις των ανθρώπων που απαιτούν καθαρότερο περιβάλλον είναι πολλές και αυτός είναι από τους λόγους που οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ως μέρος της κοινωνίας, άρχισαν να παράγουν αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων.

Μέρος της λύσης θα είναι και το έξυπνο δίκτυο. Δηλαδή το δίκτυο που θα επικοινωνεί με το αυτοκίνητο και θα αναβάλλει την φόρτισή του σε ώρες που αυτό είναι επιβαρυμένο, ενώ παράλληλα θα μπορεί να συμβάλλει σε αυτό όταν υπάρχει ζήτηση. Με αυτό τον τρόπο θα αποφεύγεται η υπερφόρτωση των δικτύων. Για να υλοποιηθεί αυτό θα πρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίες, για να μπορούν ανά πάσα στιγμή να έχουν αρκετή αυτονομία όταν θα κληθούν να κινηθούν στον δρόμο.

Αν γίνουν από όλες τις πλευρές οι ανάλογες παρεμβάσεις, η ανανέωση των αυτοκινήτων θα μπορούσε να γίνει χωρίς σημαντικά προβλήματα. Υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η διαδικασία θα είναι σταδιακή.

Το σίγουρο είναι ότι το αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι μηδενικό. Η εξίσωση έχει πολλές παραμέτρους για την επίλυσή τους. Η BMW με ανακοίνωσή της παλιότερα ανέφερε ότι η νέα i X3 έχει 30% χαμηλότερες εκπομπές CO2 σε σχέση με την 2λιτρη Turbodiesel X3, εάν ο υπολογισμός γίνει με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο εκπομπών. Αν η παραγωγή και η επαναφόρτιση γίνει με «πράσινο» ρεύμα, τότε αυτή η διαφορά ανεβαίνει στο 60%.

Όλα αυτά δείχνουν ότι η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης μπορεί εύκολα να γίνει πρόσκληση για συμμετοχή όλων μας και επιτέλους οι μετακινήσεις μας να γίνονται με όσο το δυνατόν λιγότερους ρύπους, δείχνοντας τον μέγιστο σεβασμό στον πλανήτη και το περιβάλλον μας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
Τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου διαφέρουν ριζικά από τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα κυψελών υδρογόνου και η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσουν τον μέλλον της αυτοκίνησης
H Evergrande μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
H Evergrande μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Την Τετάρτη η δοκιμαζόμενη από τα χρέη της Evergrande,έβγαλε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα σε μια προσπάθεια του κινεζικού κολοσσού ακινήτων να στραφεί προς την αγορά αυτοκινήτων.
H Evergrande μπαίνει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Στον κόσμο της καθαρής ενέργειας, λίγοι τομείς είναι τόσο δυναμικοί όσο η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2012, είχαν πουληθεί περίπου 130.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030, για να επιτευχθεί η μείωση του CO2 κατά 55% των ρύπων των αυτοκινήτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ολοκληρωμένο δίκτυο έως και 6,8 εκατομμυρίων δημόσιων σημείων φόρτισης θα απαιτηθεί σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2030
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος. Αποτελούν το σημαντικότερο κόστος και όλη η προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών έγκειται προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν συνήθως το 30% έως 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού οχήματος
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027