fbpxΟι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid | Economistas.gr
Skip to main content

Οι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid

Οι ανησυχίες και οι προτεραιότητες των εργαζομένων στην εποχή του Covid
Φωτογραφία: Shutterstock

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η κρίση του COVID-19 σηματοδοτεί το τέλος της πλήρους απασχόλησης στο γραφείο και αναζητούν ένα «υβριδικό» μοντέλο που συνδυάζει την εργασία και το σπίτι, όπως προκύπτει από τη νέα έρευνα της ManpowerGroup, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 8.000 εργαζόμενους σε οκτώ χώρες παγκοσμίως (Ισπανία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Μεξικό, Σιγκαπούρη και ΗΠΑ).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι εργαζόμενοι ανησυχούν πρωτίστως για την προσωπική υγεία τους και της οικογένειάς τους, καθώς και για την επιστροφή τους στον παραδοσιακό τρόπο εργασίας, που σηματοδοτεί την απώλεια της ευελιξίας, που έχουν αποκτήσει. Η έρευνα «Το Μέλλον των Εργαζομένων, από τους Εργαζόμενους: Κάνοντας τη Νέα Πραγματικότητα Καλύτερη για Όλους», και, συγκεκριμένα, το δεύτερο μέρος της σειράς της έρευνας « Τι αναζητούν οι εργαζόμενοι» επισημαίνει στους εργοδότες ότι οφείλουν να υιοθετήσουν μία στρατηγική που ο άνθρωπος έχει ύψιστη προτεραιότητα και να επαναπροσδιορίσουν το μέλλον εργασίας που θα πρέπει να λειτουργεί τόσο για οργανισμούς, όσο και για τους εργαζόμενους, δίνοντας προτεραιότητα στις ευθύνες για την προστασία της υγείας, την ευημερία και την φροντίδα.

«Αυτή η κρίση ξεκίνησε ως κρίση υγείας και εξελίχθηκε σε οικονομική και κοινωνική κρίση. Ενώ ευτυχώς μόνο ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού θα μολυνθεί από τον COVID-19, όλοι μας θα επηρεαστούμε», δηλώνει ο Jonas Prising, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της ManpowerGroup. «Τα δεδομένα καταδεικνύουν πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο για την επιστροφή στο χώρο εργασίας - ανησυχούν για την υγεία τους και τη διακράτηση της εργασίας τους, ενώ αναζητούν ευελιξία, η οποία θα τους επιτρέψει να εξισορροπήσουν καλύτερα την εργασία και την προσωπική ζωή τους στο σπίτι. Οι οργανισμοί που δίνουν προτεραιότητα στη συναισθηματική ευεξία και την ευελιξία και παράλληλα δημιουργούν κοινωνικό αντίκτυπο σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, θα βρίσκονται σε καλύτερη θέση, προκειμένου να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα καλύτερα ταλέντα, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ότι οι εργαζόμενοι είναι υγιείς, γεμάτοι αυτοπεποίθηση και παραγωγικοί».

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, όταν οι οικονομικές προοπτικές είναι αβέβαιες, η απασχολησιμότητα έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τους εργαζόμενους, με τους 9 στους 10 να αναφέρουν ότι η διακράτηση της εργασίας τους είναι ύψιστη προτεραιότητα.

Πώς βλέπουν οι εργαζόμενοι την επιστροφή στο γραφείο

Ωστόσο, το πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι για την επιστροφή στο χώρο εργασίας ποικίλλει ανάλογα με το φύλο και το στάδιο της επαγγελματικής καριέρας:

Gen Z - Millennials: Οι Gen Z είναι πιο πρόθυμοι να επιστρέψουν στο χώρο εργασίας, για να αναπτύξουν την καριέρα τους και να κοινωνικοποιηθούν περισσότερο (51%), ενώ οι Millennials είναι λιγότερο θετικοί (38%).

