Η Renault κινδυνεύει με «αφανισμό»

Φωτο: Shutterstock

Η Renault ενδεχομένως να μην επιβιώσει από το σοκ της πανδημίας του κορωνοϊού αν δεν βοηθηθεί από τη γαλλική κυβέρνηση, με τον υπουργό Οικονομικών της χώρας, Μπρούνο Λεμέρ, να τονίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει «σοβαρά οικονομικά προβλήματα». Σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό, Europe 1, ο Λεμέρ είπε χαρακτηριστικά ότι «η Renault κινδυνεύει με αφανισμό».

Η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε το 2019 τη χειρότερη απόδοση της δεκαετίας, οπότε η κρίση του κορωνοϊού ήρθε να αυξήσει περαιτέρω την πίεση που δέχεται.

Ούτως ή άλλως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο βρίσκονται αντιμέτωπες με τεράστια πτώση της ζήτησης, καθώς και μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία τους, καθώς χρειάστηκε να κλείσουν πολλές μονάδες παραγωγής για εβδομάδες, ενώ οι καταναλωτές παρέμειναν στα σπίτια τους.

Η Renault σταμάτησε την παραγωγή σε 12 εργοστάσιά της στα μέσα Μαρτίου με τη λειτουργία στα περισσότερα εξ αυτών να ξεκινά εκ νέου στις αρχές Μαΐου.

Τα σχόλια του Λεμέρ έγιναν σε μία στιγμή κατά την οποία φουντώνουν οι φήμες στα ΜΜΕ ότι η Renault ετοιμάζεται να κλείσει πολλές μονάδες παραγωγής στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένου και του εμβληματικού εργοστασίου της, Flins, στα βόρεια του Παρισιού. «Το Flins δεν πρέπει να κλείσει. Αυτή είναι η θέση της κυβέρνησης και του βασικού μετόχου», τόνισε ο Λεμέρ.

Η γαλλική κυβέρνηση και η Ιαπωνική εταιρεία, Nissan, είναι οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της Renault, κατέχοντας ποσοστό 15% ο καθένας στην εταιρεία. Η γαλλική κυβέρνηση διαπραγματεύεται αυτή τη στιγμή δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ προς τη Renault για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο ο υπουργός Οικονομικών δεν έχει ακόμα υπογράψει.

«Θα υπογράψουμε όταν θα γνωρίζουμε ποια ακριβώς είναι η στρατηγική της Renault», τόνισε ο Λεμέρ. Στα σχέδια της εταιρείας θα πρέπει να περιλαμβάνεται και μία μετάβαση προς την κατασκευή οχημάτων που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ενώ στις 29 Μαΐου, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να ανακοινώσει το στρατηγικό σχέδιο για τη μείωση του κόστους.

Η Nissan, που είναι μέρος της συμμαχίας με τη Renault και τη Mitsubishi, αναμένεται επίσης να αποκαλύψει τις λεπτομέρειες μίας μεγάλης αναδιοργάνωσης των λειτουργιών της μέσα στην επόμενη βδομάδα. Τα Ιαπωνικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ίσως ανακοινώσει και περικοπή 20.000 θέσεων εργασίας.

Πέραν του κορωνοϊού, η Renault και η Nissan έχουν επίσης κλονιστεί από το σκάνδαλο που αφορά στον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο της επιχείρησης, Κάρλος Γκοσν, ο οποίος εγκατέλειψε την Ιαπωνία τον περασμένο Δεκέμβριο ενώ εκκρεμούσαν εις βάρος του κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες και περίμενε να δικαστεί. Ήδη δύο άντρες κατηγορούνται ότι τον βοήθησαν να βγει από τη χώρα, παρότι βρισκόταν σε κατ’ οίκον περιορισμό, οι οποίοι συνελήφθησαν στις ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η Fiat Chrysler αποχώρησε πέρυσι από την προτεινόμενη συγχώνευση με τη Renault, επειδή η γαλλική κυβέρνηση κωλυσιεργούσε. Αν είχε προχωρήσει η συμφωνία, θα είχε δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μετά την Volkswagen και την Toyota. Επίσης, θα είχε δώσει στη Renault την απαιτούμενη δύναμη για να ανταγωνιστεί στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Αντιθέτως, η Fiat Chrysler τελικά συμφώνησε με τον όμιλο PSA Group, που κατέχει την Peugeot.

ΣΧΕΤΙΚΑ