fbpxΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4 | Economistas.gr
Skip to main content

ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4

ΑΚΤΩΡ: Στα όρια του κόστους η προσφορά μας για τη Γραμμή 4

Στα όρια του κόστους και διασφαλίζοντας οριακή κερδοφορία διαμορφώθηκε η οικονομική προσφορά που υπέβαλε το σχήμα με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ στο διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία.

Μετά από την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών το απόγευμα της Δευτέρας στα γραφεία της Αττικό Μετρό, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, με το σχήμα ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy να αποτελεί το δεύτερο μειοδότη με έκπτωση ύψους 10,57%.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην ΑΚΤΩΡ, η χαμηλότερη οικονομική προσφορά του σχήματος υπό την ΑΒΑΞ ενδεχομένως να μην είναι επαρκής για τις προδιαγραφές του έργου, λόγω της απουσίας δυνατότητας αναθεώρησης του προϋπολογισμού για όλη τη διάρκεια της σύμβασης, η οποία αναμένεται να είναι τουλάχιστον οκτώ έτη, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση της έναρξης των πρόδρομων εργασιών. Ως εκ τούτου, η εταιρεία θεωρεί ότι η ανάληψη του έργου με δυσμενέστερους οικονομικούς όρους της προσφοράς της ΑΚΤΩΡ δε θα αποτελούσε ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η οικονομική προσφορά της εταιρείας υποβλήθηκε το 2019, σε μία περίοδο κατά την οποία δεν υπήρχε μεγάλος αριθμός ώριμων μεγάλων έργων στην Ελλάδα και ενώ μία από τις βασικές προτεραιότητες της ΑΚΤΩΡ αποτελούσε η ενίσχυση του ανεκτέλεστού της. Σε εκείνη τη χρονική συγκυρία, η ανάληψη του έργου για την κατασκευή των 15 σταθμών που θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό ήταν εξαιρετικά κρίσιμη.

ΑΚΤΩΡ: Δεν επηρεάζονται οι προοπτικές της εταιρείας

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δεν επηρεάζει πλέον ουσιαστικά τη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων και τις προοπτικές της εταιρείας. Και αυτό διότι ο προβλεπόμενος με βάση την προσφορά της ΑΚΤΩΡ τζίρος των 750 εκατομμυρίων ευρώ θα κατανεμόταν σε διάστημα πέραν των οκτώ ετών της σύμβασης, δηλαδή περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, μέγεθος όχι σημαντικό σε σχέση με το συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών.

Οποιαδήποτε ενίσχυση σε επίπεδο ρευστότητας δε θα ήταν εφικτή σε διάστημα μικρότερο του ενός έτους δεδομένων των καθυστερήσεων που αναμένονται στην έναρξη του έργου. Από την υποβολή της οικονομικής προσφοράς το 2019 μέχρι σήμερα, η ΑΚΤΩΡ κατάφερε να χτίσει ένα σημαντικό και υγιές ανεκτέλεστο έργων ύψους 1,2 δισ. ευρώ στη Ρουμανία.

Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τα τελευταία δύο χρόνια η ΑΚΤΩΡ κατάφερε να βελτιώσει τη συνολική της θέση αναλαμβάνοντας σημαντικά και κερδοφόρα έργα, με αποτέλεσμα στην παρούσα χρονική συγκυρία οι θετικές προοπτικές της εταιρείας να μην επηρεάζονται ουσιαστικά από τη μη ανάληψη του συγκεκριμένου έργου.

Οι προοπτικές της εταιρείας αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά και από τον κομβικό ρόλο που θα έχουν έργα υποδομών τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και από τη διεκδίκηση επενδύσεων με μεγαλύτερη κερδοφορία.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Το Συμβούλιο της Επικρατείας αναμένεται να δικαιώσει την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για το έργο αφορά στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.
Αττικό Μετρό: Πρώτο βήμα από το ΣτΕ για τη γραμμή 4
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Δύο μετροπόντικες θα τεθούν σε λειτουργία σχεδόν ταυτόχρονα. Η επιλογή των δύο σημείων έγινε με κριτήριο τη μικρότερη δυνατή όχληση στην κυκλοφορία, προκειμένου να μην απαιτηθούν εκτεταμένες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πού θα μπουν οι μετροπόντικες για τη Γραμμή 4 του μετρό
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Σε νέες νομικές περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, μόλις τρεις μήνες μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία τηρήθηκε η νομιμότητα στη διαδικασία.
Νέες καθυστερήσεις για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.
Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τη Γραμμή 4 του Μετρό