Τα Tesla έχουν περισσότερα ατυχήματα από τα βενζινοκίνητα – Γιατί συμβαίνει αυτό

AP Images

Η Hertz ανακοίνωσε πριν από μερικές ημέρες ότι θα πουλήσει τα 20.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαθέτει στο στόλο της και θα τα αντικαταστήσει με συμβατικά ντιζελοκίνητα.

Η αιτία είναι, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ότι οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων τρακάρουν περισσότερο.

Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Hertz, Στέφεν Σερ, τόνισε ότι το κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ υψηλότερο από ένα συμβατικό. Οπότε η απόφαση της Hertz να αποχωρήσει από τα ηλεκτρικά οχήματα καταδεικνύει ένα ευρύτερο πρόβλημα για τη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αντίστοιχη είναι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNN, και η εικόνα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι όταν οι οδηγοί οχημάτων αλλάζουν από τα βενζινοκίνητα σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε αυξάνοντα τα ατυχήματα. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ατυχημάτων αυξάνεται κατά 14,3% και το ποσό της αποζημίωσης κατά 14,5%.

Και στην περίπτωση της Hertz, αλλά και των ασφαλιστικών εταιρειών, όταν μιλάμε για ηλεκτρικά οχήματα, ουσιαστικά αναφερόμαστε στα Tesla, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 80% του ηλεκτρικού στόλου της Hertz. Αντιστοίχως και για ιδιώτες, το μεγαλύτερο ποσοστό διαθέτει τα αυτοκίνητα της εταιρείας του Έλον Μασκ.

Και παρά το γεγονός ότι τα στατιστικά στοιχεία αφορούν κατά κύριο λόγο τις Ηνωμένες Πολιτείες, το δίκτυο CNN τονίζει ότι αντίστοιχη τάση παρατηρείται και στην Κίνα, όπου υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και από άλλες μάρκες. Επίσης, τα ατυχήματα παρατηρούνται συχνότερα σε νοικοκυριά που διαθέτουν και ηλεκτρικό, αλλά και συμβατικό αυτοκίνητο.

Ποιο είναι, λοιπόν, το περίεργο στην οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Ουσιαστικά, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να οδηγεί κάποιος ηλεκτρικό ή συμβατικό αυτόματο όχημα. Υπάρχει το γκάζι, το φρένο και το τιμόνι.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες πολύ σημαντικές διαφορές. Για παράδειγμα, τα οχήματα Tesla δε διαθέτουν κουμπί start για να ανάψει και να σβήσει κανείς τη μηχανή. Όταν ο οδηγός μπαίνει, η μηχανή ανάβει. Όταν βγαίνει από το όχημα, η μηχανή σβήνει. Και από τη στιγμή που είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν υπάρχει ήχος στη μηχανή ούτε δόνηση, πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός ίσως να μη συνειδητοποιεί σε κάποιες περιστάσεις αν η μηχανή είναι αναμμένη ή όχι.

Ένα άλλο θέμα με τα αυτοκίνητα Tesla είναι η πολύ γρήγορη επιτάχυνσή τους, πολύ ταχύτερη από τα βενζινοκίνητα. Ούτως ή άλλως, για τις ασφαλιστικές εταιρείες, τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερη ιπποδύναμη παράγουν περισσότερα ατυχήματα από τα άλλα.

Πέραν της ταχύτητας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ πιο βαριά από τα συμβατικά εξ αιτίας των μεγάλων, πυκνών μπαταριών του. Αυτό επίσης οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα και, κατά συνέπεια, σε μεγαλύτερες αποζημιώσεις ασφαλιστικών εταιρειών.

Τέλος, ένας άλλος παράγοντας ατυχημάτων είναι η αποκαλούμενη «οδήγηση με ένα πεντάλ». Κάποια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ένα πεντάλ που επιβραδύνει το όχημα, γεγονός που συχνά μπερδεύει κάποιους οδηγούς.

ΣΧΕΤΙΚΑ