fbpxΗ αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη | Economistas.gr
Skip to main content

Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη

Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη

Συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά περισσότερο από 25% φέτος σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019 προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και ζητά ένα πλαίσιο πολιτικής, που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα η στροφή προς μοντέλα μηδενικών ρύπων.

Τα προβλήματα της αγοράς είναι μεγάλα. Από την συνεχόμενη αύξηση των πρώτων υλών και με την μεγάλη αναμονή των καινούριων αυτοκινήτων, μέχρι και τα προβλήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ. Στο πρώτο οκτάμηνο του έτους οι συνολικοί όγκοι συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12% για να φτάσουν τα 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Μέχρι στιγμής, η αγορά περιοριζόταν μόνο από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόρισαν τον όγκο παραγωγής. Τώρα, η αυξημένη ζήτηση περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό λόγω του πληθωρισμού και των φόβων για ύφεση.

Έχοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη ότι η αγορά του αυτοκινήτου θα επιστρέψει στην ανάπτυξη μέσα στο έτος. Αντίθετα, αναμένει ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, μειώνοντας τις πωλήσεις της κατά 1% αγγίζοντας τα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα στοιχεία πριν από την πανδημία του 2019, η πτώση αγγίζει το 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.

«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία, τα σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τον αντίκτυπό του στις τιμές και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας. Όλα αυτά υπογραμμίζουν πόσο γρήγορα, πόσο βαθιά και πόσο απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο, όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες για τη διασυνδεδεμένη παγκοσμίως βιομηχανία μας και τις στενές αλυσίδες αξίας της», αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά την πτώση και την μεγάλη αύξηση των πρώτων υλών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά στην ασφάλεια, τις τεχνολογίες και στη βιώσιμη κινητικότητα, θέλοντας να παραμένουν πρωταγωνιστές στα γεγονότα. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι των εξελίξεων, καθώς τα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα είναι τεράστιες και το τοπίο της αυτοκίνησης πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο μηνά του 2021.
Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διακοπές σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ώθησε τις εταιρείες να αναστείλουν τις αποστολές στη Ρωσία και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναφέρει το Automotive News Europe.
Πώς επηρεάζει την αυτοκινητοβιομηχανία ο πόλεμος στην Ουκρανία
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020).
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα κατέγραψαν τον Αύγουστο αύξηση 28,9% σε ετήσια βάση, την υψηλότερη εδώ και μία δεκαετία, χάρη στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ένωση του κλάδου.
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.
Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων κατέγραψαν αύξηση 22,8% το 2022, μετά από την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα να βελτιώσουν την ποιότητα των παραγόμενων οχημάτων, όπως δείχνουν τα στοιχεία του αναφερόμενου βιομηχανικού τομέα.
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022