Οι ΗΠΑ ο καλύτερος «πελάτης» της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας -Τι δείχνουν τα στοιχεία

NEWSROOM
Geely
Φωτό: Shutterstock

Το 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κέρδισε 91,6 δισεκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις σε χώρες εκτός ΕΕ. Πρόκειται για αύξηση 74% σε σύγκριση με το 2010 (όταν ήταν 52,7 δισ. ευρώ) και 7% σε σχέση με το 2022 (85,4 δισ. ευρώ), σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο μεγαλύτερος πελάτης για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και σχετικά προϊόντα, αφού αγόρασαν το 20% του συνόλου. Η Κίνα, που έχει εξελιχθεί σε σημαντική αγορά για την ΕΕ, ανέβασε το ποσοστό της από 9% το 2010 σε 20% το 2021, αλλά αυτό έπεσε στο 16% το 2023. Παρ' όλα αυτά, παραμένει δεύτερη στην κατάταξη. Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν η τρίτη σημαντικότερη αγορά, καλύπτοντας το 15% των συνολικών κερδών της ΕΕ από αυτή τη δραστηριότητα.

Αν δούμε την εξέλιξη από το 2010 ως το 2023, τα περισσότερα νέα έσοδα ήρθαν από την Κίνα: τα κέρδη αυξήθηκαν από 4,8 δισ. ευρώ σε 14,8 δισ. ευρώ, δηλαδή άνοδος 211%. Αντίθετα, η Ρωσία είχε τη μεγαλύτερη πτώση, από 3,2 δισ. ευρώ σε 0,9 δισ. ευρώ (μείωση 73%).

Από που αγοράζουν οι ευρωπαϊκοί

Το 2023, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε χώρες εκτός ΕΕ κέρδισαν 34,4 δισεκατομμύρια ευρώ από τις αγορές που έγιναν μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δηλαδή, οι πολίτες της ΕΕ αγόρασαν πολλά αυτοκίνητα ή εξαρτήματα που φτιάχτηκαν εκτός της Ένωσης. Αυτή η αξία ήταν 130% μεγαλύτερη από το 2010 (14,9 δισ. ευρώ) και 6% πάνω από το 2022 (32,3 δισ. ευρώ).

Από τις χώρες εκτός ΕΕ, η Ιαπωνία είχε τη μεγαλύτερη συμμετοχή στα έσοδα αυτά με ποσοστό 14%, και ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο και η Κίνα με 12% η καθεμία.

Οι χώρες που αύξησαν περισσότερο τη συμμετοχή τους στις πωλήσεις προς την ΕΕ (σε σχέση με το 2010) ήταν:

  • Βόρεια Μακεδονία: από 4 εκατομμύρια ευρώ σε 194 εκατομμύρια ευρώ (+5.322%!)
  • Σερβία: από 61 εκατ. ευρώ σε 500 εκατ. ευρώ (+713%)
  • Μεξικό: από 437 εκατ. ευρώ σε 2,91 δισ. ευρώ (+567%)

Αντίθετα, η Ρωσία είχε τη μεγαλύτερη πτώση και εδώ, αφού τα έσοδά της από τις αγορές των Ευρωπαίων έπεσαν από 100 εκατ. ευρώ σε 63 εκατ. ευρώ (μείωση 37%).

ΣΧΕΤΙΚΑ