fbpxΗ ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 | Economistas.gr
Skip to main content

Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027

Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027
Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου/ Φωτογραφία AP

Η ηλεκτροκίνηση θα κυριαρχεί σε επτά μεγάλες αγορές αυτοκινήτων της Ευρώπης έως το 2027 και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες αυτό θα γίνει αρκετά νωρίτερα. Παράλληλα οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων αυτοκινήτων ήδη έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό επίπεδο.

Ο μέσος αριθμός διοξειδίου του άνθρακα για τα επιβατικά αυτοκίνητα ήταν μόλις 113 γρ/χλμ τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, σύμφωνα με την Dataforce, δηλαδή 3 γρ/χλμ λιγότερο από τον στόχο που είχε θέσει για φέτος η ΕΕ. Οι Σκανδιναβικές χώρες πρωτοστατούν στον αγώνα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη, με το 28% των πωλήσεων στόλου μίσθωσης και το 46% των πωλήσεων ιδιωτικών αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικό. Επιπλέον το 22% των πωλήσεων αυτοκινήτων μίσθωσης και το 14% των ιδιωτικών πωλήσεων είναι plug-in υβριδικά στη Δανία, στη Φινλανδία, στη Νορβηγία και στη Σουηδία.

Ιδιαίτερα χαμηλές είναι οι εκπομπές ρύπων στη Νορβηγία, που φέτος είναι μόλις 20 γρ/χλμ, καθώς το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πάνω από το 50%. Η Ολλανδία, επίσης, σημείωσε σημαντική πρόοδο το περασμένο έτος, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές ρύπων ανά νέο αυτοκίνητο από 107 γρ/χλμ το 2021 σε 92 γρ/χλμ φέτος. Ωστόσο υπάρχουν χώρες που εξακολουθούν να έχουν υψηλές εκπομπές ρύπων, όπως η Σλοβακία με 164 γρ/χλμ.

Οι μειώσεις εκπομπών ρύπων είναι σημαντικές για τους κατασκευαστές λόγω του φόβου των μεγάλων προστίμων, όταν ξεπεράσουν τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ και που είναι 116 γρ/χλμ. Σύμφωνα με την Dataforce, ο συνδυασμένος μέσος όρος του Ομίλου VW είναι 125 γρ/χλμ, λόγω της μειωμένης παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαιτίας των σημαντικών ελλείψεων πρώτων υλών. Ωστόσο η παραγωγή περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αρκετών υβριδικών οχημάτων θα βοηθήσουν το VW Group να αποφύγει οποιαδήποτε οικονομική κύρωση.

Άλλωστε ο Όμιλος VW έχει δημιουργήσει μια ομάδα αντιστάθμισης εκπομπών με πολλούς μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η οποία θα μειώσει περαιτέρω το διοξείδιο του άνθρακα, σύμφωνα με την Dataforce.

Τέλος, το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μπορεί να θεωρηθεί αρκετά υψηλό σήμερα. Όμως τα τελευταία χρόνια γνωρίζει πτωτική πορεία και σε καμιά περίπτωση δεν έχει ποσοστό μεγαλύτερο στο άθροισμα από τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Στον κόσμο της καθαρής ενέργειας, λίγοι τομείς είναι τόσο δυναμικοί όσο η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Δέκα χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 2012, είχαν πουληθεί περίπου 130.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως.
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τα 6,6 εκατομμύρια το 2021
Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Τον Ιανουάριο του 2022, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατέγραψαν σημαντική μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο μηνά του 2021.
Ιστορικό χαμηλό στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Ιανουάριο στην ΕΕ
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Το 2021, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020).
Το ντίζελ κυριάρχησε στα νέα επαγγελματικά οχήματα το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα κατέγραψαν τον Αύγουστο αύξηση 28,9% σε ετήσια βάση, την υψηλότερη εδώ και μία δεκαετία, χάρη στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ένωση του κλάδου.
Κίνα: Οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν τον Αύγουστο τη μεγαλύτερη αύξηση της 10ετίας
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά περισσότερο από 25% φέτος σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019 προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και ζητά ένα πλαίσιο πολιτικής, που θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα η στροφή προς μοντέλα μηδενικών ρύπων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία χάνει μέρος των πωλήσεων της στην Ευρώπη
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022
Οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων κατέγραψαν αύξηση 22,8% το 2022, μετά από την προσπάθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα να βελτιώσουν την ποιότητα των παραγόμενων οχημάτων, όπως δείχνουν τα στοιχεία του αναφερόμενου βιομηχανικού τομέα.
Kίνα: Ετήσια αύξηση 22,8% κατέγραψαν οι πωλήσεις των κινεζικών επιβατικών οχημάτων τo 2022