Gen X-Boomers: Οι Gen X εκτιμούν ιδιαίτερα την παρουσία τους στο χώρο εργασίας για την καλύτερη συγκέντρωσή τους και αποτελεσματική συνεργασία, μακριά από τις ευθύνες του νοικοκυριού. Οι Boomers (34%) επιλέγουν ως κύριους λόγους επιστροφής στο χώρο εργασίας την κοινωνικοποίηση και τη συνεργασία.

Κατηγοριοποίηση φύλων: Σχεδόν οι μισοί άνδρες συμμετέχοντες (46%) αισθάνονται θετικά για την επιστροφή στο χώρο εργασίας, συγκριτικά με το ένα τρίτο των γυναικών (35%) που αισθάνεται το ίδιο. Οι γυναίκες αναφέρουν ότι αισθάνονται πιο ανήσυχες ή νευρικές για την επιστροφή τους. Τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες, κατατάσσουν στα κορυφαία οφέλη της εργασίας από το σπίτι το να μην χρειάζεται να μετακινούνται και να έχουν ευελιξία, ώστε να εργάζονται όποτε τους είναι πιο βολικό.

Εργαζόμενοι γονείς: Οι άντρες γονείς αναφέρουν ως μέγιστο όφελος της εργασίας από το σπίτι το γεγονός ότι περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένειά τους. Οι γυναίκες είναι πιο αρνητικές για την επιστροφή στο χώρο εργασίας, με την ανησυχία τους να αυξάνεται όσο νεότερο είναι το παιδί τους - 61% για τα παιδιά 0-5 ετών, 53% για τα παιδιά από 6-17 ετών και 50% για τα παιδιά από 18 και πάνω.

«Έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι τα ευρήματα της έρευνας του ομίλου μας, παρόλο που αφορούν τους εργαζόμενους παγκοσμίως, δεν απέχουν πολύ από την ελληνική πραγματικότητα και τα ζητούμενα των Ελλήνων εργαζομένων. Οι εταιρείες πρέπει να οικοδομήσουν την εμπιστοσύνη, να ακούσουν τους ανθρώπους τους, να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους και να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να δώσουν τις σωστές προτεραιότητες και να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, διευθύνων σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδας».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Βουτιά» 60% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης το 2020 εξαιτίας της πανδημίας
«Βουτιά» 60% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης το 2020 εξαιτίας της πανδημίας
Με ταξιδιωτικούς περιορισμούς να παραμένουν σε ισχύ σε όλο τον κόσμο σε μια προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης της Covid-19, ο αριθμός των επιβατών έφτασε τα 1,8 δισεκατομμύρια το 2020
«Βουτιά» 60% της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης το 2020 εξαιτίας της πανδημίας
Υπογράφεται σήμερα τριετής Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στη ΔΕΗ
Υπογράφεται σήμερα τριετής Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στη ΔΕΗ
Την πραγματοποίηση μελέτης για τις αμοιβές των εργαζομένων στη ΔΕΗ συγκριτικά με τις αποδοχές ομοειδών ευρωπαϊκών εταιρειών προβλέπει η νέα τριετής συλλογική σύμβαση εργασίας για τον όμιλο Δ.Ε.Η. που εγκρίθηκε χθες από το Διοικητικό Συμβούλιο της επιχείρησης και αναμένεται να υπογραφεί σήμερα μεταξύ της διοίκησης και των εκπροσώπων της ΓΕΝΟΠ.
Υπογράφεται σήμερα τριετής Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στη ΔΕΗ
Η Rolls Royce δίνει χρήματα στους εργαζόμενους για να αντιμετωπίζουν το υψηλό κόστος διαβίωσης
Η Rolls Royce δίνει χρήματα στους εργαζόμενους για να αντιμετωπίζουν το υψηλό κόστος διαβίωσης
Η βρετανική εταιρία κατασκευής κινητήρων αεροσκαφών Rolls Royce Holdings δήλωσε πως προσφέρει χρηματικό ποσό 2.000 στερλινών σε περίπου το 70% του εργατικού δυναμικού της στο Ηνωμένο Βασίλειο ώστε να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος διαβίωσης.
Η Rolls Royce δίνει χρήματα στους εργαζόμενους για να αντιμετωπίζουν το υψηλό κόστος διαβίωσης