Μετρό, γραμμή 4: Προβάδισμα της ΑΒΑΞ δείχνει το άνοιγμα των προσφορών

NEWSROOM
Μετρό, γραμμή 4: Προβάδισμα της ΑΒΑΞ δείχνει το άνοιγμα των προσφορών
Φωτογραφία από τον ολοκληρωμένο σταθμό «Ευκλείδης» / Eurokinissi

Ανοίγει ο δρόμος για την κήρυξη του οριστικού αναδόχου για την κατασκευή του κολοσσιαίου έργου της γραμμής 4 του μετρό.

Λίγο μετά τις 14:00 ολοκληρώθηκε η αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών. Σύμφωνα με πληροφορίες του economistas.gr, φαίνεται πως αποκτά προβάδισμα η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ (ΑΒΑΞ, Ghella και Alstom) η οποία έδωσε έκπτωση 12,9% επί του προϋπολογισμού του έργου των 1,8 δισ. ευρώ. Η προσφορά της ΑΚΤΩΡ έφτασε στην έκπτωση του 10,6%.

Κατά τις ίδιες πηγές, θα ακολουθήσουν έλεγχοι των προσφορών. Στελέχη της Αττικό Μετρό αναφέρουν ότι εάν δεν προκύψουν προσφυγές, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 είναι εφικτή η κήρυξη οριστικού αναδόχου.

Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την κατασκευή των 15 νέων σταθμών με προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ, οι οποίοι θα αποτελέσουν το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό.

Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».

Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Μετά από την αποσφράγιση των οικονομικών φακέλων, η επιτροπή του διαγωνισμού θα χρειαστεί λίγες ημέρες προκειμένου να συντάξει το πρακτικό της για την αξιολόγηση των προσφορών των δύο σχημάτων, το οποίο θα πρέπει να επικυρωθεί στη συνέχεια από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό.

Οι οικονομικές προσφορές για την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου είναι εξαιρετικά σημαντικές, δεδομένου ότι έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις τεχνικές προσφορές, στις οποίες το σχήμα ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport έχει ελαφρύ προβάδισμα έναντι του έτερου διεκδικητή, της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.

Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός η Αττικό Μετρό θα πρέπει επίσης να διαπιστώσει την επάρκεια των επανορθωτικών μέτρων που έχουν λάβει οι δύο υποψήφιοι για την απόδειξη της αξιοπιστίας τους.

Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη για όλες τις εταιρείες που μπήκαν σε καθεστώς διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2017, πληρώνοντας πρόστιμα ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Για την επάρκεια των μέτρων θα γνωμοδοτήσει τριμελής επιτροπή του υπουργείου Ανάπτυξης εντός 30 ημερών, η οποία συστάθηκε το Μάιο του 2018 με απόφαση του τότε υπουργού Οικονομίας, Γιάννη Δραγασάκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία για την ανάδειξη οριστικού αναδόχου θα μπορούσε να ολοκληρωθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2021 εφόσον δεν υποβληθούν προσφυγές. Ωστόσο, κρίνοντας από την εμπειρία του παρελθόντος το ενδεχόμενο αυτό δεν συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