OpenAI: Κάνει «άνοιγμα» στο μάρκετινγκ με διαφήμιση στο Super Bowl
Η OpenAI, η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης πίσω από το ChatGPT, αναμένεται να προβάλει την πρώτη της τηλεοπτική διαφήμιση κατά τη διάρκεια του Super Bowl την Κυριακή, σύμφωνα με την Wall Street Journal που επικαλείται άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2015, απογειώθηκε στα τέλη του 2022 με την κυκλοφορία του ChatGPT. Παρόλο που η OpenAI έχει γίνει μία από τις πιο γνωστές εταιρείες στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης, το έχει καταφέρει με ελάχιστη βοήθεια από πληρωμένη διαφήμιση.
Η διαφήμιση κατά τη διάρκεια του Super Bowl είναι, με διαφορά, η μεγαλύτερη διαφημιστική προσπάθεια της OpenAI μέχρι σήμερα, καθώς η κούρσα για την ανάπτυξη της πιο ισχυρής τεχνολογίας AI και την προσέλκυση χρηστών εντείνεται.
Ο κλάδος είναι ήδη γεμάτος με μεγάλες εταιρείες και νεοφυείς επιχειρήσεις με βαθιές τσέπες, όπως οι Microsoft, Alphabet, Meta Platforms, η Anthropic με τη στήριξη της Amazon, η xAI του Έλον Μασκ και άλλες. Παράλληλα, νέοι παίκτες, όπως η κινεζική DeepSeek, συνεχίζουν να εμφανίζονται και να προκαλούν αίσθηση.
Η OpenAI, ως ηγέτης της αγοράς, έχει 300 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες εβδομαδιαίως, όμως οι ανταγωνιστές της επιδιώκουν να αμφισβητήσουν την κυριαρχία της. Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Σούνταρ Πιτσάι, δήλωσε πρόσφατα στους εργαζομένους ότι επιθυμεί το chatbot της εταιρείας, Gemini, να χρησιμοποιείται από 500 εκατομμύρια ανθρώπους μέχρι το τέλος του 2025, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
Τι κάνουν οι ανταγωνιστές στον τομέα του μάρκετινγκ
Παρότι η OpenAI έχει επενδύσει ελάχιστα στη διαφήμιση μέχρι τώρα, άλλες εταιρείες του κλάδου δεν δίστασαν να επενδύσουν στο μάρκετινγκ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας καταγραφής διαφημίσεων Mediaradar, οι δαπάνες για διαφήμιση στον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης ανήλθαν στα 332 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, υπερδιπλάσιες σε σύγκριση με το 2023.
Η Google, η Anthropic και η Microsoft προέβαλαν διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του περσινού Super Bowl.
Η διαφήμιση της Google προώθησε το Guided Frame, μια λειτουργία τεχνητής νοημοσύνης στην κάμερα των Pixel smartphones που βοηθά τυφλούς και άτομα με μειωμένη όραση να βγάζουν φωτογραφίες. Η Anthropic πρόβαλε μια διαφήμιση πέντε δευτερολέπτων με το μήνυμα: «Ο Claude είναι ένας AI βοηθός νέας γενιάς». Η Microsoft, από την πλευρά της, ανέδειξε τις δυνατότητες του AI βοηθού της, Copilot, να ενισχύει την ανθρώπινη παραγωγικότητα.
Ωστόσο, η προώθηση της τεχνητής νοημοσύνης στο ευρύ κοινό δεν είναι εύκολη υπόθεση. «Υπάρχει ένας παράγοντας φόβου σε αυτή την κατηγορία», δήλωσε πέρυσι στην WSJ η Καθλίν Χαλ, πρώην επικεφαλής μάρκετινγκ της Microsoft. Ανέφερε ότι έρευνα της Microsoft το 2022 έδειξε πως ορισμένοι καταναλωτές φοβούνται υπερβολικά την τεχνολογία, με μερικούς να λένε ότι «θα με σκοτώσει στον ύπνο μου και θα κατακτήσει τον κόσμο». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι με την πάροδο του χρόνου, η αντίληψη του κοινού βελτιώθηκε καθώς άρχισε να κατανοεί τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης.
Η OpenAI έδειξε σημάδια στροφής προς το μάρκετινγκ στα τέλη του περασμένου έτους, όταν προσέλαβε την Κέιτ Ρατς, επικεφαλής μάρκετινγκ της Coinbase Global, ως την πρώτη της Chief Marketing Officer. Πριν από την Coinbase, η Rouch είχε εργαστεί για περισσότερο από μια δεκαετία στη Meta.