Αυξήθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Οκτώβριο - Στην Ελλάδα η μεγαλύτερη μεταβολή

AP Images

Σημαντική αύξηση των πωλήσεων γνώρισε ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη τον Οκτώβριο λόγω προηγούμενων ανεκτέλεστων παραγγελιών.

Οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν για 15ο μήνα τον Οκτώβριο, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός και το υψηλότερο κόστος δανεισμού επιβαρύνουν την καταναλωτική ζήτηση.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 1,04 εκατομμύρια μονάδες, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνέχισαν να επεξεργάζονται τα ανεκτέλεστα των παραγγελιών. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτέλεσαν περίπου το 15% των συνολικών παραδόσεων. Στην Ελλάδα οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 44,1% , ποσοστό που συνιστά τη μεγαλύτερη μεταβολή σε ολόκληρη την Ευρώπη (η ποσοστιαία μεταβολή και όχι ο όγκος πωλήσεων).

Τα χρόνια της πανδημίας επηρέασαν την αλυσίδα εφοδιασμού και έχουν αφήσει στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων υψηλό αριθμό παραγγελιών που έχουν ενισχύσει τις πωλήσεις καθώς οι οικονομικές προοπτικές αποδυναμώνονται.

Την πρώτη θέση στις πωλήσεις του Οκτωβρίου καταλαμβάνει η Volkswagen με 257.526 οχήματα, ακολουθούμενη από την Stellantis με 180.327 νέες ταξινομήσεις.

Την πρώτη πεντάδα κλείνουν κατά σειρά, η Renault, η BMW και η Mercedes.

Στη Γαλλία, όπου οι ταξινομήσεις σημείωσαν άλμα 22% τον Οκτώβριο, οι κρατικές επιδοτήσεις αντισταθμίζουν τη χαμηλή ζήτηση και στηρίζουν τη μετάβαση της χώρας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αύξηση των πωλήσεων στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, μειώθηκε σε λιγότερο από 5% τον περασμένο μήνα, αφού το Βερολίνο τερμάτισε τις κρατικές επιδοτήσεις για αγορές και μισθώσεις EV από εταιρείες.

Η Γερμανία, όπου εδρεύουν οι Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz και ο μοναδικός ευρωπαϊκός κόμβος παραγωγής της Tesla, αντιμετωπίζει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τις πράσινες πρωτοβουλίες μετά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της χώρας την περασμένη εβδομάδα, η οποία έθεσε σε κίνδυνο ορισμένα σχέδια δαπανών για το κλίμα. Οι επιπτώσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν ασαφείς, αλλά η απόφαση θα μπορούσε να επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στη βιομηχανία τσιπ της χώρας και την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης, εξελίξεις που θα μπορούσαν να εμποδίσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης συνολικά, εξακολουθεί να προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο οι εμπορικοί όροι με την Κίνα να επιδεινωθούν μετά την έναρξη έρευνας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη στήριξη του Πεκίνου προς τις Tesla, BYD και άλλες τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η έρευνα, η οποία αφορά επίσης την BMW και άλλους δυτικούς κατασκευαστές που εξάγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, αναμένεται να διαρκέσει περίπου ένα χρόνο και θα μπορούσε να δει τις Βρυξέλλες να επιβάλλουν πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς στην Κίνα.

ΣΧΕΤΙΚΑ